Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kehitysvammaisilta ei viedä lasta niin helposti mutta kaveriltani kyllä vietiin heti kun oli vähän kannabista polttanut!

Vihaksi pistää
03.08.2016 |

Epäreilua toimintaa! Kyllä sanon, että kaverini olisi ollut hyvä äiti lapselleen. Huomattavasti paljon parempi kuin joku vammainen äiti. Järki sentään sillä toimii päässä. Kaksi kertaa olivat poltelleet kotona lapsen nukkuessa, toinen kerta oli niin, että toinen vain poltti. Silti vietiin kiireelliseen sijoitukseen!! Tämä kaikki typerän naapuri kyylän takia joka oli tehnyt kaveristani ilmoituksen sossuille!!!

No onneksi kaverini ottaa kameran ja äänitysnauhurin mukaa, pääsee puolustaa itseään oikeudessa sitten!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa katsoa onko joku aiemmin maininut (sori) mutta tulee ihan mieleen assburger-Hennan kiukku siitä kun downsyndroomainen sai jonkun lapsen hoitaakseen ja hän ei :D

Vierailija
42/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen pari kertaa poltellut pilveä, olin kyllä ihan pöllyssä. Ei lasten aikaan, ei. Varmasti olisivat soittaneet hälytyskeskukseen, niin outo olin. 

Jos polttelu ei vaikuta normaalielämään, niin miksi sitä sitten poltellaan?

Miten lääkekäyttäjät sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vähän ovien.

Olen samaa mieltä siitä, että kun lapset ovat paikalla, pilveä ei polteta eikä tietenkään muitakaan päihteitä sen suuremmin käytetä, mutta että kaikki polttelijat nistejä? Herätkää ihmiset.

Olen akateeminen, hyvässä kokopäiväinen työssä käyvä kahden lapsen äiti. Ja kyllä, poltan kannabista aina silloin tällöin. En lasten läsnäollessa, mutta rentoutuessa. Miten se eroaa siitä, että osa vanhemmista lähtee vetämään viikonloppuna rännit paikalliseen baariin? Ehkä siten, että minulla ei ole krapulaa ja pystyn touhuamaan lasten kanssa tavallisesti, kun he tulevat takaisin kotiin.

Te ette rakkaat tiedäkään, kuinka moni teidänkin lähipiiristänne polttaa. Teille sitä ei vaan sanota, koska asenteenne on kivikautinen. Lapset ja päihteet on pidettävä erillään, mutta aikuinen on vapaa rentoutumaan haluamallaan tavalla silloin, kun lapset ovat hoidossa. Se ei näy perhe-elämässä ei niin mitenkään, ei ainakaan negatiivisesti.

Vierailija
44/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee vähän ovien.

Olen samaa mieltä siitä, että kun lapset ovat paikalla, pilveä ei polteta eikä tietenkään muitakaan päihteitä sen suuremmin käytetä, mutta että kaikki polttelijat nistejä? Herätkää ihmiset.

Olen akateeminen, hyvässä kokopäiväinen työssä käyvä kahden lapsen äiti. Ja kyllä, poltan kannabista aina silloin tällöin. En lasten läsnäollessa, mutta rentoutuessa. Miten se eroaa siitä, että osa vanhemmista lähtee vetämään viikonloppuna rännit paikalliseen baariin? Ehkä siten, että minulla ei ole krapulaa ja pystyn touhuamaan lasten kanssa tavallisesti, kun he tulevat takaisin kotiin.

Te ette rakkaat tiedäkään, kuinka moni teidänkin lähipiiristänne polttaa. Teille sitä ei vaan sanota, koska asenteenne on kivikautinen. Lapset ja päihteet on pidettävä erillään, mutta aikuinen on vapaa rentoutumaan haluamallaan tavalla silloin, kun lapset ovat hoidossa. Se ei näy perhe-elämässä ei niin mitenkään, ei ainakaan negatiivisesti.

Komppi tälle. Kukaan lasteni päiväkoti- tai koulukavereiden vanhemmista ei tiedä että meidän viikonlopun nautintomme on punkkulasillisen sijaan kannabissätkä. Epäilen että jos heiltä pyydettäisiin arvausta kuka lasten vanhemmista käyttää kannabista, arvaukset osuisivat aivan muihin vanhempiin kuin minuun ja mieheeni, olemme niin tavallisia.

Vierailija
45/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee vähän ovien.

