Onko mielestäsi niukat kuukautiset jos pärjäisi ihan hyvin yhdellä normaali siteellä per päivä
Kommentit (12)
ap sanoi pärjäISI, siis jos haluaisi.
Mulla sama juttu useimmiten, mutta tietysti hygienian takia pitää vaihtaa sidettä useammin.
Mulla menee neljänä ekana menkkapäivänä yhteensä 20 sidettä ja 10 tamponia. Ja menkat kestää 7 päivää...
1,5 pakettia menee Alwaysin night -siteitä tuon 7 päivän aikana.
menkat tarkoittaa, että kohdun limakalvo on tooodellla ohut. Liian ohut limakalvo ei ole kovinkaan otollinen alkion kiinnittymiselle.
Hyvin pärjäisi yhdellä siteellä / päivä. Yöksi voisi vaihtaa uuden.
Ensin 2-3 päivää tiputtelua -> pikkuhousunsuoja
1 päivä kirkasta vuotoa, pari normaalisidettä tai tamponia riittää hyvin
3-4 päivää tiputtelua --> pikkuhousunsuoja
Minulta oikeasti kuluu vain pari sidettä tai tamponia per menkat. Öisin en välttämättä tarvitse mitään. Olen kyllä kaksi lasta saanut suht vaivattomasti, eli ei kohdussani mitään vikaa pitäisi olla.
Olennaista raskaaksitulon kannalta on menkkojen SÄÄNNÖLLISYYS, ei vuodon määrä.
Tämän voi jokainen varmistaa vaikka gyneltä.
Menkat ovat usein just tällaset että yhellä siteellä pärjäisi (jos haluaisi)Menkat kestää 3-4 päivää. Joskus ovat toki runsaammat, mutta esimerkiksi nyt ihmetyttää kun vasta kp 38 tuli menkat ja saaliina olematon vuoto. Siksipä ihmettelenkin onko mulla vikaa vai vieläkö ollaan normaali rajoissa?
T:ap
Alle 7mm limakalvolla ei edes tehdä ivf-hoitoja kun onnistumisprosentti olisi olematon. Ja jos on niukat menkat, niin se tarkoittaa että limakalvo on ohut. Kyse on siis alkion KIINNITTYMISESTÄ. Kyllä voi helpostikin hedelmöityä vaikka olis kuinka niukat menkat, mutta nyt puhuttiinkin eri asiasta -jos nyt tajuat?
Olennaista raskaaksitulon kannalta on menkkojen SÄÄNNÖLLISYYS, ei vuodon määrä.
Tämän voi jokainen varmistaa vaikka gyneltä.
kuukautisen säännöllisyys on huomattavasti tärkeämpää, jo hormoonitoiminnan kannaltakin, kuin vuodon määrä.
Raskautumisessa limakalvon pitää toki olla kunnossa, mutta ei se ole välttämättä varsinaisesti vuodosta ja sen määrästä kiinni.
Kuukautiset ovat hyvin yksilölliset.
Nyt kuparikierukan kanssa tulee vähän enemmän kuin ap:n kuvaama, mutta ei paljon kuitenkaan, paria niagara-kiertoa/vuosi lukuunottamatta. Lapsia kaksi.
t. yksi todellinen Niagara
ps. Lasketteko kierron alkupäiväksi sen päivän kun ensimmäinen rusehtava/verinen pisara ilmestyy housuihin, vai sen kun alkaa selkeästi enemmän vuotaa?
Jos käyttäisin vain siteitä, joutuisin kahtena pahimpana päivänä vaihtamaan siteen vähintään 2 tunnin välein, ehkä tunninkin välein. Tai vaihtoehtoisesti asumaan pari päivää vessanpöntöllä... Mulla siis erittäin runsaat olleet nyt parin vuoden ajan...