Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä uskon Hel -Nycciä

Vierailija
29.07.2016 |

On se kauheaa, kun joku kertoo rehellisesti elämästään, ja vain siksi, että se on vähän poikkeavaa niin kaikki hyökkäävät kimppuun.

Hel -Nycin tarina on aivan uskottava. Tottakai kuka tahansa vähän muuntelisi faktoja yksityisyydensä suojaamiseksi.

Jos ihmiset ovat kateellisia, ei se oikeuta tuollaiseen ilkeyteen.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy myöntää että olen useasta asiasta samaa mieltä kuin HEL-NYC. En tosin usko itsekään näihin hänen jenkkisatuihinsa enkä niitä kommentteja edes lue kovin pitkälle. Mutta muista asioista hänellä on ihan hyviä ja perusteltujakin mielipiteitä. Kerran esim. joku väitti ettei kenelläkään voi näkyä raskausvatsa viikoilla 12-15 (en muista tarkalleen), ja HEL-NYCiltä tuli hyvä vastaväite tähän.

Sitten taas toisaalta hänen väitteensä olivat luokkaa, että äidin tupakointi raskausaikana ei ole haitallista, koska sekä hänen että miehensä äidit olivat tupakoineet raskausaikoinaan ja kaikki heidän lapsensa ovat siitä huolimatta hyvin menestyneitä. Mies ja veljensä jopa neroja ja HEL-NYC itsekin älykkyysosamäärältään keskivertoa älykkäämpi. Tuosta keskustelustahan oli lähtöisin sekin väite, että hänellä on kaksi akateemista tutkintoa arvostetusta jenkkiyliopistosta, parhain mahdollisin arvosanoin.

Jos hellu on vanhempi, on taatusti tupakoinut raskausaikana/lapsensa äiti on. Oma äitinsä ainakin selvästi on! Heh.

Vierailija
102/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun oikeasti, itse olen myös asunut ulkomailla ja asiat, jotka ovat siellä aivan tavallisia saattavat vaikuttaa suomalaisille epäuskottavilta.

Minusta on hienoa, että joku uskaltaa keskustella noin avoimesti.

En tiedä, missä sinä olet asunut. Minä olen asunut Jenkeissä, ja pidän nikkiä vitsinä.

Samat sanat. Enkä ole uskonut hetkeäkään, että hellulla olisi lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta huijausväitteen tueksi on muutakin näyttöä, kuin HEL-NYC:n oma sana.

Sittenhän sinulla on kaikki hyvin ja voit riemuita tuostakin pienestä voitosta. Ajattelitko osallistua vielä moneen ketjuun, jossa asiaa käsitellään?

Minulla on kaikki muutenkin oikein hyvin.  Sinänsä en kyllä koe riemun tunteita tilanteista, joissa joku voittaa ja toinen häviää. En yleensä etukäteen suunnittele, kuinka moneen ketjuun osallistun, eihän sitä edes etukäteen tiedä, millaisia ketjuja täällä on. Sillä tavalla spontaania tämä minun palstailuni, saa nyt nähdä.

Vierailija
104/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta seitsemän sivua. Ettekö te parempaan pysty?

Vierailija
105/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse jo pitkään ajatellut että HEL-NYC on Sirpa. Siinä olisi mammalla paljon kerrottavaa mutta länsirannikko toki muutettu itärannikoksi. Miehellekin keksittävä ammatti jossa saa paljon rahaa. Ja juu naiset varmaan pikkuhousut märkinä miehen seurassa...

Tämä on ihan PARAS TEORIA!!!

Sirpallahan ON huumoria ja aikaa :D:DDD

Vierailija
106/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täytyy myöntää että olen useasta asiasta samaa mieltä kuin HEL-NYC. En tosin usko itsekään näihin hänen jenkkisatuihinsa enkä niitä kommentteja edes lue kovin pitkälle. Mutta muista asioista hänellä on ihan hyviä ja perusteltujakin mielipiteitä. Kerran esim. joku väitti ettei kenelläkään voi näkyä raskausvatsa viikoilla 12-15 (en muista tarkalleen), ja HEL-NYCiltä tuli hyvä vastaväite tähän.

Kyllä Helnycillä ihan hyviä kommentteja välillä on. Ihmetyttää kuitenkin se, että aikuiseksi ihmiseksi vaikuttaa yllättävän "jäykältä" ajattelultaan.

Vierailija
107/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta seitsemän sivua. Ettekö te parempaan pysty?

Moi Heluna.

Vierailija
108/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun Heluna joku päivä innostuisi ja kertoisi suurinpiirtein mitä taustalla on.

Vierailija
109/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten taas toisaalta hänen väitteensä olivat luokkaa, että äidin tupakointi raskausaikana ei ole haitallista, koska sekä hänen että miehensä äidit olivat tupakoineet raskausaikoinaan ja kaikki heidän lapsensa ovat siitä huolimatta hyvin menestyneitä. Mies ja veljensä jopa neroja ja HEL-NYC itsekin älykkyysosamäärältään keskivertoa älykkäämpi. Tuosta keskustelustahan oli lähtöisin sekin väite, että hänellä on kaksi akateemista tutkintoa arvostetusta jenkkiyliopistosta, parhain mahdollisin arvosanoin.

Hellu on sanonut kuuluvansa mensaan.

Vierailija
110/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen löytänyt tämän palstan vasta tänä kesänä. Onneksi löysin.

