Naiset! Miksi miehen biseksuaalisuus ahdistaa?
Minulla on parisuhdehistoriaa molempien sukupuolten osalta. Olen 28v mies eikä seksuaalinen suuntautuminen tietääkseni näy sen ihmeemmin ulospäin, päätellen siitä kuinka usein siitä ihmiset yllättyvät.
Yleensä kun tulee ilmi että olen seurustellut myös miesten kanssa, niin naisista tulee varautuneita ihan silmin nähden. Tiedostan että se voi ensin tuntua vieraalta. Ei se kuitenkaan eroa heterojen parisuhdehistoriasta muutoin, kuin että siellä on naisten lisäksi ollut miehiä. Kaikki suhteeni ovat olleet pidempiaikaisia sukupuolesta riippumatta, seksisuhteet ei inspaa.
Tämä kysymys on ensisijaisesti heteronaisille, binaiset sattuneesta syystä eivät asiaan kiinnitä huomiota. Haluaisin ihan vilpittömästi ymmärtää mikä siinä asiassa aiheuttaa tuskanhikeä? Voisin tietysti jättää kertomatta ne asiat kumppanille, tuntuisi kuitenkin väärältä valehdella ja salata asioita kun pidän parisuhteista joissa voi avoimesti jakaa ilot ja surut.
Kommentit (99)
En osaa sanoa. Itseäni ei häiritse, kumpaa sukupuolta mies on pannut menneisyydessä :D Minun yksi ex-poikaystäväni oli avoimesti bi eikä se asia vaikuttanut mihinkään suhteessamme. Monilla taitaa olla joku kumma uskomus, että bisset pettävät herkemmin, ja siksi vältellään? Tai oletetaan että mies onkin piilohomo?
Mä olen tavannut pari miestä, joiden kanssa on ollut jotain pientä sutinaa, mutta jokin ei vaan oo natsannut. Sitten on selvinnyt, että mies on bi ja homma on loksahtanut kohdilleen.
Tällä mun pienellä ja suppealla kokemuksella siis bi-miehissä on sitä pientä... No, homomaisuutta, mutta sitä ei vaan tajua ennen kuin se sanotaan ääneen.
Mä olen varmasti muuttunut jotenkin, koska en ikinä menisi sanomaan tätä teoriaani ääneen missään enkä kenellekään.
Sen verran selitykseksi, että mä tykkään sellaisista vanhan ajan John Wayne- tyyppisistä Äijistä. Ei siis iske mitkään hipsterit tai rintakarvojaan ajelevat androgyynitkään ja veikkaan, että tämä liittyy tuohon. Ei ole kyse siitä, että mies olisi naisellinen, se on väärä ilmaisu ja aivan liian jyrkkä, mutta joku juttu siinä on, että mun homo-tutka on todella tarkka, mutta bi-miehiä en aina erota.
Ainoa syy omalla kohdallani olisi taudit. Ei mitään homoja vastaan, mutta heillä on aika railakas sukupuolielämä keskimäärin.
Joillakin saattaa olla käsitys, että bi automaattisesti panee kaikkea, mikä liikkuu, vaikka olis parisuhteessakin.
Olen binainen, vastaan silti. Oletan että se on joko tuo (viesti2) pelko piilohomoudesta tai pettämisestä. Vaikka kumpaankaan ei olisi aihetta muutoin kuin stereotyyppisen olettamisen tasolla :)
Ap ei sellasta naista kannata edes harkita kenelle joudut valehtelemaan parisuhdehistoriasta, ihan oikeasti!! :D Ei parisuhde voi rakentua hyvälle pohjalle jos kumppanille on ongelmana se, mitä sukupuolta tyypin eksät on.
Voin kertoa. Naiset pelkäävät että mies lähtee miehen mukaan, jolloin resurssit menevät muualle. Miehiä ei tämä vastaavasti pelota, koska voivat aina siittää uuden naisen. Miesten suurin pelko on,että nainen kantaa toisen lasta, mihin biseksuaalisuus ei vaikuta.
Osaa varmaan hävettäisi seurustella "homon" kanssa. Homo on kuitenkin ollut kauan haukkumasana ja monet naiset ovat edelleenkin juntteja, joiden mielestä miehen tulee olla MIES, eli armeijan käynyt lihaasyövä pitkä ja kookas autoilija (:D). Tämän vastakohta sitten on se paljon pelätty homomies, vai onko se mies ollenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tavannut pari miestä, joiden kanssa on ollut jotain pientä sutinaa, mutta jokin ei vaan oo natsannut. Sitten on selvinnyt, että mies on bi ja homma on loksahtanut kohdilleen.
