Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oma epäviehättävyys masentaa :(

Vierailija
01.08.2016 |

Tiedän, monille ihmisille tämä kuulostaa turhalta vinkumiselta turhanpäiväisestä asiasta, näitä lauseita kuulee niiden suusta joilla ei ole empatiaa rumia ihmisiä kohtaan tai joita tämä asia ei kosketa millään tavalla.

Koko ikäni olen saanut kärsiä ulkonäöstäni moninaisin eri tavoin, se tulee ilmi niin monissa tilanteissa, ettei sen merkitystä voi jättää huomiotta. Saan asiakaspalvelutilanteissa välinpitämätöntä, nuivaa ja joskus jopa suoranaisen epäammattimaista kohtelua.

Ystävyyssuhteiden muodostaminen on aina ollut minulle erittäin haastavaa, en kuulu mihinkään porukkaan koska kanssani ei haluta olla tekemisissä eikä minun kanssani kehtaa kukaan liikkua missään julkisilla paikoilla.

Vakavassa seurustelusuhteessa en ole ollut koskaan ja olen vähän päälle parikymppinen. Olen vastaanottanut huonoa kohtelua, haukkumista, mitätöintiä, vähättelyä ja suoranaista kiusaamista jopa omilta perheenjäseniltäkin.

Kouluaikoina jouduin helposti silmätikuksi, ulkonäköäni kommentoitiin todella negatiiviseen sävyyn, minut jätettiin porukan ulkopuolelle.

Olen tämän asian takia vakavasti masentunut ollut jo vuosia, en kertakaikkiaan näe mitään ratkaisua tähän asiaan, kauneusleukkauksiin minulla ei ole varaa ja sen suhteen piinaa se pelko että jokin menee pahasti pieleen tai ettei edes leikkaukset auta.

Itsemurha pyörii mielessä joka päivä, pahinta tässä kaikessa on se etten koskaan kykene hyväksymään itseäni ja oppia viihtymään omissa nahoissani. Itseinhoni on niin voimakasta että olen ajoittain jopa fyysisesti satuttanut itseäni. Tunnen olevani ihmisenä täysin epäonnistunut.

Onko täällä ketään joka painii saman ongelman kanssa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisuus ja se,että olet itsellesi ja muille armollinen tekee ihmeitä.

Opettele pitämään itsestäsi niin muutkin pitävät sinusta. Tsemppiä<3

Vierailija
22/25 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkään kenenkään tuntemuksia vähättelemättä, minulle tulo nyt mieleen, että Ap on päättänyt olla ja pysyä rumana.

Minullakin on todella roteva ja epänaisellisia ruumiinrakenne, minulla on rumia luomia ja huono iho. Mutta silti, elämä on liian lyhyt murehtimiseen ja itsensä mollaamiseen! Kehoaan pystyy muokkaamaan siitä huolehtimalla, säännöllisen treenaamisen aloitettuani olen saanut valtavasti kehuja ja tunnen olevani kauniimpi. Huono iho on ja pysyy, mutta saan sen meikillä piiloon.

Kuten jo moni on todennut, huoliteltu olemus ja itsensä kantaminen ryhdikkäästi, hymyileminen ja ystävällisyys kaunistavat.

Se ei ole tahdon asia eikä meidän itsemme päätettävissä että minkä näköiseksi synnymme, fyysistä olomuotoaan ei voi valita, sillä jos se olisi mahdollista, rumuutta ei olisi olemassakaan. Pelottaa että tämä tekee minut niin katkeraksi ihmiseksi, että minusta kehittyy sietämätön persoona jonka lähettyvillä kukaan ei halua olla :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/25 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat tuntemukset minullakin, ja olen jo yli 40 eli ikä ei välttämättä tuo helpotusta.

Tällä hetkellä olen siinä pisteessä, että harkitsen plastiikkakirurgiaa. En usko minkään muun auttavan. 

Vierailija
25/25 |
11.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta, niin korjauta ja valkaise hampaat. Se raikastaa ilmeen kummasti.