Eteeni on avautunut kokonaan uusia maailmoja.

Omat suunnitelmani menivät melko lailla uusiksi kun teloin nilkkani kesäkuussa, eikä toipuminen olekaan sujunut kuten jenkkileffoissa eli armotonta treenausta ja lopussa juostaan maratoni.

Ei, minä lähinnä jumitan paikoillani ja kiroan huonoa tuuriani.

Mutta se allekirjoittaneesta. Enemmän en koe tarvetta avautua.

Siksi olenkin hyvin hämmentyneenä - ja toki, varsin huvittuneena myös - lukenut multitaskaaja-supervaimo-kosmopoliitti-kirjaviisas/streetsmartin naisen kirjoitelmia; aihe kuin aihe niin hänellä on siihen omakohtaisia neuvoja annettavana. Huikeaa!

Vielä enemmän on askarruttanut kysymys: miksi?

Miksi joku kokee tarvetta tuoda julki koko yksityisyytensä, arkojakaan aiheita kaihtamatta? Tai oikeastaan, niillä suorastaan mässäillä?

(Myönnetään, eilisiltana olin niin pitkästynyt että kahlasin läpi sen "elämäntarina"-ketjun. *punastuu häpeästä*)

Tiedän faktana että tällä palstalla käy/kirjoittelee henkilöitä joiden tarinat olisivat vähintään yhtä kiehtovia. Itse asiassa huomattavasti kiinnostavampiakin - koska ne ovat totta.

Mutta en tiedä enkä tunne ketään joka tuntisi tarvetta kertoa kaikesta, vieläpä ventovieraille.

Se ketju 'härskeimmistä vaatimuksista ja odotuksista' (tai jotain sinnepäin) esittää mukavan otannan palstailijoista (olen oppinut uuden termin!); ammatteja löytyy laidasta laitaan. Kuten ikäjakaumaakin. Miehiä ja naisia. Ja mikä upeinta: sen ammatin tai harrastuksen tai vaikkapa jonkun hyödykkeen omistus mainitaan vain kertomukseen kuuluvana, tarinan yhtenä selittävänä tekijänä - ei itseisarvona tai (huonosti peiteltynä) egon boostauksena.

Täällä lienee olevan kävijöitä tuhansia? Satunnaisia jopa satoja tuhansia? Suoraan sanoen ei aavistustakaan, mutta yhden asian huomaa lyhyessäkin ajassa: eipä täällä juuri muita vastaavia itseään kehuskelevia ole.

Edes parisuhdevaikeuksistaan, lastenkasvatushuolistaan, uusperheongelmistaan tai sinkkuelämänsä haasteista kertovat eivät ripittäydy kertomalla koko perhe-, opinto-, asumis-, sairaus- ja sukupuolielämähistoriaansa.

Kirjoittajat ja lukijat osaavat myös erottaa käsiteltävät asiat irti niistä yksilöllisten konstekstien viitekehyksistä joilla ei aiheen kannalta ole merkitystä.

Jopa minun oli helppo havaita niitä weak link -kohtia tässä Life of HN teoreemassa. Erityisesti häiritsee se että lapset ovat tarinassa täysin statisteja ilman ainuttakaan persoonallista ominaisuutta. Pääosassahan on tämä #köyhän-naisen-kostea-päiväuni-mies.

Miksi sitten joku kokee tarvetta kertoa tällaista tarinaa?

En keksi kuin yhden perussyyn: kertoja on _äärimmäisen_ pitkästynyt ja kyllästynyt omaan arkeensa.

Ehkä siihen kuuluu niitä elementtejä joista kertoo, useitakin. Ajalta ennen tai nyt.

Ehkä se on fantasia siitä millaista elämän pitäisi olla. Miten sen olisi kuulunut mennä.

Ehkä se on kokonaan mielikuvituksen tuotetta.

Ainakaan se ei ole sitä unelmaa nyt.

Oikeastaan säälittää se ihminen näiden tarinoiden takana.

Kaikesta huokuu yksinäisyys.

Kohtuu viihdearvo tällaisella jutulla kylläkin on, myönnetään.

Valitettavasti sitä ei ole ammennettavissa loputtomiin.

Kaikki nämä tosielämän tarinat sen sijaan ovat vieneet mennessään.

Ei aavistustakaan miten saan itseni vieroitettua kun sairausloma väkisinkin joskus päättyy.

Vierailija
111/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tuo viimeinen kirjoitus!

Ja joo, tästä palstasta vierottuminen on vaikeaa. Mietinkin jo, voisinko jotenkin bannata itseni.

Vierailija
112/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Helnycillä ihan hyviä kommentteja välillä on. Ihmetyttää kuitenkin se, että aikuiseksi ihmiseksi vaikuttaa yllättävän "jäykältä" ajattelultaan.

Se on yksi osa persoonallisuushäiriön ilmenemistä.

Vierailija
113/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tuntisi vaimoani niin voisin kuvitella että vaimohan se täällä provoilee uskottavasti ja kehuu alituisesti minun ihanuuttani. Voisin kuvitella että tuo nimimerkki on ottanut paljon vaikutteita minusta ja tatuoidusta jätkästä.

T: 11cm mies

Vierailija
114/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri tuli paikalle antamaan lausuntoja näkemättä potilasta.

Vierailija
115/115 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykiatri tuli paikalle antamaan lausuntoja näkemättä potilasta.

Kuule tämä potilas on nähty ja tutkittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi