Paska Nordea - mihin pankkiin vaihdan?
En edes tajua miksi olen niin tunnollisesti pysynyt Nordean asiakkaana, vaikka lähes aina kun jotain sen suuntaan pitäisi hoitaa niin v*tuttaa. Ja varsinkin MAKSAA.
Ihan vaan periaatteesta ja pienen ihmisen viimeisen pisaran ketutuksesta vaihdan nyt pankkia. Olisiko jollain heittää tietoa hyvästä vaihtoehdosta? S-pankissa myös tilejä, ne jäänee.
Kommentit (81)
Nordeassa on huonoin nettipankki, minkä tiedän. En jaksa vaihtaa pankkia, kun minulla on siellä iso laina. Käyttötili on kuitenkin s-pankissa. Sen nettipankki on kätevä.
Esim koko vuoden maksut saa helposti tuotua exceliin, kun joskus on pitänyt etsiä tositetta tietystä maksutapahtumasta ja ei ole muuten löytynyt. Nordeastakin saa tilitietoja kopioitua, mutta paljon kökömmin. Ja perustilassa nordea näyttää tietokoneen ruudulla vain kymmenkunta viimeistä tilitapahtumaa ja on rasittaavaa odotella seuraavan sivun latautumista. Jne.
S-pankki on myös hyvin avoinna, esim myös lauantaisin. Asun sentään kaupungissa, muuten paikalliset nordean konttorit olisi jo lakkautettu. Kuitenkin lähin nordean konttori lienee avoinna tyyliin arkena klo 10-13. Kuka silloin pystyy asioimaan?
Vierailija kirjoitti:
Palvelumaksuja menee mulla Nordeassa 2,25€/kk. Ei siis lähelläkään 10€.
Mulla menee 14€/kk ja kyllä se vtuttaa.
OP Pohjola on nyt aika hyvä, on pelannut ihan hyvin sen jälkeen kun tuli itsellänikin vaihdettua.
Nordeasta ei ainakaan saa millään ilveellä palvelua. Mun täytyisi kysyä sieltä kysymys. Olen kaukomailta nyt jonottanut puhelinpalveluun kohta 20 minuuttia. Viestit osio verkkopankissa on poistettu käytöstä. Siellä on Chat, josta odotin vastausta tunnin jonka jälkeen tuli viesti "Chat on suljettu".
Ei ilmeisesti mitään mahdollisuuksia. Jonotus täältä maksaa aika paljon ulkomaan puhelumaksuina.
nordea on tosiaan paska pankki, en suosittele kenellekään
Vierailija kirjoitti:
..
Esim koko vuoden maksut saa helposti tuotua exceliin, kun joskus on pitänyt etsiä tositetta tietystä maksutapahtumasta ja ei ole muuten löytynyt. Nordeastakin saa tilitietoja kopioitua, mutta paljon kökömmin.
Mitähän sinä nyt höpiset. Syytät pankkia, kun et osaa käyttää. Tuolta saa helposti vaikka kuluvan vuoden listat yhdellä klikkauksella.
Danskehan on ollut kovasti esillä, olisko siinä sulle potkua?
Vierailija kirjoitti:
nordea on tosiaan paska pankki, en suosittele kenellekään
Kerro sitten esimerkki hyvästä pankista. Danske on sysi surkea. OP:n en varmasti astu.
Täällä tyytyväinen OP:n asiakas; tosin missään muussa pankissa en ole koskaan ollutkaan joten vertailupohja sinänsä vähän heikko.
Olen OP:n omistaja-asiakas (jollaiseksi pääsevät kaikki halukkaat maksamalla 50e osuusmaksun, ei tarvitse olla huikeita lainoja tai mitään). Omistaja-asiakkaille verkkopankki ja luottokortti maksavat yhteensä 2,95e kuussa, mikä on mielestäni varsin maltillinen summa kuultuani joskus näitä kauhutarinoita muualta. Ja kaikesta maksuliikenteestä, säästöistä, sijoituksista, kortin käytöstä ja vakuutuksista saa bonuksia. Mulla ei ole tällä hetkellä lainaa (asun vuokralla) enkä todellakaan ole mikään rikas, nipinnapin keskituloinen, mutta säästöistä tulee nykyään bonuksia sen verran että palvelumaksut (verkkopankki ja luottokortti) kuittaantuu niillä kokonaan ja vakuutuksistakin osa.
