"Pehmeän, lasta kunnioittavan" kasvatukset tulokset?
Törmäsin ajattelumalliin, jota joskus aikaisemmin kai sanottiin vapaaksi kasvatukseksi, nyt puhutaan pehmeästä, lasta kunnioittavasta kasvatuksesta. Ideana on käsittääkseni keskustellen ohjailla lasta, jos ylipäätään edes yritetään ohjailla lapsen toimintaa, välttää siis rangaistuksia ja vanhemman rooli on kaiketi enemmän osallistua lapsen kasvuun kuin kasvattaa.
Haluaisin oikeasti tietää, millaisia lapsia tällä metodilla kasvaa. Onko tulokset ylivertaisia jäähypenkkeihin ja rakkautta&rajoja -metodeihin verrattuna?
Kommentit (84)
Tosiasiassa luulen, ettei lempeää kasvatusta voikaan noudattaa jos on tiukkoja aikatauluja (päivähoito).
Näpyttele rauhassa ostetaan sitten uus ku hajoo... Hei haloo!!!!!
keskimmäiseen ei sitten ollenkaan, koska aina kun kielletään mitään aloittaa järjettömän karjumisen, jonka yli on aivan mahdotonta yrittää selittää mitään. Samoin joko lähtee karkuun tai yrittää lyödä, joten on pakko ottaa sidontaan hyvin usein..
Eli kasvatus lapsen mukaan..
Mulla kaksoset ja pojalle on aina kaikki mennyt heti perille. Ei tarvii suuttua eikä mitään. Tytölle ei koskaan mene MIKÄÄN perille!! Ihan totta! Sata kertaa oon näyttänyt miten ruokapöydässä istutaan, mutta ei se silti siellä oikein istu... Näyttää tosi pahalta kun kyläpaikssa yksi heiluu miten vaan ja jotkut kuvittelee ettemme me vanhemmat ole mitään näyttäneet... Sama koskee jokaista ihan normaalia juttua!