Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paska Nordea - mihin pankkiin vaihdan?

03.08.2016 |

En edes tajua miksi olen niin tunnollisesti pysynyt Nordean asiakkaana, vaikka lähes aina kun jotain sen suuntaan pitäisi hoitaa niin v*tuttaa. Ja varsinkin MAKSAA.

Ihan vaan periaatteesta ja pienen ihmisen viimeisen pisaran ketutuksesta vaihdan nyt pankkia. Olisiko jollain heittää tietoa hyvästä vaihtoehdosta? S-pankissa myös tilejä, ne jäänee.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Nordeassa tili jota käytän harvakseltaan. Rahaa tilille tulee n. 4krt vuodessa, siirrän sen heti pois sieltä ja jätän tilille just ja just sen verran pennosia että ei ees kata palvelumaksuja. Miinukselle kun tili ei voi mennä palvelumaksujen takia.

Pidän sen tilin ihan vaan Nallen kiusaksi..

Eikö siitä siis tule velkaa pankille? Eivät peri niitä rahoja kunhan summa ylittää jonkun rajan?

Vierailija
42/81 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa vasta 5 nosto kuukaudessa automaatista maksaa. Vuodessa voi siis edelleen nostaa 48 kertaa automaatista ilmaiseksi. Muut pankit ottaa tämänkin rahan piilotettuna eli palvelumaksuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö S-Pankissa saa nostaa ilmaiseksi rahaa esim. S-marketin kassoilta? Eli käteisnostomaksut tulee nimenomaan automaateista? Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Ihan oikein oot ymmärtänyt.

Automaattinostot maksaa mutta kaupan kassalta nostot ei maksa, voit käydä vaikka 5min välein nostamassa 5e jos huvittaa

Nordean rahaa voit myös nostaa ilmaiseksi jatkossa Nesteestä, Rkioskilta ja K-kaupasta ostoten yhteydessä samalla tavalla. Ei ole yllätys, että Suomessa tämä noston hinta on kiinnostanut vain kun kyse on Nordeasta mutta muilla pankeilla ei ole väliä.

44/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Nordea on kyllä todella paska. OP vähän parempi ja POP-Pankki paras noista perinteisistä.

Vierailija
45/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään menee kyllä tili miinukselle. Ottavat palvelumaksun ajallaan, vaikka tili olisi nollilla.

Vierailija
46/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nåska Pardea -pankkiin.

Vierailija
47/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pano Nordeassa, kuin kaksi Aktia pankissa

Vierailija
48/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain hyvää sanottavaa Nordeasta. Olen Premium-asiakas.

Vierailija
49/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Nordea pankkina ja oli tarkoitus miettiä mahdollista pankin vaihtoa asunnon oston yhteydessä. Nordeasta kuitenkin tuli kaikista paras tarjous ja päädyin jatkamaan asiakkaana vaikka olen tosiaan vain normaali palkansaaja eikä minulla ole paljon rahaa muutenkaan. Hyvä pankkihan Nordea ei ole minun kaltaiselleni tavikselle, mutta en sen takia viitsi vaihtaa muihin pankkeihinkaan. Kun on asuntolainaa+muuta niin olen joku avainasiakas yms joten saan helpotusta maksuihin. Esim. luottokortti ei maksa mitään (ennen n. 40€ vuosi), electron maksaa 2,5 €/kk eikä sekää nyt mikään paha ole. Taitaa muillakin pankeilla maksaa yhtä lailla tietyn iän ylittäneille ihmisille.

En myöskään näe mitään järkeä vaahdota ja vaihtaa pankkia sen takia, että automaattinostot muuttuvat maksullisiksi tietyn nostomäärän jälkeen. Nostain käteistä kuukaudessa sen. 1-5 kertaa ja jos nyt menee sen kuudennen kerran niin ei se muutama kymmenen senttiä minun talouttani kaada. Suurempi vaiva koituisi itselle pankin vaihdosta kuin maksaa joskus pari kertaa vuodessa tuo ylimääräinen nostomaksu. Mitä tulee näihin Nordean konttoripalveluihin ja niiden supistamiseen niin se ei minua liikuta. Pystyn hoitamaan asiat nettipankin kautta tai puhelimessa. Konttorissa minulla ei ole tarvetta käydä koskaan ja jos sinnekin on pakko päästä niin se kyllä järjestyy kerran kahdessa vuodessa.

