Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla näin sotkuista?!

Vierailija
31.07.2016 |

Olen nyt lomalla kyläillyt paljon sukulaisissa ja tuttavissa. Lähes joka kodissa silmiin pistää lika ja epäsiisteys. Meillä on kolme lasta ja sotkua kyllä löytyy, mutta ihmetyttää perheet ja pariskunnat, joiden asunnoista näkee ettei esim vessoja pestä kunnolla, hanat ja ovenkahvat likaiset. Lattialistat ja uunit ja mikrot likaisia. Kyllä meilläkin tavarat on päivittäin hujan hajan, mutta perussiivoukset kyllä tehdään niin ettei likaa ole pinttyneenä ympäriinsä!

Kommentit (138)

Vierailija
61/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kun joissakin perheissä vapaa-ajalla vain siivotaan ja laitetaan ruokaa lapsille, eikä pidetä omasta fyysisestä kunnosta yhtään huolta.

Niin, tai harrasteta ylipäätään yhtään mitään, eikä leikitä ja vietetä aikaa niiden lasten kanssa. Monissa kodeissa äiti on kuin kotityökone, ja ihan omasta tahdostaan, kun ei vain pysty olemaan siivoamatta koko ajan.

Puoli tuntia iltaisin siivoamista ja paikat pysyy kunnossa. Usko pois. Ei ole pois harrastuksista tai lasten kanssa vietetystä ajasta. Muitakin tapoja on kuin mennä ääripäästä toiseen.

Puolituntia on liikaa jos pääsee töistä klo 18 ja menee töihin klo 6 niin siinä on kaksi tuntia aikaa käydä kaupassa ja tehdä ruoka ja mennä nukkumaan klo 20. Mieluummin sen puolituntia käyttää lyhyeen lenkkiin kuin siivoiluun.

Meidän perheessä on siivottu viimeksi keväällä. Seuraavaksi ehkä ennen joulua. On niin paljon töitä ja muuta ettei oikeasti ole aikaa ja varaa ei ole palkata siivoojaa.

T: 1500e kk

Vierailija
62/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kurkkii kyläpaikassa mikroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perussiistiä, imuroin, pyyhin pölyt ja pesen vessan ja kylppärin pinnat kerran viikossa.

Mutta lattialistoja en kyllä kämää, ja uunin pesen pari kertaa vuodessa. Toki jos sinne valuu jotakin ja huomaan asian, niin pyyhin. Ei semmoista kiinni kärtsännyttä rasvaa edes saa irti, käytämme uunia paljon, koska teemme ruokaa mielellään ja kaiken itse. Ruokaa pannaan uuniin kumminkin leivinpaperin/vuoan päällä.

Vierailija
64/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän oli arvattavissa, että tähän vastaavat ne joiden nilkkaan kalikka kajahtaa. Samanlaiset kuin läskikeskusteluihin osallistuvat valaat. Lienevät samaa porukkaa?

Vierailija
65/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu ei siivoamaan taivu kun tulee niin hikikin.

Vierailija
66/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootas *käärii hihat ylös*

"on mulla muutakin elämää ku siivota"

"ei onneksi tartte elää sisustuslehtikodissa"

"meillä saa olla ja elää rauhassa"

"turhaa nipottamista"

Mitä vielä, mutta totahan se on jos vähänkään menee huomauttamaan että hei anteeksi etsin asuntoasi mutta näköjään tulin kaatopaikalle. On meilläkin sekaista, leluja ja vaatteita pitkin poikin MUTTA meillä ei ole ruokaa, eläinten paskaa (tai ihmisten) lattioilla eikä jalkapohjat ole heti mustia kun kävelet metrin lattialla ilman sukkia. Mutta tosiaan olenkin vain elämää elämätön siivoojaluuseri joka kulkee koko ajan rätti kädessä ja lapsetkaan ei saa rauhassa elää.

