Minä uskon Hel -Nycciä
On se kauheaa, kun joku kertoo rehellisesti elämästään, ja vain siksi, että se on vähän poikkeavaa niin kaikki hyökkäävät kimppuun.
Hel -Nycin tarina on aivan uskottava. Tottakai kuka tahansa vähän muuntelisi faktoja yksityisyydensä suojaamiseksi.
Jos ihmiset ovat kateellisia, ei se oikeuta tuollaiseen ilkeyteen.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin jos joku väittäisi asuvansa merenrannalla Mannerheimintiellä ja opiskelevansa astronautiksi Nasan sivutoimipisteessä Punavuoressa. Kyllähän se uteliaisuutta herättää.
Aloittiko HEL-NYC mistään noin selvästi valheellisesta kommentista? Jos aloitti, niin en ymmärrä, miksi kukaan olisi jaksanut edes sanoa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan epäile ulkosuomalaisia
No kyllä aika monessa ketjussa ruvetaan tivaamaan yksityskohtia, ja jos niitä ei anneta, alkaa epäilyt. Ihan joku niinkin yksinkertainen lause kuin "Asun Keski-Euroopassa ja meillä täällä..." saa heti jonkun haastamaan "Ai ihan Keski-Euroopassa. Et satu tietämään maan nimeä?"
Mutta miksi ketään niin kovasti kaihertaisi, jos joku ei usko, mitä nimettömänä kirjoittelee jossain nettikeskustelussa?
Tämä oli aika hauska. Ajattele toisin päin. Miksi niin montaa mammaa kaihertaa HEL-NYCin tarinat? Jopa monisivuisten ketjujen verran on pitänyt häntä tentata ja valehtelijaksi todistaa.
Jos te ette usko, että mikään hänen sanomansa on totta, niin ettehän te voi uskoa sitäkään, jos hän myöntäisi kaiken olleen huijausta.
Hyvinkin voisi osa ollakin totta. En varmaan olisi lähtenyt kyseenalaistamaankaan, jos ei olisi jatkuvia epäjohdonmukaisuuksia. Ne jostain syystä ärsyttävät. Kyse ei varmaankaan ole tahallisuudesta, mutta ne antavat kuvan lukijan aliarvioimisesta. Sinänsä hahmo olisi hauska lisä palstalle, jos ylilyönnit olisivat jääneet puuttumaan.
Juuri se, että kyseiselle nikille on aika tyypillistä alentuva suhtautuminen muihin keskustelijoihin ehkä alentaa kynnystä huomauttaa hänen omien kirjoitustensa virheistä ja epäjohdonmukaisuuksista.
Varmasti kirjoittaa paljonkin totta. Voisin kuvitella, että esim. esittämänsä poliittiset mielipiteet ovat suureksi osaksi ihan aitoja.
Niinpä. Kun tyyppi änkeää jokaiseen ketjuun ja tyyli on aina se, että "olettepa te tyhmiä ettekä tajua mitään, MINÄ sen sijaan tiedän kaiken täydellisesti KOSKA minä asun USA:ssa ja minulla on rikas mies jolla on iso kalu" niin kyllähän se tiettyjä reaktioita herättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aika monessa ketjussa ruvetaan tivaamaan yksityskohtia, ja jos niitä ei anneta, alkaa epäilyt. Ihan joku niinkin yksinkertainen lause kuin "Asun Keski-Euroopassa ja meillä täällä..." saa heti jonkun haastamaan "Ai ihan Keski-Euroopassa. Et satu tietämään maan nimeä?"
Mutta miksi ketään niin kovasti kaihertaisi, jos joku ei usko, mitä nimettömänä kirjoittelee jossain nettikeskustelussa?
Tämä oli aika hauska. Ajattele toisin päin. Miksi niin montaa mammaa kaihertaa HEL-NYCin tarinat? Jopa monisivuisten ketjujen verran on pitänyt häntä tentata ja valehtelijaksi todistaa.
Jos te ette usko, että mikään hänen sanomansa on totta, niin ettehän te voi uskoa sitäkään, jos hän myöntäisi kaiken olleen huijausta.
Toisaalta huijausväitteen tueksi on muutakin näyttöä, kuin HEL-NYC:n oma sana.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että useimmiten epäilijöillä voi olla joku tietopohja, johon he peilaavat täällä esitettyjä väitteitä ja siksi kyseenalaistavat kirjoittajia?
Senhän minä juuri ymmärrän ja sen takia kirjoitin, että olisi hyvä puuttua siihen itse asiaan, eikä heittää ivallisesti "et taida missään Keski-Euroopassa asua".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin jos joku väittäisi asuvansa merenrannalla Mannerheimintiellä ja opiskelevansa astronautiksi Nasan sivutoimipisteessä Punavuoressa. Kyllähän se uteliaisuutta herättää.
Aloittiko HEL-NYC mistään noin selvästi valheellisesta kommentista? Jos aloitti, niin en ymmärrä, miksi kukaan olisi jaksanut edes sanoa mitään.
