Meinasin vähän rageta, kun huomasin pikkusiskollani päällään paitani, mutta
sitten tajusin, että ehkä tuo onkin aww. Pikkusisko siis nukkuu just nyt ja meillä on toistaiseksi sama huone.
Sisko käyttää minun vaatteita, meikkejä, kenkiä. Ottaa samanlaisia kuvia Instagramiin mitä minä (kyllä, samat poset samalla taustalla, joskus minun vaatteissakin), kuuntelee samaa musiikkia mitä minä. Matkii minua, lainaa minun vaatteita.
Tuo vaatejuttu ärsytti, koska kun olet itse pessyt vaatteesi ja laittanut kaappiin tyyliin odottamaan huomiseen ja/tai tapahtumaan x, niin ne vaatteet löytyvätkin likaisena lattialta.
Muistin vain ykskaks, että olin täysin samanlainen silloin, kun isosiskomme asui vielä kotona. Lainasin hänen vaatteita ja oikein liimauduin siskoon kiinni, koska sisko oli niin huippu tyyppi minun mielestä. Pukeutui hyvin, ylipäätään hänellä oli hienoja vaatteita, kuunteli hyvää musiikkia ja käyttäytyi niin aikuismaisesti (ainakin osan ajasta). Halusin olla kuin isosiskoni, roolimallini.
Ehkä myös pikkusiskoni tahtoo olla kuin minä? Aww. Tai sitten hän vain on itsekäs pieni paskiainen, joka lainaa minun juttuja, koska "haluaa", mutta tykkään ajatuksena enemmän tuosta aww -vaihtoehdosta.
Tälläisiä sunnuntaiaamuisia ajatuksia täältä.
18N
Kommentit (19)
Siis tuollaistako se on kun on sisko <3 Eikä sellaista kauheaa valtapeli-kateus-kukaparas-tappelua..
Oisko kuitenkin keskustelun paikka. Tulee ongelmia, jos sisko luulee, että kaikki on yhteistä. Keskustelkaa ja sanot, että voit lainailla, mutta luvan kanssa. Saako sisko itse valita kaupasta omat vaatteet? Kun saa omia mieluisia niin ei tarvitsisi ottaa siskon lempparipaitoja.
Nro 1, kiitos :D
Nro 2, apua sitäkö tämä on? 😅
Nro 3, ei me oikeastaan ikinä riidellä siskon kanssa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oisko kuitenkin keskustelun paikka. Tulee ongelmia, jos sisko luulee, että kaikki on yhteistä. Keskustelkaa ja sanot, että voit lainailla, mutta luvan kanssa. Saako sisko itse valita kaupasta omat vaatteet? Kun saa omia mieluisia niin ei tarvitsisi ottaa siskon lempparipaitoja.
Ehkä. Tarkoituksena olisi muuttaa pois kotoa elokuun puolessa välissä - syyskuussa, niin viimeistään silloin minun juttujen lainailu loppuu.
Sisko saa valita omat vaatteensa ja saa siihen ihan hyvin rahaakin. Jos siskolla on vaatteita kaksi kaapillista täynnä, niin minulla on yksi kaappi ja sekään ei täynnä. Eli siskolla kyllä on vaatteita ja paljon ja kai niiden pakko on olla mieluisia, kerta itse on saanut valita :D Saa vapaasti ostaa mistä kaupasta tahansa, tai vaikka tilata netistä, jos kaupoissa ei ole mitään kivaa.
Minun vaatteita ei toisin myydä enää, kun suurin osa on ostettu useampi vuosi sitten ja niitä sitten tykkää lainailla.
Ap
Mulle on kans isosisko sellainen roolimalli:) Katson jopa vanhoista kuvista millaiset hiukset hänellä on ollut ja saatan värjätä tai leikata samanlaiset :D Jos otan profiilikuvia, valitsen niistä usein sen, jossa muistutan eniten siskoani :D Tää tulee usein siis ihan tiedostamatta, ja otan sen todella isona kohteliaisuutena, jos joku sanoo että näytän ihan siskoltani :D <3 Minä 16v ja sisko 30v
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kypsää tässä oli, että et alkanut ragee heti vaan mietit asiaa eri näkökulmista ja hyödynsit omia kokemuksiasi. Kysyit vielä muiden mielipidettä varmistuaksesi mielipiteestäsi ja ehkä lopulta kysyt siskoltasi miksi näin toimittu. Niin ja et ragennut. Vielä kun kaikki aikuisetkin osaisi toimia näin - moni ero jäisi tulematta. Ikävintä on kun joku raivoaa väärin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kans isosisko sellainen roolimalli:) Katson jopa vanhoista kuvista millaiset hiukset hänellä on ollut ja saatan värjätä tai leikata samanlaiset :D Jos otan profiilikuvia, valitsen niistä usein sen, jossa muistutan eniten siskoani :D Tää tulee usein siis ihan tiedostamatta, ja otan sen todella isona kohteliaisuutena, jos joku sanoo että näytän ihan siskoltani :D <3 Minä 16v ja sisko 30v
Jotenkin söpöä :D Kiva, että sinullakin on hyvät välit siskoosi (ilmeisesti?) :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kypsää tässä oli, että et alkanut ragee heti vaan mietit asiaa eri näkökulmista ja hyödynsit omia kokemuksiasi. Kysyit vielä muiden mielipidettä varmistuaksesi mielipiteestäsi ja ehkä lopulta kysyt siskoltasi miksi näin toimittu. Niin ja et ragennut. Vielä kun kaikki aikuisetkin osaisi toimia näin - moni ero jäisi tulematta. Ikävintä on kun joku raivoaa väärin perustein.
Ehkä minä todella olen kasvamassa aikuiseksi, pelottavaa 😅 Mutta eipä siitä olisi ollut mitään hyötyä, jos olisin hyökännyt siskon kimppuun "minun paita, minun, ota se pois!"-tyylillä. Kummallekkin olisi tullut vain paha mieli heti aamusta.
Sisko nukkuu vielä, minä leivon tässä mokkapaloja. Tänään sataa ja myrskyää, joten taitaapi tulla siskopv ihan vain kaksin 😊 Syödään mokkapaloja ja katsotaan vaikka Netflix, kun se joskus herää.
Ap
Olettepa te söpöjä! Pitääpä muistaa rutistaa omia pikkusiskojani, kun seuraavan kerran nähdään. Mukava ketju! t. Yksi isosisko itsekin :)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa aww?
Harvinaisia ketjuja av:llä kun tulee heti aamusta hyvälle mielelle.
Awww ihana! Olisipa mullakin noin suloinen pikkusisko. Oma siskoni on vihainen esiteini, jonka mielestä kaikki, jota kaikki muut paitsi hän ja hänen kaverinsa tekevät, on noloa. Onneksi tämä menee ohi.
Mahtava viesti! Olet hieno sisko!