Tällä mun pienellä ja suppealla kokemuksella siis bi-miehissä on sitä pientä... No, homomaisuutta, mutta sitä ei vaan tajua ennen kuin se sanotaan ääneen.---
Toisin sanoen syytät miesten biseksuaalisuutta siitä, että ei vaan natsannut. Se voi olla ihan jostain muustakin kiinni. Läheskään kaikkia homomiehiäkään ei tajuaisi homoiksi, ihmiset on erilaisia. Bi- tai homomiehet eivät automaattisesti ajele rintakarvojaan tai ole androgyynejä tms., mitä kaikkea tuossa yllä luettelitkaan. Pätemätön teoria.
Näin panseksuaalina miehenä olen kysellyt samaa, ja olen havainnut, että monella on pelko siitä, että bi-kumppani kokeekin seksin miehen/naisen kanssa paremmaksi tai jotain vastaavaa. Eli pelko pettämisestä.
Miehen seurusteluhistoria miehen kanssa olisi vähän liian homomaista, mutta tuskin kavahtaisin paneskeluhistoriaa, JOS mies olisi miehekäs eikä mikään naisellisesti elehtivä kikattajapoju. Ei sillä, että kikattajapojun kanssa edes seurustelisin.
Minusta olisi ihan kiihottavaa nähdä oma mies katsomassa vieraita miehiä "siinä mielessä", mutta toisaalta haluaisin samalla olla varma, etten elä kulissisuhteessa, ja mistäs sen varmuuden saisi?
A) homous
B) ehkä kaipaa sit jotain mitä minä en voi naisena tarjota 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä mun pienellä ja suppealla kokemuksella siis bi-miehissä on sitä pientä... No, homomaisuutta, mutta sitä ei vaan tajua ennen kuin se sanotaan ääneen.---Toisin sanoen syytät miesten biseksuaalisuutta siitä, että ei vaan natsannut. Se voi olla ihan jostain muustakin kiinni. Läheskään kaikkia homomiehiäkään ei tajuaisi homoiksi, ihmiset on erilaisia. Bi- tai homomiehet eivät automaattisesti ajele rintakarvojaan tai ole androgyynejä tms., mitä kaikkea tuossa yllä luettelitkaan. Pätemätön teoria.
Näin panseksuaalina miehenä olen kysellyt samaa, ja olen havainnut, että monella on pelko siitä, että bi-kumppani kokeekin seksin miehen/naisen kanssa paremmaksi tai jotain vastaavaa. Eli pelko pettämisestä.
En tarkoittanutkaan, että kaikki homot olisi samanlaisia saati, että hipsterimiehet jne oisivat homoja :D
Mutta jostain syystä mulla on uskomattoman toimiva homo-tutka, eräs homo-ystäväni jopa välillä käyttää mua hyväkseen "onko toi homo?" :D
Mulla on siis ihan omissa läheisissä kavereissakin homo, pari lesboa ja monta bi:tä, mutta parisuhteeseen mä haluan sellaisen ÄijäÄijän ja edes supermiehekäs homo ei vaan ole sellainen. En osaa sitä selittää, koska kyseessä ei ole mikään sinänsä tietty juttu, mutta kuitenkin jokin, jonka aistii.
Ei ahdista, terveisin heteronainen.
Uskoisin kuitenkin olevan kyse siitä, että miehen biseksuaalisuus yhdistetään homouteen, ja homous taas stereotyyppisesti feminiiniseen olemukseen.
Ei kokemusta bimiehistä, olisiko syynä tietämättömyys? Ettei tiedetä pitääkö bimieheltä odottaa jotain muuta kuin heteromieheltä? Ehkä takertuvat liikaa siihen mikä ei ole oleellista? Vaikea sanoa.
Ei minua ainakaan haittaisi laisinkaan! Jos tarkastelen sitä miksi jotkut toiset naiset ahdistuvat moisesta, sanoisin että he ovat ahdasmielisiä ja pienisieluisia HOMOJEN (iik) kammoajia.
Mua kiinnostaisi olla sillee bimiehen kanssa, vaikka ap kertoikin ettei harrasta seksisuhteita. Kiinnostais kokeilla. En tiedä miksi ;D ihan perus heteronainen olen.
Suurempi valinnavara ja MSM (eli men who have sex with men) valtavasti yleisemmät sukupuolitaudit.
Jostain syystä ihmiset tuppaavat ajattelemaan, että miehistäkin pitävä mies on automaattisesti HOMO!!! Ja nainen nyt höpö höpö mikään biseksuaali edes ole, korkeintaan kokeilunhaluinen hetero, sitäpaitsi se lesbouskin on vain ohimenevä vaihe.