Byggmax - suomalainen mies -
Suomalainen mies on ylipainoinen. Suomalainen mies pukeutuu huonosti. Suomalainen mies on juro ja hiljainen. Suomalainen mies on juntti, joka lomailee vain Byggmaxissa.
Miksi tästä ei ole noussut mitään kohua? Entä jos suomalainen nainen olisi kuvattu tv-mainoksessa samanlaisena ylipainoisena junttina. Olisi taatusti ties mitkä femakot räjähtäneet ja raivonneet.
Tämäkö sitä tasa-arvoa?
Kommentit (23)
Vaikka olenkin jo melkein suorittanut ylemmän korkeakoulututkintoni, toivoisin silti, että näyttäydyn muille ennemmin tuona byggmax-miehenä, kuin jonain akateemisena elitistinä.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää, että naiset ei näe mainoksessa mitään ristiriitaa tasa-arvon kannalta.
Osa naisista näkee, minä en. Ymmärrän kyllä kritiikin. On noita mainoksia naisetkin kritisoineet. Mainosten tehtävänä on herättää tunteita. Kaikki muistavat nyt byggmaxin kun siitä jauhetaan. Eli mainos on tehnyt tehtävänsä. Mainos unohtuu, mutta byggmax jää mieleen. Itsekin olen ulkomailla ollessa miettinyt mitä ostan ja päätynyt siihen mikä mainos on jostain äänyt mieleeni. Muut tuoteet eivät ole sanoneet minulle mitään, mutta mainostettu on tavallaan tullut tutuksi. Huono/ärsyttävä filmi on hyvä mainos. Hyvässä filmissä vain filmi jää mieleen ja tuoteen nimi unohtuu.
Yllättävää, että naiset ei näe mainoksessa mitään ristiriitaa tasa-arvon kannalta.