Mä kärsin krapulani sen kerran-pari vuodessa mitä juon enemmän, sillloin lapset ei ole paikalla. Lasten ollessa paikalla pystyn kyllä ihan normaalisti ottamaan pari lasia viiniä. (Ja mitä ajokunnossa-pitää-olla-kun-on-lapsia-jos-jotain-sattuu -mantraan totean, että kaikilla ei ole edes ajokorttia tai autoa, hekin pärjäävät kyllä julkisten ja taksien ja vaikka 112 soittamalla jos niin vakava tilanne tulee)

Kannabiksen pössyttelijät taas kerryttävät elimistöönsä ja aivoihinsa TCH:ta ja muuttuvat pikku hiljaa tyhmiksi ja hitaiksi. En usko hetkeäkään, ettei kannabiksesta muka ole haittaa.

Vierailija
46/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee vähän ovien.

Ensinnäkin: kannabiksen käyttö on laitonta. Luotatko ihmiseen, joka myy varastettua tavaraa, väärentää rahaa tai asiakirjoja, auttaa rikollisia pakoon vankilasta? Haluatko lapsesi olevan tekemisissä tällaisen perheen kanssa?

Toiseksi, punaviinilasillinen lauantai-iltana ei aiheuta tätä.

https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/huumeet/kann…

Tunnen ihmisen, joka sairastui kannabispsykoosiin ja sairastaa nykyään skitsofreniaa. Haluatko antaa lapsillesi saman mallin ja katsella kun heille tapahtuu jotain tällaista? Miten perustelet teinillesi että sinun on ok polttaa kannabista mutta hän ei saa vai haluatko, että lapsesi riskeeraa terveytensä?

Komppi tälle. Kukaan lasteni päiväkoti- tai koulukavereiden vanhemmista ei tiedä että meidän viikonlopun nautintomme on punkkulasillisen sijaan kannabissätkä. Epäilen että jos heiltä pyydettäisiin arvausta kuka lasten vanhemmista käyttää kannabista, arvaukset osuisivat aivan muihin vanhempiin kuin minuun ja mieheeni, olemme niin tavallisia.

Vierailija
47/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jeesustelijoita. Kannabis on paljon miedompi päihde kuin alkoholi. 

Kuinka moni tappo on tehty alkoholin vaikutuksen alaisena? .. Niinpä.

Vierailija
48/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä päihteilijät ovat mielestäni henkisesti B-luokan kansalaisia. En halua olla tekemisissä, en halua katsoa ja kuunnella sitä menoa, kun ihmisellä ei leikkaa, kun hän tekee itsestään vapaaehtoisesti tyhmän, ja hän haluaa olla siinä tilassa kuin lapsi tutti suussa, ja länkyttää miten sattui taas kerran päihteillessä hassu juttu, joka ei oikeasti ole koskaan vielä ollut hassu, tai tuli oivallus, joka on jokaiselle vähänkin selväpäiselle ihmiselle triviaali. Valitettavasti yhteiskunta ja ympäristö pakottavat minut todistamaan tätä typeryyttä joka ikinen päivä.

Vierailija
49/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi syö kannabista kovempia huumeita särkylääkkeinä vaikkapa selkäkipuun ja hoitaa työnsä ja lapset siinä sivussa. Ihmisten pitäisi ottaa selvää siitä mikä on totta. Netistä löytyy tietoa.

Vierailija
50/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen pari kertaa poltellut pilveä, olin kyllä ihan pöllyssä. Ei lasten aikaan, ei. Varmasti olisivat soittaneet hälytyskeskukseen, niin outo olin. 

Suomessa on paljon lasten vanhempia jotka käyttävät kannabista reseptilääkkeenä päivittäin.

Lääkekannabis on erityisen vahvaa raakaa tavaraa teholtaan 22% thc:tä ( http://www.bedrocan.nl/suomi/tuotteet.html ). Eli kyseessä on juurikin sitä minkä väitetään aiheuttavan psykooseja. Vaan ei ole  joukko psykooseja puhjennut maissa joissa saatavuus on helppoa.

Sen lisäksi terveyden hyvinvoinnin laitos on jo julkaissut päihdevertailun haitoista ja riippuvuudesta. Kannabis on selvästi haitattomin ja alkoholi pahimpien joukossa ja laillinen.

https://www.thl.fi/fi/web/alkoholi-tupakka-ja-riippuvuudet/ehkaiseva-pa…

Monen pitäisi muuttaa käsitystään ja päivittää tietonsa se kuuluu ihan yleissivistykseen.

Vierailija
51/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nämä päihteilijät ovat mielestäni henkisesti B-luokan kansalaisia. En halua olla tekemisissä, en halua katsoa ja kuunnella sitä menoa, kun ihmisellä ei leikkaa, kun hän tekee itsestään vapaaehtoisesti tyhmän, ja hän haluaa olla siinä tilassa kuin lapsi tutti suussa, ja länkyttää miten sattui taas kerran päihteillessä hassu juttu, joka ei oikeasti ole koskaan vielä ollut hassu, tai tuli oivallus, joka on jokaiselle vähänkin selväpäiselle ihmiselle triviaali. Valitettavasti yhteiskunta ja ympäristö pakottavat minut todistamaan tätä typeryyttä joka ikinen päivä.

