Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin tänään kuulla, että mieheni sairastaa syöpää.

Vierailija
03.08.2016 |

Mies on jo ennestään sairaseläkkeellä työajalla sattuneen onnettomuuden seurauksena. Hän on sanonut voivansa huonosti lähes yhtä kauan, kuin on ollut kotona. Luulimme sen johtuvan kipulääkkeistä ja niitä onkin vaihdettu moneen kertaan, tuloksetta... nyt tänään tälläinen pommi. Olemme molemmat alle 30-vuotiaita. Huomenna alkavat jatkotutkimukset. En tiedä, mitä minun pitäisi nyt tehdä. Tuntuu, kuin joku olisi lyönyt minua todella kovaa päähän enkä ole kyennyt sanomaan miehelle sanaakaan aamun jälkeen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuh. Hiljaiseksi vetää. Ja minä sentään teen työtäni vastaanotoilla joilla lähes päivittäin joku joutuu saman kuulemaan.

Miehesi on jo joutunut kärsimään paljon. Olet jaksanut olla hänen tukenaan, se on todella upeaa. Olet vahva nainen vaikka et sitä itse huomaisikaan.

Jatkossa sitä tukea tarvitaan lisää, mutta ei ainoastaan miehesi vaan yhtä lailla sinä itse. Et tule jaksamaan jos unohdat sen ja elät vain miestäsi ajatellen.

En usko että miehesikään haluaa että uhriudut, vaan että elätte jatkossakin niin täyttä elämää kuin mahdollista.

Lähes joka klinikalla erikoissairaanhoidossa on tänä päivänä erikseen nimetty syöpäsairaanhoitaja jonka toimenkuvaan kuuluu sekä sairastuneen että myös hänen läheisensä tukeminen, niin käytännön asioissa kuin myös yleisessä jaksamisessa. Keskustella voi aivan mistä vaan, luottamuksella.

Noin nuori saa myös kaikki ne hoidolliset resurssit jotka ylipäätään on tarjolla.

Niin klishee, niin turhanpäiväiseltä kuulostava fraasi, mutta - voimia.

Vierailija
22/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun miehesi on sairastanut sinun pitää olla se vahva ihminen ja tukea häntä.

Olen ollut tuossa tilanteessa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia!

Kerro läheisille vaikka tekstiviestillä, että miehen terveydestä on nyt huoli ja että kerrot lisää kun voit, mutta että saatat tarvita tukea.

Jos jotakin hyvää niin se, että alkaa tapahtua heti. Kamalaa on odottaa epätietoisena, teillä ainakin jokin liikahtaa nyt heti.

Se tuli vielä mieleen, että voisit olla itse sairausloman tarpeessa. Ota huomenna yhteys työterveyteen. Luultavasti ohjeistavat olemaan pois muutaman päivän.

Olen onneksi kesälomalla vielä 5 viikkoa eikä mieheni tarvitse jäädä yksin.

Ap

Vierailija
24/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille. Tässä ollaan jo 3 vuotta odotettu sitä parempaa huomista ja jotenkin kuvittelin, että ainoa suunta on ylöspäin. Syöpä on vatsassa... lääkäri sanoi, ettei ole aikaa odotella ja että yksi yö saadaan viettää kotona... onneksi olemme lapsettomia. Yritin äsken soittaa siskolleni, mutta sain vain kysyttyä, kuinka heidän lomansa sujuu. Sitte valehtelin, että olemme käymässä syömään ja katkaisin puhelun. Olemme vain nyhjöttäneet kylki kyljessä tänään.

Ap

Miehesi on siis ollut vatsantähystyksestä ja koepalan tulokset tulivat tänään? Siskollani vastaavassa tilanteessa meni 3 kk ennen kuin tehtiin mitään eli teillä on todella ripeää hoitoa.

Vierailija
25/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh. Hiljaiseksi vetää. Ja minä sentään teen työtäni vastaanotoilla joilla lähes päivittäin joku joutuu saman kuulemaan.

Miehesi on jo joutunut kärsimään paljon. Olet jaksanut olla hänen tukenaan, se on todella upeaa. Olet vahva nainen vaikka et sitä itse huomaisikaan.

Jatkossa sitä tukea tarvitaan lisää, mutta ei ainoastaan miehesi vaan yhtä lailla sinä itse. Et tule jaksamaan jos unohdat sen ja elät vain miestäsi ajatellen.

En usko että miehesikään haluaa että uhriudut, vaan että elätte jatkossakin niin täyttä elämää kuin mahdollista.

Lähes joka klinikalla erikoissairaanhoidossa on tänä päivänä erikseen nimetty syöpäsairaanhoitaja jonka toimenkuvaan kuuluu sekä sairastuneen että myös hänen läheisensä tukeminen, niin käytännön asioissa kuin myös yleisessä jaksamisessa. Keskustella voi aivan mistä vaan, luottamuksella.

Noin nuori saa myös kaikki ne hoidolliset resurssit jotka ylipäätään on tarjolla.

Niin klishee, niin turhanpäiväiseltä kuulostava fraasi, mutta - voimia.