Sitä en kiellä etteikö Nordea voisi paremmin palvella asiakkaitaan mm. konttorit jne. mutta bisnestä tekevät niinkuin kaikki muutkin pankit. Se, että joku pankki antaa sinulle näennäisesti hyviä etuja palvelusta x, maksat sitten jossain muussa palvelussa nämä "edut".  Asikas häviää aina pankkia vastaan.

Vierailija
50/81 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tyytyväinen Nordean asiakas, ei ole koskaan tarvinnut miettiä vaihtamista. Jos neljällä nostolla ei kuukaudessa pärjää, tulee kyllä katsoa peiliin. Verkkopankissa on kattavat ohjeet lähes kaikkeen, ja jos jokin asia askarruttaa, voi soittaa puhelinvaihteeseen josta minulle on vastattu aina ilman jonottamista. Samalla saa varattua ajan ihan konttoriin jos asia ei puhelimessa hoidu. Verkkopankille erityistä kiitosta siitä, että se on niin helppokäyttöinen ja osake- ja arvopaperisijoittajille erityisen laadukas. Korot ovat tietyissä tilimuodoissa jopa hyvät.

Luulen myös, että näiden turhasta nipisijöiden siirtyminen toiseen pankkiin on vain eduksi Nordealle, joten näkemiin ;)

Vierailija
51/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä "tilapäisiä häiriöitä" on kyllä erittäin usein. Joistakin ilmoitetaan etukätren, joistakin ei. Eikä se etukäteen ilmoittelu tilannetta kuitenkaan paranna.

Nyt on taas ainakin tunnin ollut häiriö Nordealla verkkopankissa. Pari häiriötä viikossa on aika perusnordea.

Vierailija
52/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea teki juuri päätöksen siirtää pääkonttorinsa Suomeen, joten yksi syy lisää pysyä siellä.

Vierailija
53/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin alkanut ottamaan Nordea päähän. Ennen tililtä lähti alle 5 e/kk, nykyään lähes 10 e/kk??? Mistä johtuu että viidellä eurolla noussut? Mitään en ole muuttanut.

Vierailija
54/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuspankki tai S-pankki on kohtuu hyviä vaihtoehtoja. Pop-pankista ollut huonoja kokemuksia esim lopettivat lähipankit ja netti asiointi on kökköä.

Vierailija
55/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin alkanut ottamaan Nordea päähän. Ennen tililtä lähti alle 5 e/kk, nykyään lähes 10 e/kk??? Mistä johtuu että viidellä eurolla noussut? Mitään en ole muuttanut.

Kannattaisiko vaihtaa sitten Osuuspankkiin? Multa on otettu tililtä aina 2.50 e/kk.

Vierailija
56/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Ainoa milä on muuttunut on se, etten tyyliin ikinä katso tilin saldoa automaatilta ja nostan käyeistä ehkä 1-2krt kuussa.

Veloitetaan siis siitä, että minä olen heidän asiakas.

Vierailija
57/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko vaihtaa sitten Osuuspankkiin? Multa on otettu tililtä aina 2.50 e/kk.

Itse aikoinaan op:n asiakkaana en saanut verkkopankkitunnuksia, koska minulla oli luottotiedot menneet ja siis pari merkintää luottotiedoissa. Olin tuolloin parikymppinen ja velkaa oli noin 1000e. Nuoruuden typeryyttä...

Mutta joo, vaihdoin oitis pankkia ja sain verkkopankkitunnukset heti...ja se 1000e on jo ajat sitten maksettu pois

Vierailija
58/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkipalvelut onkin siitä piristävä poikkeus, että niissä toimii käänteinen progressio eli mitä enempi köhää lompakossa sitä vähempi (suhteessa) maksat. Pientä kompensaatiotahan se on tuloverotukseen verrattuna, mutta hyvä edes näin.

Vierailija
59/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaan tyytyväinen, olen joku avainasiakas tms enkä maksa juuri mistään mitään. Lainaa ko pankissa ihan hemmetisti ja naurettavan pienillä koroilla. En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että olisi ns hyvä pankki varakkaille, mutta eikö kaikki pankit ole oikeastaan? Vai onko muissa niin, että kaikki asiakkuudet samanlaisia palvelumaksuineen?

Vierailija
60/81 |
22.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Nordeassa tili jota käytän harvakseltaan. Rahaa tilille tulee n. 4krt vuodessa, siirrän sen heti pois sieltä ja jätän tilille just ja just sen verran pennosia että ei ees kata palvelumaksuja. Miinukselle kun tili ei voi mennä palvelumaksujen takia.

Pidän sen tilin ihan vaan Nallen kiusaksi..

Mulla op:ssa tili, joka tämän tästä menee miinukselle juurikin palvelumaksujen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi