Pilaantuuko mummon marjat puskiin
Kun mummo ei enää pääse kyykkimään.
Hus kännykänräplääjät ja kiittämättömät nuoret, keräämään herukat mummolle talteen.
Ei aina tarvitse erikseen pyytää, joskus sitä voisi huomioida muita ihan itsekkin.
Yh
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Poimi sä ne marjat. Minä lähden ukin kanssa kalaan.
Ehditte kyllä kalaan keräämisen jälkeenkin!
Muistakaa fileroida ahvenet!
Vierailija kirjoitti:
Marjoista keitetään mehua. Juomme sitä pitkin talvea. Teinit ei päätä mitä mehua lipittävät silloin kun lipittävät.vettä saa vaihtoehtoisesti.
Yh
No just. Jos suostuu poimimaan niitä marjoja, joutuu vielä juomaankin niistä tehtyjä mehuja.
Kun pysyy kaukana pensaista, hyvässä lykyssä säästyy niiltä litkuiltakin talven aikana.
Jonkun pitää olla se änkyrä, jos ei muuten mene perille.
Ei se lasten kasvatus katsos aina ole helppoa ja jeesjees mukavaa. Joskus on pistettävä rajat, napakastikkin.
Yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poimi sä ne marjat. Minä lähden ukin kanssa kalaan.
Ehditte kyllä kalaan keräämisen jälkeenkin!
Muistakaa fileroida ahvenet!
Miksi? Ei kukkoahvenia fileerata.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lasten kasvatus katsos aina ole helppoa ja jeesjees mukavaa. Joskus on pistettävä rajat, napakastikkin.
Yh
Napakastikkin... tsk. Opettele kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Yh
Just tämän tyyppisistä ihmisistä voisin sanoa, etten taida tulla kovin hyvin toimeen, mulle nousee kyrpä otsaan ja tekee mieli vängätä vastaan, vaikka olen ihan sivullinen. Ei ole teinejä talossa, ei mummoa jolla olisi marjapuskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marjoista keitetään mehua. Juomme sitä pitkin talvea. Teinit ei päätä mitä mehua lipittävät silloin kun lipittävät.vettä saa vaihtoehtoisesti.
YhNo just. Jos suostuu poimimaan niitä marjoja, joutuu vielä juomaankin niistä tehtyjä mehuja.
Kun pysyy kaukana pensaista, hyvässä lykyssä säästyy niiltä litkuiltakin talven aikana.
Hävytön!
Yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YhNo just. Jos suostuu poimimaan niitä marjoja, joutuu vielä juomaankin niistä tehtyjä mehuja.
Hävytön!
Yh
Esitin perustellun mielipiteen, sinulla ei ole muuta vastausta kuin haukkua minua.
Kuka tässä on hävytön?
Ap:n viesti oli laitettu huumorilla, ehdotuksena.
Eilen mansikkamaalla oli ampiaisia. En luovuttanut satoa heille. Kumihanskat kädessä karjuin tämä on mun maa.
Herukoiden poimimisinto taitaa olla katoavaa perinnettä, mutta ei kaikille toki. Muistan aina veljen pikkulapset, kun yksi valitti, täällä on nokkosia. Toinen sanoi, tallaa ne maahan, tällälailla. Kuului äkäinen vastaus puskan takaa: olen avojaloin.
Vierailija kirjoitti:
Pensaille tekee hyvää, että marjat jonkun vuoden välein jätetään keräämättä.
Oi. pitääkö tämä paikkaansa? Olen kiitollinen, jos pitää. Ei tarvitse kärsiä huonoa omaa tuntoa pihan keräämättömistä marjoista.
En usko että aloitus on huumoria, ap:n kirjoitusvirheistä päätellen hänellä ei riittäisi siihen älykkyys.
Mä olen kerännyt (papan marjat), mutta kun ne jää sinne pakkaseen. Teen vispipuuroa käydessäni tai soppaa, mutta ei hän sitäkään halua aina syödä. Mehua tein myös, ei maistu. Mustaherukkaa pappa ei voi marevanin takia syödä. Olen ne ottanut sitten itselleni papan luvalla. MArjoja on tarjottu monelle, mutta ei kellekään kelpaa. Sama omenoiden kanssa, niitä tulee älyttömästi. Mehustaminen/litra mehustamossa maksaa enemmän kuin purkki mehua kaupassa, mutta mehustetaan silti niin on ainakin lisäaineetonta. Omenoiden mehustaminen maijalla on aika pitkäpiimäistä hommaa.
No nyt on marjat kerätty, eikä kukaan kuollut tai syöty. Pari hämähäkkiä sai toisen kiljumaan, mutta 3 ämpärillistä marjoja tuli.
Ensi viikolla pesemme mummon matot.
Yh
Ihme änkyrä tämä ap. Tuntee oikeudekseen komennella tuntemattomia ihmisiä, joista ei edes tiedä onko niillä marjapuskia taikka mummoja.