Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pilaantuuko mummon marjat puskiin

Vierailija
30.07.2016 |

Kun mummo ei enää pääse kyykkimään.
Hus kännykänräplääjät ja kiittämättömät nuoret, keräämään herukat mummolle talteen.
Ei aina tarvitse erikseen pyytää, joskus sitä voisi huomioida muita ihan itsekkin.
Yh

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin paljon ampiaisia, etten todellakaan mene marjapuskiin pisteltäväksi, en omiin enkä mummon puskiin. Onneksi tänä vuonna on tosi vähän  marjoja meidän pensaissa. 

Vierailija
2/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on niin paljon ampiaisia, etten todellakaan mene marjapuskiin pisteltäväksi, en omiin enkä mummon puskiin. Onneksi tänä vuonna on tosi vähän  marjoja meidän pensaissa. 

Höpöhöpö. Vati käteen ja alatte kerätä.

Yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

En tänä vuonna. :) Tai jos tuo ampiaistilanne helpottaa niin sitten kyllä :D

Vierailija
4/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

Vedä itse käteen.

Ei pakkotyöhön tarvitse kenenkään lomallaan lähteä. Mummolta on vielä viimetalvisetkin marjat syömättä.

Vierailija
5/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit nostaisi hirveän haloon jos ehdottaisin.

Taidankin pakottaa, kiitos vinkistä!

Vierailija
6/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjat on jo kerätty ja pakastettu. Mummo otti tuolin pensaan vierelle ja ryhtyi työhön. Lapsenlapsi löysi Pokemonin ihan viereltä.

Vierailija
7/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

Vedä itse käteen.

Ei pakkotyöhön tarvitse kenenkään lomallaan lähteä. Mummolta on vielä viimetalvisetkin marjat syömättä.

Itsepetosta.

Paljon on mummoja jotka olisivat kiitollisia jos joku heitä jeesaisi. Puskia kun voi olla useita. Samalla kun kerää voi seurustella mummon kanssa. Ei pitäisi olla teineille liikaa. Mummon rahat kelpaa kyllä mitta mitään ei oma-aloitteisesti itse tehtäisi. Hävytöntä.

Yh

Vierailija
8/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

Vedä itse käteen.

Itsepetosta.

Paljon on mummoja jotka olisivat kiitollisia jos joku heitä jeesaisi. Puskia kun voi olla useita. Samalla kun kerää voi seurustella mummon kanssa. Ei pitäisi olla teineille liikaa. Mummon rahat kelpaa kyllä mitta mitään ei oma-aloitteisesti itse tehtäisi. Hävytöntä.

Yh

Mummon pitää oppia luopumaan tarpeettomasta, kuten puskista joita ei enää pysty hoitamaan. Tai antaa lintujen ja hyönteisten syödä marjat.

On muuten kiva seurata lintuparven sirkutusta pensaissa. Mummon kissakin tykkää. Vaanii täräkkänä.

Vierailija
9/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pensaille tekee hyvää, että marjat jonkun vuoden välein jätetään keräämättä.

Vierailija
10/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten aloituksessa riepoo ap:n asenne, komentelemassa muita hommiin.

Poimisi itse, jos se hänelle on niin tärkeää.

Marjanpoiminta voi olla kivaakin, mutta ei silloin kun joku täärätäti on päsmäämässä selän takana.

Vierailija
11/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

Vedä itse käteen.

Itsepetosta.

Yh

.

Mummon pitää oppia luopumaan tarpeettomasta, kuten puskista joita ei enää pysty hoitamaan. Tai antaa lintujen ja hyönteisten syödä marjat.

On muuten kiva seurata lintuparven sirkutusta pensaissa. Mummon kissakin tykkää. Vaanii täräkkänä.

Kyllä ne mummot luopua varsin hyvin osaavatkin. Nuorisolle tuo luopuminen onkin vierasta, etenkkn kännykästä. Tuntia ei voida käyttää auttaakseen isoäitiä kun se kerääminen on niin tylsää. Mummot ei yleensä pyydä, siksi onkin äitien ja isien tehtävä huolehtia ettei tule kasvattaneeksi omahyväistä ja itseriittoista sukupolvea.

Kesälomaa on liki 3 kk ja tunti-kaksi vie keruu. Pulinat pois.

Yh

Vierailija
12/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on marjojen ravintoarvo ? Kun lisää sokeria niin taitaa mennä miinuksen puolelle.

Vierailija
13/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten aloituksessa riepoo ap:n asenne, komentelemassa muita hommiin.

Poimisi itse, jos se hänelle on niin tärkeää.

Marjanpoiminta voi olla kivaakin, mutta ei silloin kun joku täärätäti on päsmäämässä selän takana.

Tottakai minä keräänkin!

Yh

Vierailija
14/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D ihana komentoora tämä ap

Vierailija
15/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni keräisin jonkun yksinäisen vanhuksen marjat, olisin apuna ja ystävänä muutenkin. Vaikeus tuleekin siinä, että me auttamishaluiset emme kohtaa niiden vanhusten kanssa. Toki on järjestöjen kautta tehtävää vapaaehtoistyötä, mutta se ei tavoita kaikkia noita yksinäisiä vanhuksia.

Terveisin 24v nuori nainen, joka ei kaipaa vanhuksen rahoja, vaan ystävyyttä

Vierailija
16/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yh

Vedä itse käteen.

Itsepetosta.

Yh

.

Kyllä ne mummot luopua varsin hyvin osaavatkin. Nuorisolle tuo luopuminen onkin vierasta, etenkkn kännykästä. Tuntia ei voida käyttää auttaakseen isoäitiä kun se kerääminen on niin tylsää. Mummot ei yleensä pyydä, siksi onkin äitien ja isien tehtävä huolehtia ettei tule kasvattaneeksi omahyväistä ja itseriittoista sukupolvea.

Kesälomaa on liki 3 kk ja tunti-kaksi vie keruu. Pulinat pois.

Yh

Niin, miksi ne äidit ja isät eivät poimi niitä marjoja, kun siihen ei kerran mene kuin pari tuntia?

Vaikuttaa siltä, etteivät ne marjat sulle ole niin tärkeitä, eikä mummollekaan. Sun pitää vain päästä pomottamaan.

Vierailija
17/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimi sä ne marjat. Minä lähden ukin kanssa kalaan.

Vierailija
18/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on kuollut, joten ei piittaa herukoista. Mummolan pihalla olevat pensaat taas on niin vanhoja, etteivät oikein enää tee marjaa. Eikä niitä kukaan syö. Just heitin pois pakastimesta 2 vuotta vanhat herukat. Pelkkää energian tuhlausta jäädyttää turhaan. Antaa lintujen syödä. Me haetaan mieluummin mieleisiä marjoja metsästä.

Vierailija
19/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoista keitetään mehua. Juomme sitä pitkin talvea. Teinit ei päätä mitä mehua lipittävät silloin kun lipittävät.vettä saa vaihtoehtoisesti.

Yh

Vierailija
20/34 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on kuollut, joten ei piittaa herukoista. Mummolan pihalla olevat pensaat taas on niin vanhoja, etteivät oikein enää tee marjaa. Eikä niitä kukaan syö. Just heitin pois pakastimesta 2 vuotta vanhat herukat. Pelkkää energian tuhlausta jäädyttää turhaan. Antaa lintujen syödä. Me haetaan mieluummin mieleisiä marjoja metsästä.

:(

Ikävä kuulla.

Yh