Annatko syödä muroja?
Eli annatko lapsesi syödä muroja joka aamu? Meillä haluaa (11v.) syödä aina, ja jos ei saa niin on kokonaan syömättä ja juo aamupalaksi vain mehulasillisen ja menee vihaisena kouluun. Perustelee että Amerikassa se on aivan normaali aamupala. Mutta eihän Amerikassa saa kouluissa edes ilmaisia kouluruokia kaikkialla! Eli ihan erilainen ruokakulttuuri siellä mielestäni.
Kommentit (32)
Olen joskus tarjonnut terveellisiä muroja, mutta eivät ole kelvanneet.
En kiellä lastani syömästä muroja. Hän kuitenkin osaa valita parempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Terveellisiä muroja ei edes ole.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä muitakin kuin sokermuroja.
Ei taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat, että olisit minä eli ap, kun et ole? Meillä on erilaisia muroja kotona, enkä ole huomannut että niissä olisi mitään eroja terveellisyyden suhteen. Ihan samaa kamaa on vaikka rasvaisuus saattaa vaihdella. Mutta oma lapsi on ihan hoikka.
-ap
Lapsi syö kaurapuuroa marjojen ja mantelirouheen kanssa, kuten vanhempansakin. Aamun voi aloittaa terveellisestikin, joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En kiellä lastani syömästä muroja. Hän kuitenkin osaa valita parempaakin.
Onpa sulla älykäs lapsi. Varmaan tekee itselleen joka aamu smoothien ja edellisiltana tuorepuuron valmiiksi. Juomaksi vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla.
Kyllä varmaan on. Esim Muru murot.
Ravintosisältö per 100 g
Valmistettuna
Energia
1280 kJ / 300 kcal
Rasva
4 g
josta tyydyttynyttä
1 g
Hiilihydraatit
54 g
josta sokereita
1 g
Ravintokuitu
20,7 g
Proteiini
12 g
Suola
1 g
Vierailija kirjoitti:
Lapsi syö kaurapuuroa marjojen ja mantelirouheen kanssa, kuten vanhempansakin. Aamun voi aloittaa terveellisestikin, joka päivä.
Välipalaksi omenaa vanhempiensa tapaan ja iltapalaksi taas kaurapuuroa marjoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla.
Ravintosisältö per 100 g
Valmistettuna
Energia
1280 kJ / 300 kcal
Rasva
4 g
josta tyydyttynyttä
1 g
Hiilihydraatit
54 g
josta sokereita
1 g
Ravintokuitu
20,7 g
Proteiini
12 g
Suola
1 g
Maistuu varmaan aika puulta jos ei ole yhtään lisättyä sokeria tai makeutusainetta. Pelkkää kauraa, ohraa ja ruista ja suolaa. Käy vielä niin että lapsi itse sitten lisää sitä sokeria ja hunajaa sen verran, että annoksesta tulee epäterveellisempi kuin karkkipussi.
Meillä murot ovat herkkuaamiaista lomalla, muulloin ei. Tosin puolet paketista jää aina homehtumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla.
Ravintosisältö per 100 g
Valmistettuna
Energia
1280 kJ / 300 kcal
Rasva
4 g
josta tyydyttynyttä
1 g
Hiilihydraatit
54 g
josta sokereita
1 g
Ravintokuitu
20,7 g
Proteiini
12 g
Suola
1 g
Maistuu varmaan aika puulta jos ei ole yhtään lisättyä sokeria tai makeutusainetta. Pelkkää kauraa, ohraa ja ruista ja suolaa. Käy vielä niin että lapsi itse sitten lisää sitä sokeria ja hunajaa sen verran, että annoksesta tulee epäterveellisempi kuin karkkipussi.
Vastasin vaan kysymykseen terveellisemmistä muroista. En ota kantaa toisten makutottumuksiin. Ite ainakin tykkään noista muroista kun syö sen kanssa vaikka sämpylöitä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla.
Ravintosisältö per 100 g
Valmistettuna
Energia
1280 kJ / 300 kcal
Rasva
4 g
josta tyydyttynyttä
1 g
Hiilihydraatit
54 g
josta sokereita
1 g
Ravintokuitu
20,7 g
Proteiini
12 g
Suola
1 g
Vastasin vaan kysymykseen terveellisemmistä muroista. En ota kantaa toisten makutottumuksiin. Ite ainakin tykkään noista muroista kun syö sen kanssa vaikka sämpylöitä tms.
Sama olisi kai laittaa vehnäjauhoja ja ruisjauhoja ja kaurakauhla lautaselle ja suolaa. Nam. Ehkä sit sekoittaa ton maidolla. Mutta ei tosta 5€ paketista kannata maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä murot ovat herkkuaamiaista lomalla, muulloin ei. Tosin puolet paketista jää aina homehtumaan
Syöttekö lettuja ja suklaatakin vain lomalla?
Murot maidolla ovat yksi terveellisimmistä aamiaisista mitä voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla.
Ravintosisältö per 100 g
Valmistettuna
Energia
1280 kJ / 300 kcal
Rasva
4 g
josta tyydyttynyttä
1 g
Hiilihydraatit
54 g
josta sokereita
1 g
Ravintokuitu
20,7 g
Proteiini
12 g
Suola
1 g
Sama olisi kai laittaa vehnäjauhoja ja ruisjauhoja ja kaurakauhla lautaselle ja suolaa. Nam. Ehkä sit sekoittaa ton maidolla. Mutta ei tosta 5€ paketista kannata maksaa.
No ei se nyt ihan sama ole koostumuksen puolesta. Kuka syö jotain taikinavelliä? Eikä se mitään 5€ maksa. 2,89€ näytti olevan S-marketissa hinta.
Annan syödä. Ei kait nuo minua tottelisikaan kun nuorinkin alkaa olla kolmekymppinen.
Mun lapsen lemppari on avokadoleipä
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän ovat terveelliset murot?