Pojille ei ole kivoja nimiä
Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(
Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.
Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.
Jaan mielessäni poikien nimet näin:
Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.
Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.
Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.
Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.
Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.
Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo
Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.
Mä luovutan.
Kommentit (276)
Ystäväni lapsesta tuli Senne. Ihana nimi.
Taisto, Taneli, Tarmo, Topias, Untamo, Urho, Valtteri, Veli, Voitto, Väinämö, Raafael, Panu, Nikodemus, Kyösti, Julius, Jalo, Hannes, Eelis, Anton, Hannu
Jos nimen valitseminen on noin vaikeaa niin kannattaa varmaan antaa joku perusvarma nimi tyyliin Antti, Jaakko tai Ville. Jos perusnimet ei kelpaa niin muodin mukaan vaan, eipä ainakaan joudu kiusatuksi nimen takia
Tässä minun suosikkeja :) homo, mulkku kusipää ja perse
Hugo
Manu
Mauno
Aapeli
Elmeri
Unto
Veikka
Oiva
Jaakko
Iivari
Johannes
Jouka
Rene! Toimii suurinpiirtein kaikkialla maailmassa, mutta sopii suomalaiseenkin sukunimeen.
Tai Antti. Aina muodissa. Tunnen kaikenikäisiä Antteja. Eikä pelkoa r- tai s-kirjaimen kanssa.
Myöskin Aki.
Palle
tai Sonni.
tai Julli.
tai Kolli.
Arvo, Aarno
Vilho, Vihtori
Frans, Oskar
Juhani, Johannes
Paavo, Per
Minun mielestäni kivoja poikien nimiä on paljon. Toisaalta minulla on jo sen verran monta lasta että enää en jaksaisi miettiä liikaa, saisi mies päättää nimen.
Meillä on Joakim. Ei minusta mene ap:n kategorioihin.
Kyrpä-Jooseppi, Jorma, Jallu.
Lapsiparka :(
Älä tee kun et osaa nimetä kirjoitti:
Kyrpä-Jooseppi, Jorma, Jallu.
Lapsiparka :(
sain päivän naurut :D
Jousia, kaunis kalenterista löytyvä nimi.
Seppo
Keijo
Antero
Tomi
Severi
Milo
Ukko
Gunnar
Misael
Kuuni
Oso
Nasto
Sero
Tami
Leimu
Arsi
Mitjo
Vaka
Prokko
Simana
Arhippa
Antto
Hienoja ja vähän epätavallisempia ortodoksinimiä kaikki. Sopivat mainiosti tylsän suomalaisen sukunimen pariksi.
Kyllästyin enkä lukenut kaikkea läpi, mutta miten ois Verne tai Emil?
Pedro, Samir, Karl, Erik, Pablo, Muhammed, Hassan, Jean-Paul, Olof, Walfrid...on se nyt kumma jos ei suomalaisista nimistä yksikään kelpaa. Laajenna sitten hakua muihin maihin tai vaikka lemmikkien nimiin. Yksi vaihtoehto on sitten antaa nimeksi Poika/Veli/Veikka. Seuraava olkoon Poika 2. Mutta ehdotan, että seuraavan kohdalla suuntaatte katseet suoraan kiinalaisille tyttömarkkinoille. Ei tarvitse uudestaan käydä läpi näitä ikäviä nimipettymyksiä, vaan pääsette toipumisessa eteenpäin.