Sinun pitäisi hyväksyä muut samaan luokkaan kuin sinä itsekin olet. Et voi ylentää itseäsi tuolla tavoin.

Voisin kuvitella että pidät itseäsi kehitysvammaista parempana ihmisenä.

Vierailija
52/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon lasten vanhempia jotka käyttävät kannabista reseptilääkkeenä päivittäin.

Lääkekannabis on erityisen vahvaa raakaa tavaraa teholtaan 22% thc:tä ( http://www.bedrocan.nl/suomi/tuotteet.html ). Eli kyseessä on juurikin sitä minkä väitetään aiheuttavan psykooseja. Vaan ei ole  joukko psykooseja puhjennut maissa joissa saatavuus on helppoa.

Sen lisäksi terveyden hyvinvoinnin laitos on jo julkaissut päihdevertailun haitoista ja riippuvuudesta. Kannabis on selvästi haitattomin ja alkoholi pahimpien joukossa ja laillinen.

Monen pitäisi muuttaa käsitystään ja päivittää tietonsa se kuuluu ihan yleissivistykseen.

Nykytiedon valossa on lähes mahdotonta uskoa ap:n tarinaa. Jokainen tietää kannabiksen haitattomuuden. Perheessä on varmasti jotain muuta taustalla kuin kannabiksen pössyttely.

Tuskin nykyään tuollaisesta lapset otetaan huostaan kun ei niitä nykyään oteta alkoholia runsaasti kuluttavista perheistäkään.

Vierailija
53/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olix pakko poltella.

Ainii polttelivat vain vähän. No juu sit vähä epäraukkaa kyl.

Vierailija
54/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää on taas näitä lähiörottia jotka eivät kerro koko tarinaa kenellekkään.

tulet häviämään juttus AP

-m36

Vierailija
55/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis lailliseksi!

Alkoholi laittomaksi!

Moni ihmishenki pelastuu.

Vierailija
56/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kehitysvammainenkin on parempi äiti kun joku huumeidenkäyttäjä!

Vierailija
57/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta narkeilta toki pitää ottaa lapset pois, mutta kehitysvammaisten ei edes pitäisi antaa lisääntyä. Pahimpia ovat älyllisesti kehitysvammaiset eli aspergerit. Miehellä tuo vamma suojelee lähes täysin lisääntymiseltä, mutta ei taida montaa naista Suomessa olla, jotka eivät saisi halutessaan seksiä, edes joltain.

Vierailija
58/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis lailliseksi!

Alkoholi laittomaksi!

Moni ihmishenki pelastuu.

Vierailija
59/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kehitysvammainenkin on parempi äiti kun joku huumeidenkäyttäjä!

Joku sana saa huumeiden käyttäjän kuulostamaan mielenkiintoiselta.

Tosiasiassa jos päihteidenkäyttäjistä puhutaan niin en välttämättä ole samaa mieltä.

Alkoholisti yh:kin voi antaa paljon paremmat eväät lapsilleen kuin kehitysvammainen joka tarvitsee itse apua päivittäisissä askareissaan. Vielä uudemmassa valossa kun vertailemme vaikkapa terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tekemää raporttia niin näemme että alkoholi on haittavaikutuksiltaan ja riippuvuutta aiheuttavana moninkertaisesti haitallisempi aine kuin kannabis on.

Minä itse tunnen aikuisia kehitysvammaisia ja alkoholisteja vanhempia. Pitää omalta kohdalta todeta että kyllä se alkoholisti voi olla ihan hyvä vanhempi lapsilleen vaikka kärsiikin alkoholismista. Annoskoot ja tottuminen aineeseen vaikuttaa paljon. Suurin osa alkoholisteista maassamme on työssäkäyvää väkeä.

Kannabiksen käyttäjiä en tunne mutta tuo thl:n taulukko antaa pohtimiseen tarvetta.

Kehitysvammaisen on hyvin vaikea käydä töissä ja hoitaa lapset siinä sivussa. Toki voi olla monia poikkeuksia jotka saavat ulkopuolelta tukea vaikkapa vanhemmiltaan tai terveyskeskuksesta.

Niin pitäisi saada apua myös alkoholistien. Päihderiippuvuus on sairaus ja ei sairaus ole välttämättä syy lapsen huostaanottoon. Ei myöskään kannabiksen suhteen pitäisi olla näin vaikka laiton päihde onkin vielä tällä hetkellä maassamme.

Vierailija
60/61 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehitysvammaisiltakin vietäisiin lapsi, jos heilläkin olisi päihdeongelma.

Päihdeongelma ei yksistään ole syy huostaanottoon.