Näin.Meillä pystyy vauva konttaamaan lattioilla ilman pelkoa ja sukat pysyy puhtaana.Ei ole ruokaa tai paskaa lattioilla ja tavarat ei ole yltäpäältä pölyssä.Ei vaadi kuin vähän vaivaa päivittäin koska en halua elää kaatiksella.Keretään metsään ja ulos ja kokkaamaan myös.

Joo tänään olen jo siivoillut ja imuroinut tän 50 neliöö ja tunti meni-hiki tuli et kuntokin kasvoi!!Nyt syödään eilistä ja lähetään kylään,ihanaa tulla takaisin siistiin kotiin!

Vierailija
67/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan kurkkii kyläpaikassa mikroon?

Jos sitä vaikka käyttää?Oisko paha siivota se?Hyi kuinka epähygienista,likainen haiseva mikro.

Vierailija
68/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko läski = siivoton koti?

Vierailija
69/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kun joissakin perheissä vapaa-ajalla vain siivotaan ja laitetaan ruokaa lapsille, eikä pidetä omasta fyysisestä kunnosta yhtään huolta.

Niin, tai harrasteta ylipäätään yhtään mitään, eikä leikitä ja vietetä aikaa niiden lasten kanssa. Monissa kodeissa äiti on kuin kotityökone, ja ihan omasta tahdostaan, kun ei vain pysty olemaan siivoamatta koko ajan.

Kotityökoneen ja pinttyneen lian välillä on välimuoto. Kun hoitaa perussiivoukset säännöllisesti, lasten kanssa leikkimiseen jää runsaasti aikaa, eikä tarvitse elää lian keskellä lastenkaan. Ap

Ja lapset osallistuvat mielellään siivoukseen kjo pieninä.  Se on heille kuin leikkiä.  Muuten mikro on sellainen, että kun se on siellä ylhäällä ja lika ei näy, tulee se puhdistettua liian harvoin.  On vain katsottava että onko se likainen ja otettava se lautanen sieltä pesukoneeseen.

Vierailija
70/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia koiria teillä on, kun niistä lähtee karvaa koko ajan? Minun koirastani karvaa lähtee vain karvanlähtöaikaan. Lapsetkin voi opettaa korjaamaan astiat/lelut ja viemään roskat roskikseen. Ja jos vaikka tiputtaa hilloa lattialle, niin sen voi siivota saman tien pois, eikä vasta siivouspäivänä, kun se on levinnyt sukissa pitkin kämppää. Kyllä minuakin oudoksuttaa ihmiset, jotka ei viitsi laittaa likaisia astioita suoraan koneeseen ja jos leipä tippuu lattialle, niin se jää sinne. Samoin on tosi vastenmielistä pyyhkiä vessassa kätensä selvästi likaiseen ja haisevaan pyyhkeen. Itse vien vieraille aina puhtaan pyyhkeen vessaan.

Ylisiisteys on ihan yhtä ärsyttävää kuin hirvittävä sotku. Äitini on raivostuttavan ylisiisti, joka tiskaa työvälineet kesken ruuanlaiton, jos erehtyy päästämään esim. paistilastan kädestään. Välimuotojakin on olemassa. Ja likaisuus on eri asia kuin sotkuisuus ja se, että on tavaroita hujanhajan. Minulla on paha tapa olla viemättä tavaroita takaisin paikoilleen, mutta esim. tiskirätin vaihdan joka päivä, pidän keittiön tasot puhtaina ja vessan siistinä.

Meillä on kaksi kissaa ja niistä lähtee karvoja kyllä ihan ympäri vuoden. Lapset jatkavat usein samaa leikkiä, ei ole mitään järkeä siivota aina kaikkea välillä pois. Esim legokaupunki valtaa koko huoneen eikä huoneessa pysty silloin edes kunnolla kävelemään. Mutta siivoa sinä ihmeessä lapsinesi kaikki heti pois, meillä toimitaan toisin.

