Miten pyydän kampaajaa leikkaamaan hiusten latvat paksun näköisiksi?
Onko sillä leikkaustavalla jokin nimitys? Tai onko olemassa erilaisia tekniikoita? Nyt on kysymys ihan suorasta tukasta, joka on melko pitkä. Kiitos jos joku voi vastata!
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Latvojen tasaus, kiitos.
Paljonkos otetaan?
No jos joku 5senttiä tai jotain...että siistiytyy.
Kyllä mä kuule ottasin tästä tollasen 15 senttiä.
Eivät kaikki kampaajat halua kyniä puolta hiusten pituudesta. Ihmisillähän on hyvinhoidettujakin hiuksia. Mutta kieltämättä jotkut eivät kuuntele toivomuksia ollenkaan...
Pyydä kampaajaa leikkaamaan niin, se on ammattiin opiskellut.
Ehkä joku on täälläkin mutta kampaajan tehtävä on tehdä se mitä pyydät. Tai siis, en tajua, mitä haet tällä, sen kun avaat suun ja kerrot toiveesi...
Ohuthiuksisena tiedän kyllä vaan yhden tavan: ei yhtään kerrostusta vaan tasamittaset.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joku on täälläkin mutta kampaajan tehtävä on tehdä se mitä pyydät. Tai siis, en tajua, mitä haet tällä, sen kun avaat suun ja kerrot toiveesi...
Ohuthiuksisena tiedän kyllä vaan yhden tavan: ei yhtään kerrostusta vaan tasamittaset.
Mulla on piikkisuorat hiukset, niitäkään ei voi kerrosta, sillä kerrosta näyttää vain rispaantuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin siksi, kun aikoinaan eräs kampaaja selitti minulle, että hän leikkaa latvat tuuhean näköisiksi jollain tekniikalla, mutta siten että ne ovat kuitenkin tasamittaiset. En vain enää muista, mikä juttu se oli.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on piikkisuorat hiukset, niitäkään ei voi kerrosta, sillä kerrosta näyttää vain rispaantuneelta.
*kerrostus
Se on ehjä rakenne.
Sanot vaan kampaajalle että latvaa ei saa ohentaa tai rikkoa veitsellä, vaan haluat että se on tasapaksu ja hiusten painopiste on sen muotolinjassa.
Kerrostus on siitä jännä, että se llisää hiusten tuuheutta ylhäällä ja juuressa eli hiukset ei mene niin länässä päätä myöten. Latvat voi sit kampaamattomina näyttää ohuemmiltsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latvojen tasaus, kiitos.
Paljonkos otetaan?
Kyllä mä kuule ottasin tästä tollasen 15 senttiä.Eivät kaikki kampaajat halua kyniä puolta hiusten pituudesta. Ihmisillähän on hyvinhoidettujakin hiuksia. Mutta kieltämättä jotkut eivät kuuntele toivomuksia ollenkaan...
Minulla käy välillä niin, että kun aina kesän alussa menen lyhennyttämään latvoja ja pyydän ottamaan 15 senttiä pois (on tosi paksu tukka ja inohan helteellä, jos niska peittyy), kampaaja ottaa hädin tuskin pari senttiä. Siis miten vaikeaa on leikata 15 senttiä, jos sanon 15 senttiä ja vielä näytän sormilla, mistä kohtaa poikkaistaan? Sitten kun olen istunut siinä tunnin ja odottanut sen nyhrimisen lopputulosta, en todellakaan jaksa enää valittaa ja odottaa toista tuntia, että latva on halutun pituinen. Marssin seuraavaam puljuun enkä suosittele edellistä kenellekään.
Latvojen tasaus, kiitos.
Paljonkos otetaan?
Kyllä mä kuule ottasin tästä tollasen 15 senttiä.