Voiko sossu olla huomioimatta 1000e palkkatuloa
Jos tuo 1000e menee vuokrarästeihin ja ihan todistaa, että se menee?
Kommentit (69)
No mihin ne rahat, joiden olisi alun alkaen pitänyt mennä vuokraan, ovat menneet? Ei se nyt niin ole että ensin tuhlataan ja sitten odotetaan että sossu maksaa. Toimeentulotuki on viimesijainen tukimuoto ja jos on palkkatuloakin niin tokko mitään saat.
Jos olet jo saanut toimeentulotukea kesälle ja silti on vuokrarästejä niin olet väärinkäyttänyt saamasi tuen. Sillähän pyritään nimenomaan turvaamaan se että katto pysyy pään päällä ja saa syödäkseen edes jotain.
Avaapas nyt vähän enemmän. Mille kuukaudelle olet hakenut tukea? Mille kuukausille olet jo saanut tukea? Milloin olet ollut töissä?
Eikö niitten periaatteessa pitäis ainakin jotain antaa jos voit todistaa, että muuten ei ole varaa ruokaan? En osaa sanoa meniskö sellanen veikka ehkäisevä toimeentulotuki nimikkeellä? Onko ne kaikki rästit pakko maksaa kerralla? Kannattaa muutenkin ottaa itseä niskasta kiinni ja hankkia vaikka apua, että oppisit käsittelemään rahaa. Vuokra kannattaa aina maksaa ekana ja muut sen jälkeen.
Toi oli vaan neljän viikon osa-aikanen työpätkä. Ja mulla on se vuokrarästi ollut jo kauan roikkumassa, olen kyllä aina maksanut vuokraan sen minkä olen sossusta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Avaapas nyt vähän enemmän. Mille kuukaudelle olet hakenut tukea? Mille kuukausille olet jo saanut tukea? Milloin olet ollut töissä?
Juuri sain elokuulle toimeentulotukea ja olen sitä muutaman kuukauden saanut. Palkan 1000e sain viime perjantaina, töissä olin kesäkuun puolestavälistä heinäkuun puoleen väliin.
Ja en ole väärinkäyttänyt, tuli oikeasti pari pakollista juttua, mihin ne rahat meni.
Miks alapeukutatte? Lemmikille tehtiin leikkaus ja kodinkone hajos, niistä toi rästi syntyi. Lemmikin eläinlääkäriä ei huomioitu menona. Voiko sossu olla siis huomioimatta tota 1000e kun näkee että se menee ihan hyvään tarkotukseen, eli vuokrarästin maksamiseen?
No oman käsitykseni mukaan sossu voi olla huomioimatta muita kuin laskelman mukaisia menoja/kuluja. Ei auta vaikka olisi velkarästin maksanut, sossu voi katsoa että voi voi, olet saanut jo tietyn summan ja sillä olisi pitänyt elää. Ei ole merkitystä vaikka olisi mennyt asialliseen tarkoitukseen. Ne on muutenkin niin älyttömän eilispäivää ne toimeentulonormit, että ainakaan stadissa ne eivät vastaa todellisuutta enää.
Okei. Auttaiskohan jos varaisin ajan sinne ja selittäisin tilanteen? Tosi stressaava tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinut määrätään holhouksenalaiseksi.
Miksi? Koska vein eläimeni eläinlääkäriin, kun sillä oli kipuja?
Vierailija kirjoitti:
Sun kissan kastrointi pitäisi verovaroista maksaa???
Ennemmin sellainen kissan kertakorvaus kuin se että joillekin nuorille suunnitellaan ilmaisia ehkäisyvälineitä.
Minulle kävi joskus niin että jouduin lainaamaan siskoltani 2kk:n vuokrat ~1000e ja sitten kun sain takautuvasti kelalta kyseisten kuukausien tulot niin sosku ei suostunut maksamaan mitään vaan olisi pitänyt käyttää kelan rahat sen hetkisiin vuokriin ja jättää velat maksamatta. No maksoin velat ja hain uudelleen toimeentulotukea. En saanut. Opiskelin enemmän ja hain takautuvasti opintotukea että sain talouden +-0 tasolle.
Nykyään onneksi nuo ajat kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Miks alapeukutatte? Lemmikille tehtiin leikkaus ja kodinkone hajos, niistä toi rästi syntyi. Lemmikin eläinlääkäriä ei huomioitu menona. Voiko sossu olla siis huomioimatta tota 1000e kun näkee että se menee ihan hyvään tarkotukseen, eli vuokrarästin maksamiseen?
KODINKONE HAJOSI? Sullahan on vuokra-asunto ja pakolliset koneet kuten jääkaappi asunnon puolesta. Ja mitä lemmikkiin tulee, niin minkä helvatan takia pitää jokaisen pummin niitä hankkia nurkat täyteen. Elättäisitte ensin itsenne ja hommaisitte sitten vasta lisäelätettäviä, lapsia tai eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Sun kissan kastrointi pitäisi verovaroista maksaa???
Kyllä... ja marsujen gluteeniton ruokavalio sekä akvaarion puhdistusaineet. Käsittämätöntä, ettei lemmikkien hoidosta kertyviä kuluja oteta huomioon.
Itselläni on kaksi koiraa ja kolme kissaa. Joudun syömään kaurapuuroa, kun eläinten ruokaan menee niin paljon rahaa. Ei tule sossu vastaan sentin vertaa tässä asiassa.
Toisella koiralla vehnäallergia, kissalla kortisonilääkitys ja jatkuva estolääkitys munuaiskivien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KODINKONE HAJOSI? Sullahan on vuokra-asunto ja pakolliset koneet kuten jääkaappi asunnon puolesta. Ja mitä lemmikkiin tulee, niin minkä helvatan takia pitää jokaisen pummin niitä hankkia nurkat täyteen. Elättäisitte ensin itsenne ja hommaisitte sitten vasta lisäelätettäviä, lapsia tai eläimiä.
En oo pummi, nostan opintolainaa ja olen täyspäivänen opiskelija, paitsi tietysti kesällä. Ja yksi lemmikki vaan. Joten painu sä muualle, kiitos vaan. :)
Pesukone ja lemmikin tarpeet eivät ole ns. pakollisia menoja, jotka sossu maksaa. Jos sinulla on jo pidempään ollut vuokrarästejä, niin oletko esim. yrittänyt sopia maksusuunnitelmaa ja maksat joka kuu vaikka 50-100€?
Up. Ja turha alapeukuttaa, olen opiskelija joten en voi nyt kesän jälkeen käydä töissä. Ja oli vaikea löytää työpaikka, siksi jouduin hakemaan toimeentulotukea myös kesän aikana.