Onko legot sama asia kuin roskat? Minun puolestani lasten huoneessa saa ja pitää olla leikkejä kesken, mutta olohuoneen lattialle tai keittiöön legot ei kuulu. On vähän eri asia siivota lattialta mehutahrat saman tien kuin legoleikit. Mutta ehkä joillekin ne on sitten leikkejä kumpikin.

Vierailija
71/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin parempaakin tekemistä kuin kuurata jotain lattialistoja, uunia tai ovenkahvoja aina vieraiden tullessa.

Pointtini olikin, että miksei näitä puhdisteta säännöllisesti niin ei tarvitse ennen vieraita kuurata? Ap

Juuri näin !

Vierailija
72/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootas *käärii hihat ylös*

"on mulla muutakin elämää ku siivota"

"ei onneksi tartte elää sisustuslehtikodissa"

"meillä saa olla ja elää rauhassa"

"turhaa nipottamista"

Mitä vielä, mutta totahan se on jos vähänkään menee huomauttamaan että hei anteeksi etsin asuntoasi mutta näköjään tulin kaatopaikalle. On meilläkin sekaista, leluja ja vaatteita pitkin poikin MUTTA meillä ei ole ruokaa, eläinten paskaa (tai ihmisten) lattioilla eikä jalkapohjat ole heti mustia kun kävelet metrin lattialla ilman sukkia. Mutta tosiaan olenkin vain elämää elämätön siivoojaluuseri joka kulkee koko ajan rätti kädessä ja lapsetkaan ei saa rauhassa elää.

Näin.Meillä pystyy vauva konttaamaan lattioilla ilman pelkoa ja sukat pysyy puhtaana.Ei ole ruokaa tai paskaa lattioilla ja tavarat ei ole yltäpäältä pölyssä.Ei vaadi kuin vähän vaivaa päivittäin koska en halua elää kaatiksella.Keretään metsään ja ulos ja kokkaamaan myös.

Joo tänään olen jo siivoillut ja imuroinut tän 50 neliöö ja tunti meni-hiki tuli et kuntokin kasvoi!!Nyt syödään eilistä ja lähetään kylään,ihanaa tulla takaisin siistiin kotiin!

- 50 neliöö

- kotona vauvan kanssa kaikki päivät

- Ei voi mitenkään ymmärtää miten ei ihan kaikki saa aina pidettyä kotia pölyttömänä

Vierailija
73/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää monella olevan vaikeuksia ymmärtää, mitä eroa on siinä, jos kodissa on leluja tai tavaroita 'vähän joka paikassa' eikä muutenkaan ihan 'tip top' ja siinä, että on oikeasti siivotonta. Jokainen pystyy kyllä pitämään kodin suht siistinä, kun ei päästä kämppää ihan kaaokseen. Kyllä,minusta ihan laiskuutta ja saamattomuutta on se, jos ei pyyhi koiran tassuja ja päästää sen kuratassuilla kävelemään matoille. Tai jos jotain ruokaa tippuu lattialle, ei pyyhi sitä heti pois.

Minulla on yksintällainen tuttu, joka ihmettelee aina minun luonani, että minä varmaan siivoan hulluna joka päivä, kun on aina niin siistiä. Eikä usko, että imuroin ja pyyhin lattiat vain kerran viikkoon. Hänellä itsellään taas tapana on se, että jos vaikka leipä tippuu lattialle, niin leivän viitsii nostaa ylös, mutta ei pyyhi lattiaa. Voikökkö on vielä viikon päästä lattialla ellei kissat ole sitä siivonneet. Vessassa haisee kissankusi ja lattialla on hiekkaa ja paskaa. Ei viitsi tyhjentää joka päivä laatikkoa. Ei harjaa kissoja, karvaa kaikkialla. Koira tulee sisälle suoraan ulkoa ja hyppää sohvalle. Syö karvamatolla raakoja luita. Astioita joka paikassa, vaikka on tiskikone. Kun ei jaksa tyhjentää koskaan konetta. Pyykkejä pesee vasta, kun kaikki on likaisena. Listaa voisi jatkaa vaikka miten paljon...

