Voiko häihin laittaa mustan mekon?
Musta mekko, mustat korkkarit ja värikkäät puuhelmet kaulaan+ranteeseen. Käykö? Häät aika rennot ja juhlapaikka maalla. Kotimainen, ihan muodikas mekko puuvillaa, erikoinen leikkaus, ei mikään säkki ja olen kuitenkin käyttänyt sitä pienemmissä juhlissa. En vielä häissä tai missään virallisissa juhlissa sitä kuitenkaan ole pitänyt yllä niin mietityttää... Tuossa mekossa on niin mukava olla enkä pidä mistään kukka- tai sifonkimekoista. Miten jo naimisiin menneet tai useammissa häissä vieraina olleet, onko tuo pahakin etikettivirhe ja kiinnostaako ketään toisten asut?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kerran täällä kyselet, niin mä sanon, että ei mustaa mekkoa. Nyt on alennusmyyntejä, joten saattaa helpostikin löytyä joku edullinen muun värinen.
Eikö aloittaja selvästi ilmaissut, ettei halua ostaa halpaa mekkoa kiireessä.
Mut haluaa kuitenkin mielipiteen vauvapalstalta? No ei mene sitten kiireessä, eikä osta halpaa.
Minusta on vähän kutsujan halveksimista jos ei viitsi hankkia sopivan väristä asua hääjuhlaan. Kun on vain 2 väriä mitkä ei käy. Itse löysin just tosi tyylikkään sinisen mekon, jossa menen elokuun lopulla oleviin häihin.
Halveksiiko morsian vieraita, jos hän ei pukeudu valkoiseen? Tuli vaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kerran täällä kyselet, niin mä sanon, että ei mustaa mekkoa. Nyt on alennusmyyntejä, joten saattaa helpostikin löytyä joku edullinen muun värinen.
Mut haluaa kuitenkin mielipiteen vauvapalstalta? No ei mene sitten kiireessä, eikä osta halpaa.
Minusta on vähän kutsujan halveksimista jos ei viitsi hankkia sopivan väristä asua hääjuhlaan. Kun on vain 2 väriä mitkä ei käy. Itse löysin just tosi tyylikkään sinisen mekon, jossa menen elokuun lopulla oleviin häihin.
Aloittaja on meistä ainoa, joka tuntee kutsujan. Hän siis osaa parhaiten arvioida, loukkaako tätä musta mekko häävieraalla.
Itse en todellakaan haluaisi kenenkään ostavan väkisin mekkoa juhliini.
No mitä hän sitten täällä kyselee? Pistää päällensä mitä lystää. Sortsit nyt mutta mä en anna lupaa mustalle mekolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksiiko morsian vieraita, jos hän ei pukeudu valkoiseen? Tuli vaan mieleen.
Kyllä, aika monenkin mielestä. Kuvittelisin että ainakin useammalla anopilla on ollut vahva mielipide tästä, enkä tiedä ovatko kaikki malttaneet pitää mölyt mahassa.
Hyvä pointti sinulla, kun asiaa noin katsoo.
Kyllä sen mustan voi laittaa. Tosin keltaisten korujen kanssa näytät ampparilta 🙊 Minusta musta on tylsä ja synkkä väri ja suomalaiset käyttävät sitä ihan liikaa.
Kokomusta on kielletty etiketin mukaan siksi, koska se muistuttaa suru-/hautajaispukeutumista. Ap aikoi kuitenkin yhdistää mustaan keltaista, mikä taas on kaukana etiketin mukaisesta hautajaispukeutumisesta, eli keltaiseen yhdistettynä musta mekko on täysin kelpo asu häävieraalle.
Eihän miehilläkään usein häävaatetus eroa hautajaisvaatetuksesta kuin ehkä solmion ja taskuliinan osalta. Jotkut saattavat suosia jopa värikkäämpää kauluspaitaa, mutta musta puku ja kengät on kuitenkin se kaikista yleisin. Ja itseasiassa kukaan ei katso häissä miesvierasta kieroon, jos hän onkin asustautunut täsmälleen samoin kuin hautajaisiin (mattamusta solmio, valkoinen taskuliina, musta puku). Jos ei miehiltä vaadita "kepeämmän väristä pukua kesähäihin", niin ei pitäisi vaatia naisiltakaan.
Aloittaja on meistä ainoa, joka tuntee kutsujan. Hän siis osaa parhaiten arvioida, loukkaako tätä musta mekko häävieraalla.
Itse en todellakaan haluaisi kenenkään ostavan väkisin mekkoa juhliini.