Yhteinen laina puolison kanssa, toisella ei ole luottotietoja, kokemuksia?
Meillä on aika varattu pankkiin ja tosiaan miehellä on maksuhäiriömerkintä, joka poistuu ymmärtämäni mukaan ensi vuoden tammikuussa. Haemme lainaa melko pienen summan (max 5000€) ja tarkoitus maksaa jotain vanhoja luottoja pois ja käyttää rahaa myös vähän muuttoon. Miehellä on vakkari työ ollut 8 vuotta ja säännöllinen kuukausipalkka, itse olen opiskelija, eikä työsuhdetta, tällä hetkellä lapsien kanssa kotona. Meillä on tarvittaessa myös takaaja.
Nuo puuttuvat luottotiedot ovat varmaan iso miinus, mutta kysynpä kuitenkin, onko jollain samankaltaista tilannetta ollut ja laina myönnetty? Jännittää se pankkitapaaminen!
Kommentit (35)
Pankista 5000e lainaa? Neuvotteluun? Ei helvata...
Juu, ei toivoakaan. Paremmat mahdollisuudet sinulla yksin saada se laina.
Mulle on yksin myönnetty laina ilman luottotietoja, takaaja täytyi olla. Mulla on vakituiset tulot, eikä lainasumma ollut mikään pilviä hipova, muutama tonni. Teillä varmaan ihan hyvät tsäänssit siis! Varsinkin kun takaaja löytyy.
:D Onks tää provo? Ei kukaan ota noin pientä lainaa ja joudu neuvotteluihin... noita voi nostella vaan ihan verkkopankista...
Fffff kirjoitti:
Pankista 5000e lainaa? Neuvotteluun? Ei helvata...
Danske vaatii neuvottelun
Niin pankki siis tietää tilanteemme ja kutsui nimenomaan neuvotteluun, joten ei kai se mikään ehdoton ei ole?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei toivoakaan. Paremmat mahdollisuudet sinulla yksin saada se laina.
Työtön tuskin saa lainaa
Siis miehesi on jo kertaalleen törttöillyt luottotietonsa, sinä olet työtön ja lapsiakin on ruokittavana. Ja nyt kaikessa viisaudessa otatte LISÄÄ lainaa, jolla maksatte vanhoja luottoja! ja loput törsäätte muuttoon?
Millä aiotte maksaa tämän lainan pois kun ette pysty vanhoja pienempiä luottojakaan maksamaan?
Onneksi ette tule tuota lainaa saamaan, sillä teiltä lähtee molemmilta luottotiedot tuon jäädessä maksamatta.
Ollaan saatu muutama vuosi sitten remonttilaina miehen kanssa, jolla ei ole luottotietoja. Meillä oli takaaja ja reaalivakuutta. Itse olin silloin myös työtön kotiäiti ja Danskelta saatiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis miehesi on jo kertaalleen törttöillyt luottotietonsa, sinä olet työtön ja lapsiakin on ruokittavana. Ja nyt kaikessa viisaudessa otatte LISÄÄ lainaa, jolla maksatte vanhoja luottoja! ja loput törsäätte muuttoon?
Millä aiotte maksaa tämän lainan pois kun ette pysty vanhoja pienempiä luottojakaan maksamaan?
Onneksi ette tule tuota lainaa saamaan, sillä teiltä lähtee molemmilta luottotiedot tuon jäädessä maksamatta.
Mies on velkaanut entisistä yrityksistään ja tästä on yli kymmenen vuotta aikaa, vaikka velat on nyt hoidettu pois, niin merkintä näkyy vielä. Että jos luulit merkinnän olevan pikavipeistä yms, niin ei! Meillä on luottokortti lainat, jotka haluaisimme maksaa pois ja sen jälkeen sulkea kortit. Me ollaan aina maksettu kaikki laskumme ajallaan, jos noita miehen yritykseen liittyviä asioita ei lasketa. Ja pankki pyysi neuvotteluun, joten en koe, että lainan saanti olisi mahdotonta. Siksi pyysinkin kokemuksia muilta, en tällaisia ilkkumisviestejä :)
Ap
Sain luottotiedottomana lainaa äitini takauksella, tai siis äiti antoi omaisuuttaan vakuudeksi. Eli riippuu kai vähän takaajastakin.
AP, sosiaalinen luotto voisi olla yksi vaihtoehto teille. Ota yhteyttä velkaneuvontaan.
Vierailija kirjoitti:
AP, sosiaalinen luotto voisi olla yksi vaihtoehto teille. Ota yhteyttä velkaneuvontaan.
Velkaneuvontaan? Me haluaisimme 4000-5000€ lainaa, jos maksettaissiin ~3000€ edestä molempien luottokortit pois ja lopulla sitten ostettaisiin huonekaluja lastenhuoneeseen... 4000€ laina maksettaisiin varmaankin parissa-kolmessa vuodessa pois...
Mutta kerro mitä velkaneuvonta voisi asiaa edistää? Saako heiltä takaajia esim?
Ap
No sain itse hoitovapaalla yksin 6000€. Mulla on kyllä vakkarityöpaikka. Vakuutta olisi ollut mutta sitä ei tarvittu, sanoi kyllä että hyvä tietää sellaisen olemassaolo.
Eli ei nyt ihan sama tilanne mutta ehkä vähän saman tyylinen.
Meillä puolison kanssa molemmilla luottotiedot mennyt ja minä olin työtön kun haettiin autolainaa ja saatiin se mutta täytyi olla takaaja.
Miksi olette ottaneet luottokorttilainaa noin monta tonnia? Miksi lapsille pitää ostaa kalusteita VELALLA? Toivon totisesti että ette lainaa saa, rahankäyttönne on ihan holtitonta. Jos olette jo nyt joutuneet elämään velaksi (= luottokorttilainat) eikä mitään ole jäänyt säästöön, ei siihen uutta lainaa enää tarvita. Eikä etenkään johonkin hemmetin lastenhuoneen kalustamiseen!
Höpö höpö.
Me ollaan saatu just ton suuruisia lainoja miehen nimiin jolla OLI nimi mennyt.
Sen jälkeen saatu asuntolainakin kokonaisuudessaan ilman takaajia vaikka minä olin työtön eikä silloin tietoakaan milloin työllistyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvontaan? Me haluaisimme 4000-5000€ lainaa, jos maksettaissiin ~3000€ edestä molempien luottokortit pois ja lopulla sitten ostettaisiin huonekaluja lastenhuoneeseen... 4000€ laina maksettaisiin varmaankin parissa-kolmessa vuodessa pois.
Mutta kerro mitä velkaneuvonta voisi asiaa edistää? Saako heiltä takaajia esim?
Ap
No, tässä kaupungissa sosiaalusta luottoa saa nimenomaan velkaneuvonnan kautta.
Luotonantaja on siis kaupunki, ja laina on tarkoitettu nimenomaan ihmisille, jotka eivät pankista lainaa saa. Maksukykyä pitää olla tietysti. Ja laina myönnetään sosiaalisin perustein, en minä tiedä täytättekö kriteerit.
Työtön + luottotiedoton + lapsia, minusta kuulostaa siltä, että voisitte saada lainaa.
Ei myönnetä.