Outo parisuhde
Haluaisin kovasti vastauksia ja näkökantoja parisuhteeseeni. Etenkin miehiltä. Mieheni sanoo rakastavansa minua. Kuitenkaan emme ole naimisissa. Emme asu yhdessä. Meillä on lapsi ( vahinko). Emme vietä pahemmin aikaa yhdessä. Emme tee juuri mitään yhdessä. Riitoja on tosi paljon. Mies sanoo että on töitä ja tekeekin niitä tosi paljon. Riitaa aiheutuu myös muista naisista ja etenkin hänen facebook käytös on kummallista. Tuntuu ettei hän ole ottanut minua mukaan elämäänsä mitenkään. Mies ei ole varattu, paitai että pitäisi olla minun mies mutta.. Tai väittää olevansa. Yhdessä oltu pari vuotta.. Lapsen hoitoon hän ei osallistu eikä tunnu välittän hyvinvoinnistani. Kuitenkin hän yrittää puheillaan pitää minut itsellään. Mitä mieltä? Ei ikinä kehu, tai pidä hyvänä. Olenko yksin parisuhteessa ja täysin pilkkana pidetty?
Kommentit (59)
Kynnysmatto olet. Ei mies sinua rakasta, pitää siinä roikkumassa pahan päivän varalla. Todennäköisesti sellainen persoona joka nauttii muiden huomiosta ja siitä että jäävät roikkumaan. Mies pyörittää samaan aikaan muitakin naisia, voit olla varma.
Sanomalla että rakastaa ja syyllistämällä sinua hän varmistaa että jaksat roikkua.
Niin sitouminen on paljon enemmän kuin, että ei käy vieraissa. Hyvään kumppanuuteen ei riitä että ei käy vieraissa eikä ole väkivaltainen.
Eräs asia mikä minua myös häiritsee on se että tunnun olevan aina se antava osapuoli ja tämä vaan ottaa.. Mitään kiitosta tai arvostusta en siitä tunnu saavan. Tämä näkyy erinomaisesti myös seksissä. Hän ei juurikaan tunnu haluavan että nautin, ei esim pahemmin koske minua. Nyttemmin hän ei ole ollut edes kovin halukas, mutta lähinnä tehnyt sen kanssani etten valittaisi. Tämä loukkaa minua syvästi. Hän on sanonut ettei jaksa, haluaa nukkua. Koska on niin väsynyt. Tekosyy?
Työaikaan kiinnittäisin huomiota. Missä työpaikalla muka klo 22 ja sit klo 5? Kaupan alalla lepoaika 12h joten klo 10 vasta aikaisintaan työhön.
Hyvässä suhteessa ei kaiken aikaa tapella. Tulee riitoja joo, mutta ehkäpä yksi puoleen vuoteen korkeintaan. Tai että silmät päästä itket.
Olet oikeassa, suhteesi on huono. Mieti haluatko olla samassa tilanteessa vuoden päästäkin?
Kuulostaa tyypilliseltä työnarkomaanilta. Jos tekee töitä tuota tahtia, ei ole ihmekään että on väsynyt ja haluaa nukkua. Koira saada aikaan rauhallinen, vakava keskustelu teidän tilanteesta ja siitä miltä sinusta tuntuu. Ja siitä, että näin ei voi jatkua. Ilman lapsentasoista itkemistä, huutamista ja syyttelyä.
Tiedän, ettei tilanteemme ole mahdollinen tällä hetkellä yhteenmuutolle. Ja en sitä oikeastaan haluakaan. Sen pienen ajan mitä vietämme yhdessä olen miettinyt missä on läheisyys. Ja jos hän on kerran niin väsynyt, kuinka tälle facebook käyttäytymiselle riittää aikaa? Paljon voin selittää "järjellä", enkä itsekään ole täydellinen. Olen omalla käytökselläni välillä aiheuttanut turhaa riitaa välillemme, koska en pahemmin luota mieheen. Kuitenkin olen halunnut rakentaa luottamuksen takaisin, hänen rikkottua sen useaan kertaan. Se ei kuitenkaan koskaan palaudu entiselleen. Ihmettelen myös, jos hän minua rakastaa, miksi hän ei välitä hyvinvoinnistani. Työnarkomaani hän epäilemättä on. Mutta rakastaako hän vai valehteleeko jonkun muun motiivin turvin. Miksi hän haluaa "olla kanssani" tai seurustella jos se ei kuitenkaan tule johtamaan avioliittoon enkä minä kiinnosta häntä naisena? Minä en halua parisuhdetta jossa vain tuen toisen omia menoja, mitään koskaan itse saamatta. Ja johon olen tervetullut vain kauniina ja iloisena. :/
Vierailija kirjoitti:
Työaikaan kiinnittäisin huomiota. Missä työpaikalla muka klo 22 ja sit klo 5? Kaupan alalla lepoaika 12h joten klo 10 vasta aikaisintaan työhön.