En tiedä, mihin hän käyttää kaiken sen joutoajan, mitä hänelle jää siivoamisesta...

Vierailija
74/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näyttää monella olevan vaikeuksia ymmärtää, mitä eroa on siinä, jos kodissa on leluja tai tavaroita 'vähän joka paikassa' eikä muutenkaan ihan 'tip top' ja siinä, että on oikeasti siivotonta. Jokainen pystyy kyllä pitämään kodin suht siistinä, kun ei päästä kämppää ihan kaaokseen. Kyllä,minusta ihan laiskuutta ja saamattomuutta on se, jos ei pyyhi koiran tassuja ja päästää sen kuratassuilla kävelemään matoille. Tai jos jotain ruokaa tippuu lattialle, ei pyyhi sitä heti pois.

Minulla on yksintällainen tuttu, joka ihmettelee aina minun luonani, että minä varmaan siivoan hulluna joka päivä, kun on aina niin siistiä. Eikä usko, että imuroin ja pyyhin lattiat vain kerran viikkoon. Hänellä itsellään taas tapana on se, että jos vaikka leipä tippuu lattialle, niin leivän viitsii nostaa ylös, mutta ei pyyhi lattiaa. Voikökkö on vielä viikon päästä lattialla ellei kissat ole sitä siivonneet. Vessassa haisee kissankusi ja lattialla on hiekkaa ja paskaa. Ei viitsi tyhjentää joka päivä laatikkoa. Ei harjaa kissoja, karvaa kaikkialla. Koira tulee sisälle suoraan ulkoa ja hyppää sohvalle. Syö karvamatolla raakoja luita. Astioita joka paikassa, vaikka on tiskikone. Kun ei jaksa tyhjentää koskaan konetta. Pyykkejä pesee vasta, kun kaikki on likaisena. Listaa voisi jatkaa vaikka miten paljon...

En tiedä, mihin hän käyttää kaiken sen joutoajan, mitä hänelle jää siivoamisesta...

Höpö ja höpö.

Koiratalous ei sovi siivousfriikeille, koska sitä sotkua tulee koko ajan väkisin ja se koti vaan ei ole aina tip top, valitettavan usein tätä sitten kostetaan koiran kustannuksella, eli:

"Meillä koira oleilee vain kodinhoitohuoneessa"

"Koira ei mene ulos koska sitten on taas likaa lattialla"

"Mentiin vaan lyhyt lenkki kun sataa ja koira olisi ihan märkä ja sitten matot kastuu jalikastuu......"

"meidän koira ei tykkää niin ulkoilla, se tykkää vain maata sohvatyynynä kaikki päivät...."

Eli EI koiria siivousfriikkitaloon, jotka eivät sitä elintapaa ymmärrä. Ja samalla perusteella ei ole varaa arvostella muita koirakoteja.

Vierailija
75/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka viikko viikkosiivouksen jolloin siivotaan lattiat tyhjiksi, imuroin ja pesen vielä höyrymopilla. Samalla pyyhkäsen myös lattialistat ja muut mahdolliset tahrat mitä näkyy. Päivittäin siivoan keittiön, eli pyyhin pinnat ja laitan tiskikoneen pyörii. Imuroin noin kolmesti viikossa. Vessa pestään sitten kun se on likainen, lähinnä välttelen sitä koska vessa itsessään on niin huonosti tehty että sitä lattialaattaa ja seiniä en ole vieläkään saanut putipuhtaiks vaikka oon yrittäny kohta kolme vuotta. Pyykkikone pyörii aina kun ollaan kotona ja ruokaa laitan joka päivä.

Kaikesta tästä huolimatta meillä ei ole aina supersiistiä. Kämppä saattaa päivässä muuttua sekamelskaksi. Yhtenä syynä tietysti pienet lapset. Mutta luulen kyllä että johtuu ahtaudesta kun neljä henkeä on tungettu kolmioon. Eli tavaraa on enemmän kuin sijoituspaikkoja tavaroille ja siksi tavarat jää helposti pyöriin ympäriinsä romuläjiksi. Lisäksi meillä on todella epäkäytännölliset huonekalut jotka vie liikaa tilaa. No onneks muutto edessä ja saa karsia kaiken ylimääräisen pois.

Vierailija
76/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivit ja ikuisuustyöttömät eivät ymmärrä elämästä mitään.

Vierailija
77/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö ja höpö.

Koiratalous ei sovi siivousfriikeille, koska sitä sotkua tulee koko ajan väkisin ja se koti vaan ei ole aina tip top, valitettavan usein tätä sitten kostetaan koiran kustannuksella, eli:

"Meillä koira oleilee vain kodinhoitohuoneessa"

"Koira ei mene ulos koska sitten on taas likaa lattialla"

"Mentiin vaan lyhyt lenkki kun sataa ja koira olisi ihan märkä ja sitten matot kastuu jalikastuu......"

"meidän koira ei tykkää niin ulkoilla, se tykkää vain maata sohvatyynynä kaikki päivät...."

Eli EI koiria siivousfriikkitaloon, jotka eivät sitä elintapaa ymmärrä. Ja samalla perusteella ei ole varaa arvostella muita koirakoteja.

Kuule, minulka on koira ja ihan kunnon kokoinen (40 kg). Ja koira ei mitenkään kärsi siitä, että pyyhin sen tassut joka kerta, kun tulemme ulkoa. Käymme pitkillä kävelyillä useamman kerran päivässä ja/tai leikimme takapihalla pallolla tuntikausia kesällä. Satoi tai paistoi. Jos ja kun koira kastuu, niin kuivaan sen hyvin, kun tullaan sisälle. Koira ei hypi tai makoile sohvalla, eikä nuku sängyssä. Sillä on useampi oma peti eri puolella taloa sitä varten. Pedit pesen säännöllisesti, kosja se syö luunsa niiden päällä, eikä olohuoneen valkoisella matolla. Harjaan koiraa säännöllisesti ja hoidan hyvin. Se syö kunnon ruokaa, turkki kiiltää ja maha toimii.

Eli sanon ihan suoraan, että laiskuutta se on, jos koiran piikkiin pistää kodin siivottomuuden.

Vierailija
78/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne on niitä omia p*skoja, ei niitä huomaa samalla lailla kuin vieraassa huushollissa tai vaikka hotellissa. Ja koska se arki nyt vaan on niin työlästä ja raskasta ja täynnä, että viikottain ehtii ja jaksaa vain imuroida, ja lattialistojen pesut yms. menee juhannus- ja  joulusiivouksissa ainoastaan. Tai ei ehkä niissäkään, jos sattuu sopivasti samaan syssyyn työstressiä, parisuhdekriisiä ja sekoileva muistihäiriöinen isovanhempi. Elämä on.

Vierailija
79/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sotkuista, mutta odotan, milloin mies rupeaa siivoamaan. Veikkaan, että ei ikinä, joten eiköhän minun hermot mene ekana sotkuun. Nuorinkin lapsi muutti pois kotoa, joten olen ajatellut ottaa rennosti kuten mies.

Vierailija
80/138 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotityökoneen ja pinttyneen lian välillä on välimuoto. Kun hoitaa perussiivoukset säännöllisesti, lasten kanssa leikkimiseen jää runsaasti aikaa, eikä tarvitse elää lian keskellä lastenkaan. Ap

Rehellisesti: leikitkö paljon lastesi kanssa? Saako teillä lapset leikkiä vapaasti joka huoneessa? Paljonko joudut huomauttelemaan muille perheenjäsenille siisteydestä? Ja viimeksi: miksi te menette muille vieraaksi, eikö muut haluat tulla teidän siistiin kotinne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi