Onko kaikilla näin sotkuista?!
Olen nyt lomalla kyläillyt paljon sukulaisissa ja tuttavissa. Lähes joka kodissa silmiin pistää lika ja epäsiisteys. Meillä on kolme lasta ja sotkua kyllä löytyy, mutta ihmetyttää perheet ja pariskunnat, joiden asunnoista näkee ettei esim vessoja pestä kunnolla, hanat ja ovenkahvat likaiset. Lattialistat ja uunit ja mikrot likaisia. Kyllä meilläkin tavarat on päivittäin hujan hajan, mutta perussiivoukset kyllä tehdään niin ettei likaa ole pinttyneenä ympäriinsä!
Kommentit (138)
Rentona paras! kirjoitti:
Voi kuule ei ole vaarallista vaikka on likaista ja sotkuakin.
Kannattaa olla itselleen ja toisille armollinen.
Elämämme on niin lyhyt ,että huomio kannattaa kiinnittää aivan muihin asioihin kuin miltä koti näyttää.Olen jostakin lukenut ,että wc on hyvä olla siisti koska vain siellä vieraiden huomio kiinnittyy siihen miltä ympärillä näyttää.
Minä en ole koskaan menny kylään sillä mielellä ,että miettisin onko siellä siistiä.
Eikö sitä ruukata käydä kylässä siksi ,että päästään näkemään kavereita ja vaihtamaan kuulumisia.
:)Rentoutukaa hyvät ihmiset ja älkääkä miettikö niitä romu läjiä/ hiekkaisia nurkkia !!!
En todellakaan ole mikään nipo siisteyden suhteen, mutta kyllä hiukan ihmetyttää kun lämmitän lapselle ruokaa mikrossa ja mikro niin likainen, ettei lautanen pysy kunnolla pystyssä kun mikron pohja täynnä kuivunutta ruokaa. Tai kun lapsi konttaa lattialla ja tuloksena todella likainen, karvainen ja tahmea lapsi.
Voi olla ,että Älypuhelin voi viedä kaiken vapaa-ajan jolloin sotku ei stressaa.
Näin käy kun opetus on ulkoistettu koululle. Nyky vanhemmat on p........
No mä mietin sen näin:
Kun olen kuolinvuoteellani, niin olenko enemmän iloinen siitä että siivoustaso kodissani oli korkea vai jostain muusta mitä olisin voinut tehdä sinä aikana...
Päädyn aina siihen että olisin iloisempi että tein sitä muuta.
Tietysti pitää pitää itsensä siinä kurissa, että sillä "jotain muuta" on sitten aidosti merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässäkin kyläpaikassa nuori lapseton nainen pyyhki pöydät pinttyneen mustalla tiskirätillä, mikä haisi metrien päästä aivan kaamealle. Ap
Vie seuraavalla kerralla tuliaisiksi kivoja rättejä. Niitähän on vaikka mitä.
Tää oli hyvä :). Ja voi viedä tuliaisina pirteen värisen ämpärin, jossa pesuaineita ja rättejä ;D
Oi, kuinka ajattelevaista. Minä tuon sinulle kirjat "Päällepäsmärin ABC" ja"101 tapaa saada ystävä tuntemaan itsensä huonoksi" sekä kortin tekstillä "Oli kiva tuntea, mutta eiköhän tämä ollut tässä".
Vierailija kirjoitti:
Rentona paras! kirjoitti:
Voi kuule ei ole vaarallista vaikka on likaista ja sotkuakin.
Kannattaa olla itselleen ja toisille armollinen.
Elämämme on niin lyhyt ,että huomio kannattaa kiinnittää aivan muihin asioihin kuin miltä koti näyttää.Olen jostakin lukenut ,että wc on hyvä olla siisti koska vain siellä vieraiden huomio kiinnittyy siihen miltä ympärillä näyttää.
Minä en ole koskaan menny kylään sillä mielellä ,että miettisin onko siellä siistiä.
Eikö sitä ruukata käydä kylässä siksi ,että päästään näkemään kavereita ja vaihtamaan kuulumisia.
:)Rentoutukaa hyvät ihmiset ja älkääkä miettikö niitä romu läjiä/ hiekkaisia nurkkia !!!
En todellakaan ole mikään nipo siisteyden suhteen, mutta kyllä hiukan ihmetyttää kun lämmitän lapselle ruokaa mikrossa ja mikro niin likainen, ettei lautanen pysy kunnolla pystyssä kun mikron pohja täynnä kuivunutta ruokaa. Tai kun lapsi konttaa lattialla ja tuloksena todella likainen, karvainen ja tahmea lapsi.
Meidän lattiat karvastuu ja likastuu yhdessä päivässä. Imuroida pitäisi joka päivä, jos haluaisi ettei konttaava lapsi olisi karvainen kun moppaa lattiallani. Päivittäiselläkin imuroinnilla on lattiat joskus likaiset, jos on huono sää.
Meillä on siis koiria, eli tämä on elämäntyylinvalinta. Tässä tapauksessa te ette siis sopisi meidän elämäntyyliimme eli emme voisi olla ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kun joissakin perheissä vapaa-ajalla vain siivotaan ja laitetaan ruokaa lapsille, eikä pidetä omasta fyysisestä kunnosta yhtään huolta.