Juuri tämän takia tein aloituksen palstalle. Toivoin, että joku osaa sanoa jotakin, josta meille on apua. Kiitos

Ap

Vierailija
26/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille. Tässä ollaan jo 3 vuotta odotettu sitä parempaa huomista ja jotenkin kuvittelin, että ainoa suunta on ylöspäin. Syöpä on vatsassa... lääkäri sanoi, ettei ole aikaa odotella ja että yksi yö saadaan viettää kotona... onneksi olemme lapsettomia. Yritin äsken soittaa siskolleni, mutta sain vain kysyttyä, kuinka heidän lomansa sujuu. Sitte valehtelin, että olemme käymässä syömään ja katkaisin puhelun. Olemme vain nyhjöttäneet kylki kyljessä tänään.

Ap

Miehesi on siis ollut vatsantähystyksestä ja koepalan tulokset tulivat tänään? Siskollani vastaavassa tilanteessa meni 3 kk ennen kuin tehtiin mitään eli teillä on todella ripeää hoitoa.

Sen takia pelkäänkin niin paljon, että sattuu.. eivät ne haluaisi miestä heti aamuksi takaisin jos meillä olisi aikaa.

Ap

Vierailija
27/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hänellä on sinut. Pärjäätte kyllä, trust me.

Vierailija
28/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarviiko sinun sanoakaan miehellesi mitään. Olet vain läsnä. Toivotaan, että houdot purevat, ainakin aloittavat heti. Voimia molemmille!

Vierailija
29/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sen takia pelkäänkin niin paljon, että sattuu.. eivät ne haluaisi miestä heti aamuksi takaisin jos meillä olisi aikaa.

Ap

Ei vaan siksi, että teillä ON aikaa. Toivottomien tapausten kanssa ei ole kiirettä.

Vierailija
30/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan valtavasti voimia teille molemmille. Älkää jääkö yksin, apua saa läheisten lisäksi päteviltä ammattilaisilta.

Vierailija
31/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään nyt nukkua. Ehkäpä huominen on parempi.

Ap

Vierailija
32/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen pahoillani raskaasta uutisesta, voimia sekä toivoa teille, joka hetkeen :) Haluaisin rohkaista teitä käymään oman paikkakuntanne tai lähiseudun Healing Rooms:issa, siellä lukemattomat ovat saaneet (täysin maksuttomasti) sairauteensa tai muuhun vaikeuteensa nykymaailmassa harvinaista rohkaisua, myötäelämistä ja uutta toivoa - mukaan lukien minä itse.Kokemuksesta voisi sanoa, että Healing Roomsissa on erikoistuttu kohtaamaan juuri ihmisiä, joilla on sairautta ja muita vastoinkäymisiä. HR:ssä luotetaan hyvin "suomalaisen maltillisella" ja harkitulla tavalla myös siihen, että vaikeuksien keskellä on ehkä olemassa jotakin ihmistä suurempaa toivoa ja voimaa, johon on lupa luottaa ja jonka kautta voi kokea parantumistakin - tässä Healing Roomin linkkejä. Kaikkea hyvää teille :)

RAKKAUS on parantumisenkin takana: http://www.healingrooms.fi/?sid=100  http://www.healingrooms.fi/?sid=118

Toimipisteet Suomessa: http://www.healingrooms.fi/?sid=109

Ihmisten kokemuksia parantumisesta: http://www.healingrooms.fi/?sid=376

ev-lut. pastori Seppo Juntusen tilaisuuksia: http://www.rukouspalvelu.fi/rukoustilaisuudet/

http://riverhelsinki.com/suomi-tulessa-2016/

Vierailija
33/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ja positiivisia ajatuksia! Onneksi teillä on toisenne ja hän ei joudu yksin sairastamaan. Tuttuni parantui vatsasyövästä, se ei kai ole pahimmasta päästä!

Vierailija
34/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeleitä, voimia, paljon hyviä ajatuksia luoksenne. Tunne, että miehesi aika ei ole vielä, nyt tukekaa toisianne vaikka ilman sanoja rakkauden avulla. <3

Vierailija
35/35 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Iso halaus! Meillä oli syöpä vieraana miehessäni 9 vuotta sitten. Odotin silloin juuri keskimmäistä lastani, ja syöpähoitojen vuoksi saimme siirtää synnytyksen siihen samaan sairaalaan missä mieheni oli hoidossa. Syöpää hoidetaan nykyään todella hyvin, ja hoitoa annetaan tarpeen mukaan. Muutoksia kehoon tulee, miehelläni syöpä oli suussa, ja ongelmat jatkuu edelleen koska suuhun ei tule tarpeeksi sylkeä, hampaat kärsii. Sinulle puolisona toivon kaikkea hyvää. Itselleni pahinta oli että raskaana ollessa olisin kaivannut huomiota ja keskipisteenä oloa, mutta kaikki pyöri sen syövän ympärillä. Tärkeätä oli puhua, puhua kaikkien kanssa niin että kaikki ympärillä tiesi mikä meillä oli tilanne, ei tarvinnut kärsiä yksin. Pahin päivä oli leikkauspäivä. Sinulle suosittelen että etsit jonkun jonka kanssa voit puhua, kertoa tuntemuksiasi. Kun syöpä iskee perheeseen, se iskee koko perheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi