Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itä-Suomeen lasten kanssa, missä käytäisiin?

Vierailija
02.07.2008 |

Asuntovaunu on mukana. Mutta olis kiva myös tehdä pieni vaellus teltan kanssa esim. 1-2 yötä teltassa ja sitten palattais takaisin vaunulle. Lapset alakoululaisia, joten mitään huomia matkoja ei päivässä kuljeta.



Missä paikoissa kannattaisi käydä? Ehkä yhdessä huvipuistossakin voitais käydä reissulla, mutta muuten jotain muuta nähtävää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää niitä joka puolelta ja joskus tutki ihan kirjasta, mitä kiviä ovat.

Lapseni tykkää valtavasti Kivikylästä ja Kivikeskuksesta sekä Kolista ovat

alakoululaisia.

Vierailija
22/24 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme menossa Lappeenrantaan sukuloimaan ja juuri katselin netistä tarjontaa. Siellä on linnoitus, iso hiekkalinna, kesäteatteria lapsille, ilmiaisia huvilaitteita lapsille jne. Ainakin meille se vaikuttaa pistäytymisen arvoislta paikalta.

Ja sukulaismamma sanoi että linnoituksen kahvilan juustokakku on syntisen hyvää :)

Nuo sataman huvitukset on kyllä käymisen arvoisia, varsinkin kun ovat tosiaan enimmäkseen ilmaisia. Linnoitus on enemmänkin sellainen "vanha kaupunki" mutta on siellä hienoja kivivalleja ja kauniita maisemia vaikka piknikille. Ja siinä se Majurska-kahvila on monen suosikki kakkuineen ja miljöineen. Sataman lähellä Rapasaaressa on muuten parkkipaikka asuntovaunulle ja -autolle, ei mukavuuksilla eikä mikään leiriytymispaikka, vaan tosiaan siihen voi ongelmitta parkkeerata.

Puolipäivävaelluksen voi helposti toteuttaa vajaa puolen tunnin ajon päässä keskustasta Hämmänauteen suon pitkospuureitillä, parin kilsan kulku laavulle jossa on grillipaikka. Omat polttopuut mukaan tai voi maksaa paikalla olevat klapit tekstiviestillä. Paikka löytyy Vainikkalantien varrelta.

Mukavaa lomaa, toivottavasti ilmat suosii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola majakassa syömässä ja lippa-kioskilla jäätelöllä

Vierailija
24/24 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja tyttären loma alkaa sunnuntaina Joensuusta (tai tyttö on jo siellä). Muita suunnitelmia ei ole kuin Ilosaarirock. Kolmesta neljään viikkoa on tarkotus olla Pohjois-Karjalassa.



Joensuun Noljakassa on Sinkkolan kotieläintila. Enossa/Kontiolahdella on Kolvananuuron rotkolaakso, jossa on vaellusreitti. Ite tykkäsin alakouluikäsenä siitä tosi paljon.



Jos mulla ois tuollanen mahdollisuus, niin mä kiertäisin itärajan kyliä. Kartta vaan mukaan ja menoks.