Kaiken ehtii kun osaa organisoida;D Mulla on 4 lasta, käyn töissä, laitan itse ruuat, siivoan perheen kanssa yhdessä, vietän aikaa lasteni ja ystävienkin kanssa ja pidän itsestäni huolta. Missä ongelma?
t hoikka, hyväkuntoinen ja huoliteltu mamma
Vierailija kirjoitti:
.Vilkaisin eilen vessanovea ja huomasin että oli ruokatahroissa,lapset menee peseen sinne kädet ruoan jälkeen,ja pyyhin oven siinä heti.Ei mennyt kuin minuutti.
Ihmiset on kohtuu sikasia ja laiskoja.
Siis lapsesi ovat sikasia, koska et voi antaa heille ruokapöydässä jotain liinaa, johon pyyhkiä kätensä. Sinusta on jostain syystä kivempi juosta heidän perässään puunaamaan vessan kahvaa, kuin estää sen likaantuminen alun perin.
Kesällä siivous ei niin innosta, kun tulee oltua enemmän ulkona kun sisällä. Syksyllä ja talvella on hyvää aikaa puunata.
Eniten kuvottaa käsien pesemättömyys. Yliopiston vessassa nuoret naiset joko
A) jättävät kädet kokonaan pesemättä
B) huuhtaisevat parin millimetrin verran sormien kärkeä näön vuoksi.
On todella harvinaista nähdä, että joku pesee kunnolla kädet. Tekisi mieli sanoa siitä näille yrjöttäville ihmisille.
Sama missä tahansa julkisessa vessassa. Myöskään luonani vierailevat opiskelukaveit eivät pese käsiään kun tulevat sisään tai käyvät vessassa. Yksi tuli ulkoa käsiä pesemättä, kävi kusella käsiä pesemättä, ja alkoi höylätä juustoa niillä käsillä.
Pahinta nämä jotka yleisessä vessassa eivät pese, siellähän ovat kaikki pinnat likaisia.
Ja av-väki tulee pian koottuine selityksineen.
Vierailija kirjoitti:
Filosofinen kysymys:
Miksi pitäisi olla puhdasta ja siistiä? Niin miksi...?
Filosofinen vastaus: siksi, että kukaan normaali ihminen ei halua asua lian ja sotkun keskellä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kun joissakin perheissä vapaa-ajalla vain siivotaan ja laitetaan ruokaa lapsille, eikä pidetä omasta fyysisestä kunnosta yhtään huolta.
Kaiken ehtii kun osaa organisoida;D Mulla on 4 lasta, käyn töissä, laitan itse ruuat, siivoan perheen kanssa yhdessä, vietän aikaa lasteni ja ystävienkin kanssa ja pidän itsestäni huolta. Missä ongelma?
Ja heti joku laiska av mamma alapeukuttaa:) Käykö kateeksi? Talossa on tilaa yli 200m2 ja silti siinä kunnossa että kehtaa vieraat kutsua kotiin koska tahansa.
Siis minkä takia lattialistat pitäisi pestä? Pölyt lähtee imurillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin parempaakin tekemistä kuin kuurata jotain lattialistoja, uunia tai ovenkahvoja aina vieraiden tullessa.
No eikö kantsis pyyhkästä kun sotkua tulee? Sitten ei tartte kuurata!
Sittenhän joutuu kulkemaan muiden perässä rätti kädessä koko päivän. Nytkin löysin pojan pöydän takaa kaatunuttu limsaa mikä oli kuivunut tahmeaksi. Ja olen kieltänyt siinä syömisen/juomisen. Ei muita saa siivoaan kuin hypnoosilla. Noora missä olet? Tule auttaan.
Voi vitun vammaiset, ketä kiinnostaa jotkut helvetin vauvapalstan nuolet :DDDDD
AP, ihanko jokaisessa sun käymässä kyläpaikassa oli lattiat täynnä karvaa ja paskaa ja mikron lautaset täynnä ruokajätettä. Minkälaisia ...öh ... ystäviä sulla oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja heti joku laiska av mamma alapeukuttaa:) Käykö kateeksi? Talossa on tilaa yli 200m2 ja silti siinä kunnossa että kehtaa vieraat kutsua kotiin koska tahansa.
Ihan yhtä paljon kateeksi kuin blogit ja facet missä hehkutetaan noin ja seuraavana päivänä se kaunis siisti koti myydään koska erotaan.
T. Ei kauheen hoikka, suht hyväkuntoinen, joskus huoliteltu av-mamma
Ylläpitosiivous ei vie paljon aikaa. Meillä kaksi aikuista, kolme lasta ja koira. Keittiö järjestellään ja pinnat pyyhitään automaattiseti ruoan jälkeen. Keittiössä ei ole turhaa tavaraa. Wcn nopea siistiminen päivittäin. Isompi siivous kerra viikossa. Lattiat imuroidaan ja pyyhitään joka toinen päivä. Yleistä järjestystä pidetään yllä siten ettei turhaa tavaraa hankita ja huolehditaan tavarat paikoilleen. Aikaa menee noihin ehkä 2 tuntia viikossa. Ei stressiä eikä ole kenenkään hyvinvoinnistä pois. Mukava olla siistissä kodissa.
Sometus vie siivousajan