Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työsopimuksen purkaa sähköpostitse?

Vierailija
31.07.2016 |

Olen tullut siihen tulokseen etten halua jatkaa nykyisessä työpaikassani. Huomenna olisi työpäivä taas, mutta mitta on täynnä ja uusi duuni kolkuttelee oven takana. Olen koeajalla, eli kyseessä työsopimuksen purkaminen. Voiko tällaisen ilmoituksen tehdä ihan vain sähköpostilla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se työnantaja voi muka tehdä jos vain lähettää sähköpostin eikä tule enää töihin?

Ei pomo voi pakottaa saapumaan työpaikalle, ei sitten millään. Eli ihan sama miten purkaa työsopimuksen jos haluaa sillat polttaa. Itse olen yhdessä harjoittelupaikassa tehnyt niin että lähetin perjantaina sähköpostin etten tule enää töihin maanantaina.

Mitään ei kyseiseen sähköpostiin vastattu tai kukaan soittanut perään.

Vierailija
22/22 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työnantaja voi muka tehdä jos vain lähettää sähköpostin eikä tule enää töihin?

Ei pomo voi pakottaa saapumaan työpaikalle, ei sitten millään. Eli ihan sama miten purkaa työsopimuksen jos haluaa sillat polttaa. Itse olen yhdessä harjoittelupaikassa tehnyt niin että lähetin perjantaina sähköpostin etten tule enää töihin maanantaina.

Mitään ei kyseiseen sähköpostiin vastattu tai kukaan soittanut perään.

En puhu juuri tästä kyseisestä tapauksesta, mutta joissakin tapauksissa työnantaja voi esim. vaatia rahallisia korvauksia asiattomasta irtisanoutumisesta. Yhdessä tapauksessa vaadittiin uuden työntekijän rekrytointikulujen korvaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi