Miksi +50v nainen etsii miestä "jolla on tavoitteita elämässä"?
Otaksun, että tavoitteeksi ei lasketa terveenä pysymistä tai kodin kunnossapitoa.
Kommentit (20)
Käänteisesti ajattelen myös: hän ei halua ihmistä, joka on jo luovuttanut elämän suhteen.
Etsivät aktiivista miestä. On sitten kivempi maata soffalla ja mutustaa karggaa.
Olen 59-vuotias ja minulla on tavoitteita elämässä. Miksi ihmeessä ei olisi? Olen työelämässä vielä _vähintään_ kuusi vuotta, suunnittelen olevani ainakin kahdeksan. Lisäksi minulla on tavoitteita opintojen ja luottamustehtävien suhteen. Eduskuntaan en pyri nyt enkä myöhemmin, en ole kiinnostunut tekemään politiikkaa kokopäiväisesti, mutta paikallisella tasolla tavoittelen sitä, että oma puolueeni pääsee vaikuttamaan yhä enemmän siihen, miten tätä kaupunkia kehitetään.
Ja sitten eläkkeellä tavoitteeni on muuttaa ainakin talvikuukausiksi jonnekin lämpimään, tai jos ympärivuotisesti niin ehkä pyörittää siellä pientä Bed and Breakfast majataloa. Ja ainakin toiveissa on kirjoittaa kirja tai useampikin. Yksi on jo julkaistu, mutta siitä on useampi vuosi ja seuraava tulee olemaan ihan eri teemasta.
Vierailija kirjoitti:
Käänteisesti ajattelen myös: hän ei halua ihmistä, joka on jo luovuttanut elämän suhteen.
...niinkuin valtaosa jo päälle kolmekymppisistä on tehnyt.
Lottovoitto löytää sellainen jolla vielä elämä virtaa ja halua ja energiaa oppia elämässä.
Tavoitteelliset miehet eivät etsi 50+ mummoja.
... Pitäisikö siis etsiä ihmistä jolla ei ole mitään unelmia ja joka vain ajelehtii, elämässä luovuttaneena? Ei kuulosta kovin hyvältä kumppanilta.
Aloituksen esimerkkilause on sitä puuduttavaa deittijargonia josta muita esimerkkejä:
Sinulla on jokin intohimo. Viihdyt työssäsi. Olethan työelämässä. Olen viriili herrasmies.
Jne. Tylsää kopioimista. Tuskin kukaan noista haluaa jotain pienoisjuna-autistia joka viihtyy osa-aikaisena mäkkärin kassana. Herrasmies taas on sek sin perässä.
Tavoite voi olla mikä vaan, ei kerro mitään ihmisestä. Itselläni tavoite valita kamiina mökille kevään mittaan:D
Miehet yleensä painottavat ulkonäköä ja naiset taloutta mutta huom., keskimäärin, eivät kaikki.
Vierailija kirjoitti:
... Pitäisikö siis etsiä ihmistä jolla ei ole mitään unelmia ja joka vain ajelehtii, elämässä luovuttaneena? Ei kuulosta kovin hyvältä kumppanilta.
Tuo pelkkä tavoite ei kerro yhtään mitään. Tavoite se on ruokakaupassa käyminenkin. Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä? Miksi toinen ääripää on jokin ajelehtiminen?
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla tuo tarkoittaisi sitä etten etsi piereskeleväö kaljaa kittaavaa sohvaperunaa vaan ihmistä jossa on vielä intohimoa työhön, elämään ja rakkauteen, intoa reissaamiseen, unelmia ja tahtoa niiden toteuttamiseen
Jonkun toisen kohdalla se voi tarkoittaa jotain muuta. Mitä jos ne tavoitteet ovat täysin erilaisia kuin omasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pelkkä tavoite ei kerro yhtään mitään. Tavoite se on ruokakaupassa käyminenkin. Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä? Miksi toinen ääripää on jokin ajelehtiminen?
Niinpä. Itse olen noin 50 v nainen ja ei mulla mitään unelmia ja tavoitteita ole. Koska olen sellaiset jo elämässäni saavuttanut, ja nyt olen vaan tyytyväinen ja nautiskelen elämästä ilman pyristelyä minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla tuo tarkoittaisi sitä etten etsi piereskeleväö kaljaa kittaavaa sohvaperunaa vaan ihmistä jossa on vielä intohimoa työhön, elämään ja rakkauteen, intoa reissaamiseen, unelmia ja tahtoa niiden toteuttamiseen
Olen tähän törmännyt aiemminkin. Miksi miehellä, tai ihmisellä ylipäätään, pitää olla tavoitteita työelämän suhteen tai pitää jotenkin tuntea kauheaa paloa töitään kohtaan?
Miksi ei riitä, että hoitaa hommansa ja tienaa sen verran että elättää itsensä?
Ainakin minun kaikki tutut ja ystävät lopettas duunit jos tulisi iso lottovoitto. Minäkin, heti kun rahat olisi tilillä.
Mistä te ajattelette että löytyy niitä, jotka joka aamu lähtee himokiihkoissaan töihin? Ja päivän jälkeen tohkeissaan tulee kuinka siisti päivä taas oli ja sain niin paljon energiaa taas tästä työpäivästä?
Jos muuten nyt huolehtii ittestään, niin eikö töitä voi tehdä pääasiassa vaan siksi että siitä maksetaan palkkaa?
Vai onko tämä se syy, miksi naiset ei löydä enää miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elämäänsä tyytyväiselläkin voi olla tavoitteita - ja usein nimenomaan onkin. Elämäänsä tyytymättömät ovat todennäköisemmin niitä, jotka ovat luovuttaneet kaiken suhteen.
Esim. presidentit on monesti jotain 70 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko semmoinen mitään että tarkoitus ei olekaan olla jokaisen kanssa yhteensopiva? Ne jotka on tyytyväisiä nykytilaan ja joilla ei ole mitään unelmia, ovat varmaan sopivia toisille samanlaisille. Ne jotka tykkäävät unelmoida ja suunnitella muutoksia, sopivat sitten toisilleen.
Tämän takiahan niitä profiilitekstejä kirjoitetaan - että löydettäisiin itselle sopiva ihmisen. Ei siksi että yritettäisiin sopia kaikille.
Esim itse en ole ollenkaan "asettuja", enkä sopisi yhteen kumppanin kanssa jolla on jo loppuelämän asunto, loppuelämän työpaikka ja loppuelämän harrastukset. Siksi, jos tekisin treffiprofiilia, voisin todellakin kuvitella sisällyttäväni siihen jotain tavoitteista, jotta se karsisi pois ihmiset jotka eivät minun kanssani yhteen sovi. En haluaisi jämähtää asumaan yhdelle paikkakunnalle tehden aina samoja asioita samojen ihmisten kanssa.
Ja vielä se itsestäänselvyys että toki niiden unelmienkin/tavoitteiden pitää jossain määrin olla yhteensopivia. Jos se toiselle on kaupassa käynti ja itselle kaupunkiasunnon osto Barcelonasta, niin selkeästi hänkään ei itselleni ole sopiva kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pelkkä tavoite ei kerro yhtään mitään. Tavoite se on ruokakaupassa käyminenkin. Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä? Miksi toinen ääripää on jokin ajelehtiminen?[/quot
Jos on tyytyväinen elämäänsä, jumittuu paikoilleen.
Ei ole mitään tavoiteltavaa, ei unelmia, ei mitään muuta kuin pelkkää olemista:työ, syöminen ja loma.
Tavoitteena voi olla senioreilla vaikka tehdä vaellusmatkoja eri maissa ja eri paikoissa.
Maailmanympäri matka laivalla.Matkustaa johinkin kaukaiseen maahan tai saarelle.
Rakentaa savusauna tai uusi sauna mökille.
Muuttaa ulkomaille eläkepäivinä.
Aloittaa jokin ihan uusi harrastus.Se että ikääntyy, ei tarkoita sitä, että asettuu istumaan keinutuoliin toljottamaan televisiota.
Ja odottamaan sitä, milloin noutaja soittaa ovikelloa ja tulee hakemaan toiseen ulottuvuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteelliset miehet eivät etsi 50+ mummoja.
Riippuu siitä mitä tavoittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Itse olen noin 50 v nainen ja ei mulla mitään unelmia ja tavoitteita ole. Koska olen sellaiset jo elämässäni saavuttanut, ja nyt olen vaan tyytyväinen ja nautiskelen elämästä ilman pyristelyä minnekään.
Minä olen 48 vuotias nainen ja minulla on vaikka mitä kivoja tavoitteita ja unelmia. Olen asunut ulkomailla useita vuosia, matkustellut, perustanut perheen ja ollut mukana rakentamassa kotia, lapsetkin ovat jo isoja ja heidän ollessa pieniä opiskelin uuden ammatin. Tykkään todella työstäni ja muovaan siitä vielä enemmän mieleistäni aina kun jotain keksin ja silti katson aina tulevaan iloisesti ja miettien mitä kivaa sitä voisi keksiä vielä. Unelmia on vaikka kuinka paljon!
En siis tosiaankaan tyytyisi johonkin jumiin jääneeseen möllöttäjään, jos tässä pitäisi nyt miestä vielä etsiä. Olisin mielummin yksin kuin ottaisin riesakseni jonkun tavoitteettoman. En ole vielä kovin vanha ja ikä ei häiritse millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun toisen kohdalla se voi tarkoittaa jotain muuta. Mitä jos ne tavoitteet ovat täysin erilaisia kuin omasi.
Silloin varmasti teistä ei tule paria, vaan etsitään se jolla samansuuntaiset ajatukset ja arvot.
En minäkään, 67-vuotias muinaismuisto, jaksaisi katsella sohvalla piereskelevää juuri ja juuri jääkaapille laahustavaa muumiota näin karrikoidusti sanottuna.
Elän tosin yksin joten voin ja saan elää juuri niinkuin haluan ja toteuttaa tavoitteitani parhaani mukaan - jotka eivät enää liity työelämään vaan moneen muuhun elämänalueeseen - jos kumppania etsisin niin ehdottomasti sellaista jolla veri vielä virtaa ja elämänhalu ja uteliaisuus tallella.
Kun tätäkin palstaa lukee, niin surullisen moni jo kolmekymppinen on täysin luovuttanut ja pyörii pienessä itsesäälin kuplassa näkemättä elämää ja mahdollisuuksia ympärillään. Ymmärrän täysin itseäni nuorempia ja saman ikäisiäkin naisia joilla itsellään elämänhalu on tallella.
Tähän ikään on niin monissa vesissä pesty ja niin monet rotkot ja kuilunpohjat koluttu kun elämä on käsitellyt rautakourin, mutta aina myös antanut voimaa nousta. Ei ole tätäkään mummoa helpolla päästetty mutta helppoa en ole pyytänyt. Tavoitteita on olleet nekin kun on ollut vahva pyrkimys taas tästäkin nousta ja ottaa oppia.
Läheskään kaikki tavoitteet ei liity rahaan ja valtaan ja omistamiseen, elämässä kun on niin valtavan paljon muutakin tavoittelemisen arvoista. Ja mitä se kenellekin sitten on. Jos tavoite on pystyä viettämään elämänsä sohvalla kattoon syljeskellen, ok, mutta se henkilö ei sovi taas hänen elämäänsä jolla on ihan muita ajatuksia ja haluja elämänsä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pelkkä tavoite ei kerro yhtään mitään. Tavoite se on ruokakaupassa käyminenkin. Mitä jos on tyytyväinen elämäänsä? Miksi toinen ääripää on jokin ajelehtiminen?[/quot
Jos on tyytyväinen elämäänsä, jumittuu paikoilleen.
Ei ole mitään tavoiteltavaa, ei unelmia, ei mitään muuta kuin pelkkää olemista:työ, syöminen ja loma.
Tavoitteena voi olla senioreilla vaikka tehdä vaellusmatkoja eri maissa ja eri paikoissa.
Maailmanympäri matka laivalla.Matkustaa johinkin kaukaiseen maahan tai saarelle.
Rakentaa savusauna tai uusi sauna mökille.
Muuttaa ulkomaille eläkepäivinä.
Aloittaa jokin ihan uusi harrastus.Se että ikääntyy, ei tarkoita sitä, että asettuu istumaan keinutuoliin toljottamaan televisiota.
Ja odottamaan sitä, milloin noutaja soittaa ovikelloa ja tulee hakemaan toiseen ulottuvuuteen.Niin, ymmärrät varmaan että tuon oman listauksesi perusteella jokaisella on jokin tavoite tai unelma. Eli kun laittaa tuollaisen ympäripyöreyden Tinderiin on hyöty ihan yhtä suuri kuin laittaisit että hengitäthän ilmaa. Jos haluat, että tuleva kumppanisi on aktiivinen ja hänellä on samanlaisia tavoitteita kuin sinulla niin kirjoita se ihmeessä auki. Sinulla on esimerkiksi kolme matkustamiseen liittyvää asiaa. Voi olla, että tuota toista ei kiinnosta yhtään lennellä saastuttamassa mutta hänellä voi olla jonkin toisen tason unelma johon ei liity materia tai matkustus.
Kohta tähän tulee 10 viestiä lisää jossa kerrotaan että minä se en ainakaan halua mitään telkkarin eteen jämähtänyttä, vaikka siitä ei ole kyse. Mutta tätä on Vauvan "dialogi":D