Paska Nordea - mihin pankkiin vaihdan?
En edes tajua miksi olen niin tunnollisesti pysynyt Nordean asiakkaana, vaikka lähes aina kun jotain sen suuntaan pitäisi hoitaa niin v*tuttaa. Ja varsinkin MAKSAA.
Ihan vaan periaatteesta ja pienen ihmisen viimeisen pisaran ketutuksesta vaihdan nyt pankkia. Olisiko jollain heittää tietoa hyvästä vaihtoehdosta? S-pankissa myös tilejä, ne jäänee.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vaihda sinen S-pankkiin, niillä saa nostaa rahaa automaatista maksutta 4x VUODESSA. Nordea alkaa periä maksuja kun nostat käteistä yli 5x KUUKAUDESSA. Nimim: ei edes Nordean asiakas, mutta sisälukutaitoinen....
S-pankki on oma lukunsa.
Nordea ylittää tuolla säännöllä nytkipurajan. Kyse on periaatteesta.
Valtion tulisi tarjota pankkien ulkopuolinen kassa ainakin palkka- ja tukiraha-asioissa.
P.S. En itse saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös Nordea pääasiallisena pankkina ja olen harkinnut vaihtamista Osuuspankkiin. Tili mulla siellä jo on.
Tietääkö joku miten toimitaan sitten asuntolainan suhteen, jos haluaa vaihtaa kaikki rahansa muualle? Laina pysynee entisessä pankissa?
Lisäksi mulla on rahastosäästötilikin Nordeassa...
Kyllä asuntolainan luotoittanut pankki vaatii, että pääasiallinen rahaliikenteesi kulkee sen kautta, joten lainasi irtisanotaan, jos muutat raha-asiasi toisaalle. Niinpä ensin sovit lainan siitä toisesta pankista ja sitten siirrät koko revohkan toiseen pankkiin.
Kiitos!
Kysymys kuuluu: kuka tänä päivänä nostaa säännöllisesti rahaa automaatista vähintään 5 kertaa kuussa? Itselläni ei tule tuo määrä edes vuodessa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda sinen S-pankkiin, niillä saa nostaa rahaa automaatista maksutta 4x VUODESSA. Nordea alkaa periä maksuja kun nostat käteistä yli 5x KUUKAUDESSA. Nimim: ei edes Nordean asiakas, mutta sisälukutaitoinen....
5 ilmaista kostoa KUUKAUDESSA S-pankilla
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös Nordea pääasiallisena pankkina ja olen harkinnut vaihtamista Osuuspankkiin. Tili mulla siellä jo on.
Tietääkö joku miten toimitaan sitten asuntolainan suhteen, jos haluaa vaihtaa kaikki rahansa muualle? Laina pysynee entisessä pankissa?
Kysele lainatarjouksia muista pankeista, voit saada jopa edullisemmin kuin nykyisesi on.
Otat uuden lainan uudesta pankista ja sillä maksat vanhan pois vanhaan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 ilmaista kostoa KUUKAUDESSA S-pankilla
Kostoa?
Apua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä asuntolainan luotoittanut pankki vaatii, että pääasiallinen rahaliikenteesi kulkee sen kautta, joten lainasi irtisanotaan, jos muutat raha-asiasi toisaalle. Niinpä ensin sovit lainan siitä toisesta pankista ja sitten siirrät koko revohkan toiseen pankkiin.
Kiitos!
Tuttavaperhe haki asuntolainaa, tarjouksia ottivat useammasta pankista, Nordeasta saivat edullisemmin kuin muista pankeista, Op on aina ollut kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Tuttavaperhe haki asuntolainaa, tarjouksia ottivat useammasta pankista, Nordeasta saivat edullisemmin kuin muista pankeista, Op on aina ollut kallis.
Minäkin kävin suurimmat pankit läpi, kaksi kierrosta. OPsta sain edullisimman lainan, etenkin kun ottaa huomioon bonukset jota lainakin kerryttää. Bonukset siis kattaa kaikki palvelumaksut, sekä vakuutuksista merkittävän osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Kenelle on ja kenelle ei. Itsellä Nordeaan jäi paskamaku vaikka aina olenkin asiakas ollut ja olen edelleen. Yritin hakea siis kerran lainaa halvemmalla korolla, mutta ainoa mitä sain oli ns. kulutusluotto, vaikka minulla oli vakityö ja pitkä historia pankin asiakkaana eikä mitään luottohäiriöitä koskaan. Varsinaisesti tuo ei ketuttanut mutta kun olin karvain mielin maksellut tuon lainan pois he kehtaavat vielä lähettää tarjouskirjeitä uudesta kulutusluotosta, kun kerran oon ollut niin hyva asiakas. Olen päättänyt että kun minulle tulee eteen isomman lainanotto niin vaikka Nordea olisi sillä hetkellä halvin vaihtoehto niin otan se muualta ja siirrän kaikki muutkin tilini mukana.