Asiakaspalvelu on myös ollut aina hyvää; ei ole koskaan tullut sellainen olo että olisin vain tuomassa hiekkaa lattialle silloin kun pankissa tarvitsee asioida.
kaikki pop pankin asiakkaat joutuu jatkuvasti odottaan viikkokausia verkkopankkitunnuksia postista,sähkölaskut ja vuokrat jää pankin takia maksamatta.kuinka vaikeaa pankilla on lähettää ennen tunnuksien loppumista uudet?????meillä taas viikko odoteltu tunnuksia, viimeinen kerta kun maksatan sähkölaskun kaverilla,aika naurettavaa ja luultavasti laitontakin kun niistä tunnuksista maksetaan joka kuukausi.kaikilla joilla on pop pankki on tämä sama ongelma vuodesta toiseen,vaikka asiasta kymmeniä kertoja huomauttaa pankkiin..meillä on ollut esim.s pankki ja ei ole kertaakaan tarvinnut jäädä ilman verkkopankkitunnuksia..etusivulla pop pankki on huolissaan ihmisten velkaantumisesta mitäpä jos huolehtisivat ihan omasta toiminnasta aiva naurettavaa pankkitoimintaa!! ja nyt riittää meidän perheelle!!ei pysty kelan asioita hoitaan ei maksaa laskuja..ja tämä on jatkunut kymmeniä vuosia..maksettu pankin takia perintäkuluja tuhansia euroja vuosien aikana kun loppuu verkkopankkitunnukset ja niitä sitte viikosta kahteen odotellaan.varokaa pop pankkia!!!
nyt kannattaa vaihtaa S-Pankkiin tili nordea pisti tilin miinuksellle.......
Kaikki pankit ovat paskoja, Nordea majdommises paskin. Olen ollut aina Nordean asiakas ja pitänyt ainoastaan siitä, että sieltä ei tule koskaan mitään yllättäviä AIHEELLISIA veloituksia, eikä muutenkaan koko pankista kuulu koskaan mitään eikä tule mitään rasittavia lippulappusia kotiin.
Kerran avasin tilin uuteen pankkiin ja ongelmiahan siitä syntyi enkä meinannut päästä mitenkään eroon. Uskon, että kaikki pankit ovat paskoja, mutta uskon myös, että Nordea on niistä paskin, kuten sanoinkin. Valitettavasti sen asiakkaaksi jään, on opintolainaakin maksettavana.
Ps. Minulle ilmestyi ilman panoa rahaa tilille, kävin kaupassa ja muistan summan, jonka näin viimeksi tililläni. Tämän jälkeen ostin vielä 1 euron suuruisen ostoksen, en muuta. Yhtäkkiä tilillä oli 15 euroa, kun olisi pitänyt olla muutama kymppi. Edelleenkään ei rahojani näy. Varmaan huomenna taas tilillä yllätyspano ilman panoa.
Vierailija kirjoitti:
36 vuotta olin Nordealla. Se on hyvä pankki varakkaille, mutta ei todellakaan normaaleille palkansaajille.
Juuri näin.
T. Nordean työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Nordeasta ei ainakaan saa millään ilveellä palvelua. Mun täytyisi kysyä sieltä kysymys. Olen kaukomailta nyt jonottanut puhelinpalveluun kohta 20 minuuttia. Viestit osio verkkopankissa on poistettu käytöstä. Siellä on Chat, josta odotin vastausta tunnin jonka jälkeen tuli viesti "Chat on suljettu".
Ei ilmeisesti mitään mahdollisuuksia. Jonotus täältä maksaa aika paljon ulkomaan puhelumaksuina.
Sama ongelma. Ottaa pannuun. Nordeasta ei saa minkäänlaista palvelua. Eikö kuluttaja-asiamies voisi ottaa kantaa tällaiseen luokattomaan toimintaan.
Nordea on hyvä, Osuuspankki on mennyt jotenkin alas.
Se, mikä pankki kannattaa valita, riippuu ihan siitä, millaisia palveluita tarvitsee. Aloittaja ei aloituksessaa ntätä asiaa valaise.
Omiin hyvin vähäisiin tarpeisiini POP on riittänyt hyvin. En tarvitse lainaa enkä juuri käytä käteistä. Omistajuudella palvelumaksutkin pysyvät kohtuullisina. Sopivia rahastoja sijoittamiseen on ollut tarjolla, henkilökohtaista palvelua saa jos tarvitsee, konttorikin sijaitsee kävelymatkan päässä eikä tarvitse asioidessaan jonottaa (vaikka ehkä kerran kahdessa vuodessa on ollut tarve käydä paikan päällä). Mutta en osaa sanoa, onko se hyvä vaihtoehto vaikkapa asuntolainaa tarvitsevalle, tai yrittäjälle.
sonja kirjoitti:
kaikki pop pankin asiakkaat joutuu jatkuvasti odottaan viikkokausia verkkopankkitunnuksia postista,sähkölaskut ja vuokrat jää pankin takia maksamatta.kuinka vaikeaa pankilla on lähettää ennen tunnuksien loppumista uudet?????
Anteeksi mitä? En minä ainakaan odota mitään verkkopankkitunnuksia. Hankin tunnukset enkä 15 vuotta sitten, en muista tarvitsiko silloin jonottaa kuinka kauan, mutta sen jälkeen ainakaan ei ole tarvinnut. Ja siis olen POP-pankin asiakas ja olen verkkopankkia käyttänyt viimeksi eilen.
Palvelumaksuja menee mulla Nordeassa 2,25€/kk. Ei siis lähelläkään 10€.