Kaikki ei ole kaupankassoja. Esimerkiksi yrittäjällä tai vaikka johtotehtävissä toimivalla voi työpäivät venyä todella pitkiksi. Niin että kotona käydään kirjaimellisesti vain nukkumassa.
Onko kyse todella töistä vai onko taustalla muutakin. Kuinka mielestänne käyttäytyy mies joka rakastaa naista mutta on paljon töissä?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ettei tilanteemme ole mahdollinen tällä hetkellä yhteenmuutolle. Ja en sitä oikeastaan haluakaan. Sen pienen ajan mitä vietämme yhdessä olen miettinyt missä on läheisyys. Ja jos hän on kerran niin väsynyt, kuinka tälle facebook käyttäytymiselle riittää aikaa? Paljon voin selittää "järjellä", enkä itsekään ole täydellinen. Olen omalla käytökselläni välillä aiheuttanut turhaa riitaa välillemme, koska en pahemmin luota mieheen. Kuitenkin olen halunnut rakentaa luottamuksen takaisin, hänen rikkottua sen useaan kertaan. Se ei kuitenkaan koskaan palaudu entiselleen. Ihmettelen myös, jos hän minua rakastaa, miksi hän ei välitä hyvinvoinnistani. Työnarkomaani hän epäilemättä on. Mutta rakastaako hän vai valehteleeko jonkun muun motiivin turvin. Miksi hän haluaa "olla kanssani" tai seurustella jos se ei kuitenkaan tule johtamaan avioliittoon enkä minä kiinnosta häntä naisena? Minä en halua parisuhdetta jossa vain tuen toisen omia menoja, mitään koskaan itse saamatta. Ja johon olen tervetullut vain kauniina ja iloisena. :/
Mitä tämä "facebook-käyttäytyminen" käytännössä on? Anna joku esimerkki? Ettet vain masentuneena ja epätoivoisena liioittelisi tuon fb:n painoarvoa.
Ap, minkä ikäisiä olette? Entä miten vanhoja ovat aiemmat lapsenne?
Lisää facebookissa naisia kavereiksi paljon, ihmettelen missä hän heihin tutustuu. Vaihtaa usein profiilikuvaansa joista sitten nämä naiset tykkäävät. Ja kommentoivat siihen tyyliin että tulee olo että ovat tainneet nähdä muutoinkin. Mies laittaa joskus kuvia itsestään ym. Ei koskaan minusta tai meistä. Me emme ole facebook kavereita. Mies ei ole kyennyt facebookissa laittamaan edes että on parisuhteessa. Mielestäni se nyt vain näyttää siltä että kaikki vaihtoehdot pidetään avoinna ja jos on mahdollisuus muihin naisiin niihin tartutaan? Voin toki ylireagoida.. Lapsemme ovat ikä haarukkaa 4-9
Nyt sitten vaadit sen tunnustamaan isyytensä jollei ole sitä jo tehnyt ja vaadit elatusta. Ei tuo ole mikään parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Lisää facebookissa naisia kavereiksi paljon, ihmettelen missä hän heihin tutustuu. Vaihtaa usein profiilikuvaansa joista sitten nämä naiset tykkäävät. Ja kommentoivat siihen tyyliin että tulee olo että ovat tainneet nähdä muutoinkin. Mies laittaa joskus kuvia itsestään ym. Ei koskaan minusta tai meistä. Me emme ole facebook kavereita. Mies ei ole kyennyt facebookissa laittamaan edes että on parisuhteessa. Mielestäni se nyt vain näyttää siltä että kaikki vaihtoehdot pidetään avoinna ja jos on mahdollisuus muihin naisiin niihin tartutaan? Voin toki ylireagoida.. Lapsemme ovat ikä haarukkaa 4-9
No laita kaveripyyntö ja sitten lisäät parisuhteen, jos se helpottaa oloasi että mies on julkisesti parisuhteessa. Jos ei jompaan kumpaan suostu, niin ihmettelisin kyllä hieman. Tosin kyllä teidän ongelmanne ovat jossain syvemmällä kuin fb:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan häntä syvästi. Mitä teen? On tosi vaikea irtautua "suhteesta".. Etenkin kun on pieni vauva. :( Tiedän oman arvoni, ja tiedän ansaitsevani enemmän. Voiko mies rakastaa vaikka ei ole mitenkään sitoutunut? Olen itkenyt niin paljon että en jaksa enää.
Sinä olet läheisriippuvainen ja teit lapsen ihan vääristä syistä. Hae apua jotta opit arvostamaan itseäsi enemmän. Tuo mies ei oikeasti halua sinua elämäänsä, kunhan pitää sinut varalla.
No miks arvostais? Nalkutat, mutta et silti tee elettäkään lähteäksesi. Roikut hänessä kuin takiainen vaikka hän olisi kuinka paska sinulle. Jätä hänet tai kitise hautaan.