Aluksi oli tili osuuspankissa muutaman vuoden ja siirryin sieltä nordeaan, nyt 10 vuotta nordealla eikä oo ollut ikinään mitään ongelmia. Eikä haittaa tuokaan että alkavat veloittaa viidennestä nostosta. Kun on toimiva kortti jolla voi maksaa niin mihin sitä rahaa tarvii nostaa? Kuitenkin annetaan neljä "ilmaisyritystä" kuukaudessa sen käteisen nostoon :D
Ei kukaan enää edes käytä käteistä, joten mitä väliä tällä on. Ihmiset ei tajua, että jollain tavalla pankki ottaa rahaa siitää, että pitää tiliänsä siellä.
Oikeastiko tuo käteismaksujuttu menee noin pahasti ihon alle? Eikös käteismaksut maksa nykyään kaikissa pankeissa, lainoiltaan useimmin kalleinta OP:ta lukuun ottamatta?
Vähän ylipäätään mietityttää, että millainen ihminen ei osaa suunnitella elämäänsä niin, että ei selviä korkeintaan tuolla neljällä jatkossakin ilmaisella nostolla kuukaudessa?
Sori tämä lyhytkin rantti, mutta mulla itelläni menee ihon alle jatkuva valittaminen ja negatiivisuus kaikesta. Kesänjatkoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Kenelle on ja kenelle ei. Itsellä Nordeaan jäi paskamaku vaikka aina olenkin asiakas ollut ja olen edelleen. Yritin hakea siis kerran lainaa halvemmalla korolla, mutta ainoa mitä sain oli ns. kulutusluotto, vaikka minulla oli vakityö ja pitkä historia pankin asiakkaana eikä mitään luottohäiriöitä koskaan. Varsinaisesti tuo ei ketuttanut mutta kun olin karvain mielin maksellut tuon lainan pois he kehtaavat vielä lähettää tarjouskirjeitä uudesta kulutusluotosta, kun kerran oon ollut niin hyva asiakas. Olen päättänyt että kun minulle tulee eteen isomman lainanotto niin vaikka Nordea olisi sillä hetkellä halvin vaihtoehto niin otan se muualta ja siirrän kaikki muutkin tilini mukana.
Millainen luotto sinulle olisi pitänyt olla? Asuntolainoissa on asuntolainojen korot ja kulutusluotoissa niiden korot. Jos kyse ei ollut asuntolainasta mitä tarvitsit, kyse on kulutusluotosta.
Mulla on Nordeassa tili jota käytän harvakseltaan. Rahaa tilille tulee n. 4krt vuodessa, siirrän sen heti pois sieltä ja jätän tilille just ja just sen verran pennosia että ei ees kata palvelumaksuja. Miinukselle kun tili ei voi mennä palvelumaksujen takia.
Pidän sen tilin ihan vaan Nallen kiusaksi..
Eikö S-Pankissa saa nostaa ilmaiseksi rahaa esim. S-marketin kassoilta? Eli käteisnostomaksut tulee nimenomaan automaateista? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö S-Pankissa saa nostaa ilmaiseksi rahaa esim. S-marketin kassoilta? Eli käteisnostomaksut tulee nimenomaan automaateista? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
Ihan oikein oot ymmärtänyt.
Automaattinostot maksaa mutta kaupan kassalta nostot ei maksa, voit käydä vaikka 5min välein nostamassa 5e jos huvittaa
Käyttäjä2123 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pop pankki eli paikallisosuuspankki on jo pitkään veloittanut otto nostoista seuraavasti: 5 maksutonta nostoa/kk sen jälkeen maksaa. Ihmettelen, jos nordea ja pop ovat ainoita jotka tällä tyylillä toimivat. T. Popin tyäntekijä
Mielestäni Osuuspankki veloittaa myös. Olen ollut asiakkaana Osuuspankissa ja Danskepankissa vuosia sitten ja viimeiseksi Nordeassa. Nyt olen Pop pankin asiakas ja jäsen ja tyytyväinen asiakas. Pitää vain muistaa ettei nosta rahaa yli tuon viisi kertaa / kk.
Minulla on Pop Pankki ja minulla maksaa joka ikinen nosto 0,65e? Vai olenkohan ymmärtänyt jotain väärin? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
Millainen luotto sinulle olisi pitänyt olla? Asuntolainoissa on asuntolainojen korot ja kulutusluotoissa niiden korot. Jos kyse ei ollut asuntolainasta mitä tarvitsit, kyse on kulutusluotosta.
Autoon olisin halunnut lainaa aikanaan. Osuuspankki olisi myöntänyt halvempi korkoista lainaa silloin jos olisin ollut pitkäaikainen asiakas.
Mielestäni Osuuspankki veloittaa myös. Olen ollut asiakkaana Osuuspankissa ja Danskepankissa vuosia sitten ja viimeiseksi Nordeassa. Nyt olen Pop pankin asiakas ja jäsen ja tyytyväinen asiakas. Pitää vain muistaa ettei nosta rahaa yli tuon viisi kertaa / kk.