Kaupunkilaiset ja sadon pakastaminen talvea varten?
Säilövätkö kaupungissa asuvat satotuotteita talvea varten? Muutin vuosi sitten pikkukylästä kaupunkiin ja huomasin olevani ainoa jolla oli iso pakastin ja täytin sen sesonkituotteilla aina ensimmäisestä raparperierästä syksyn viimisiin tuotteisiin. Hyvä että kansi meni kiinni. Siinä säästää rahaakin, kun ei tarvitse koko ajan ostaa kalliita kasviksia. Ja on se terveellisempääkin, kun on syksy-kevät välisellä ajalla muutakin syötävää kuin marketin tuotteet. Marketin marjapussit eivät edes ole uusinta satoa, vaan vuoden tai parin takaista, toista se on itse poimituissa/torilta ostetuissa.
Tuotteiden pakastaminen talvea varten taitaa olla liian "maalaista" monelle kaupunkilaiselle?
Kommentit (2)
Ihan sama onko "maalaista" vai ei, mutta sellainen ei kiinnosta minua. Ei ole taloudellisesti pakko syödä pakasteita, joten en viitsi hamstrata sinne mitään varastoja. On meillä aina muutama pussillinen erilaisia marjoja, joskus itse kerättyjä, joskus torilta ostettuja, mutta ei mitään kilokaupalla. Sieniä samaten, niitä tykkään poimia. Kaupasta saa nykyään ympäri vuoden tuoreita hedelmiä ja vihanneksia.
Kaikilla ei ole tilaa arkkupakastimelle.