Ei ehkä ihan noin hupsuilla väitteillä aloittanut, mutta kyllä se aika ehtaa hertta-sarjaa on ollut ensimmäisistä viesteistä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän sinulla on kaikki hyvin ja voit riemuita tuostakin pienestä voitosta. Ajattelitko osallistua vielä moneen ketjuun, jossa asiaa käsitellään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisko mammayhteisö sulle tästä väitteestä jo mitalin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aloittanut, ja myöhemmätkin mokat olivat monesti sellaisia, että ihmiset joille kyseinen alue, yhteiskunta, yliopistot ja työelämä eivät ole tuttuja eivät välttämättä olisi huomanneet niitä valheellisiksi. Kuten sekoilut omista ja miehen opinnoista sekä miehen työkuvioista.
Jos kertoisit tuon, että asut merenrannalla Mannerheimintiellä ihmiselle, joka ei tunne Helsinkiä, niin ei sitä välttämättä kyseenalaistaisi. Joo, valheen voi sitten tsekata Google Mapsista mutta jos sitä valhetta ei edes alunperin ole syytä epäillä eikä ole niitä tietoja joiden perusteella tietäisi sen heti valheeksi. Eli se on aika suhteellista kuinka uskottava valhe on. Kyllähän ulkomaalaiset monesti uskovat vaikka sen, että Suomessa jääkarhut kävelevät kaupunkien kaduilla.
Minun täytyy myöntää että olen useasta asiasta samaa mieltä kuin HEL-NYC. En tosin usko itsekään näihin hänen jenkkisatuihinsa enkä niitä kommentteja edes lue kovin pitkälle. Mutta muista asioista hänellä on ihan hyviä ja perusteltujakin mielipiteitä. Kerran esim. joku väitti ettei kenelläkään voi näkyä raskausvatsa viikoilla 12-15 (en muista tarkalleen), ja HEL-NYCiltä tuli hyvä vastaväite tähän.
Olen itse jo pitkään ajatellut että HEL-NYC on Sirpa. Siinä olisi mammalla paljon kerrottavaa mutta länsirannikko toki muutettu itärannikoksi. Miehellekin keksittävä ammatti jossa saa paljon rahaa. Ja juu naiset varmaan pikkuhousut märkinä miehen seurassa...
Vierailija kirjoitti:
Olen itse jo pitkään ajatellut että HEL-NYC on Sirpa. Siinä olisi mammalla paljon kerrottavaa mutta länsirannikko toki muutettu itärannikoksi. Miehellekin keksittävä ammatti jossa saa paljon rahaa. Ja juu naiset varmaan pikkuhousut märkinä miehen seurassa...
No se olisikin jo melkoinen skandaali! ;-)
Harmi, että se pitkä ketju poistettiin tänään aamupäivällä, siellä oli pari tosi hyvää yhteenvetoa Hel - Nyc tarinasta.
Senhän takia se varmaan pitikin poistaa, että laitettuna yhteen tarina oli täysin epäuskottava ja aivan jotain huonon seikkailu- ja romantiikkaelokuvan kamaa.
Samalla yhteenlaitettuina monet tarinan muutokset ja ristiinpuhumiset tulivat selvästi esille. Harmi, ettei kukaan ottanut screenshottia niistä parista yhteenvetoviestistä.
Yhteenlaitettuna oli kyllä melkoinen tarina!
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että se pitkä ketju poistettiin tänään aamupäivällä, siellä oli pari tosi hyvää yhteenvetoa Hel - Nyc tarinasta.
Senhän takia se varmaan pitikin poistaa, että laitettuna yhteen tarina oli täysin epäuskottava ja aivan jotain huonon seikkailu- ja romantiikkaelokuvan kamaa.
Samalla yhteenlaitettuina monet tarinan muutokset ja ristiinpuhumiset tulivat selvästi esille. Harmi, ettei kukaan ottanut screenshottia niistä parista yhteenvetoviestistä.
Screenshottia viesteistä... voi Jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Screenshottia viesteistä... voi Jeesus.
Mitä vikaa? On täällä aiemminkin ihmiset tehneet niin.
Ettei teillä mammat olisi vähän liikaa vapaa-aikaa? Menee vähän fanaattiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun täytyy myöntää että olen useasta asiasta samaa mieltä kuin HEL-NYC. En tosin usko itsekään näihin hänen jenkkisatuihinsa enkä niitä kommentteja edes lue kovin pitkälle. Mutta muista asioista hänellä on ihan hyviä ja perusteltujakin mielipiteitä. Kerran esim. joku väitti ettei kenelläkään voi näkyä raskausvatsa viikoilla 12-15 (en muista tarkalleen), ja HEL-NYCiltä tuli hyvä vastaväite tähän.
Sitten taas toisaalta hänen väitteensä olivat luokkaa, että äidin tupakointi raskausaikana ei ole haitallista, koska sekä hänen että miehensä äidit olivat tupakoineet raskausaikoinaan ja kaikki heidän lapsensa ovat siitä huolimatta hyvin menestyneitä. Mies ja veljensä jopa neroja ja HEL-NYC itsekin älykkyysosamäärältään keskivertoa älykkäämpi. Tuosta keskustelustahan oli lähtöisin sekin väite, että hänellä on kaksi akateemista tutkintoa arvostetusta jenkkiyliopistosta, parhain mahdollisin arvosanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten taas toisaalta hänen väitteensä olivat luokkaa, että äidin tupakointi raskausaikana ei ole haitallista, koska sekä hänen että miehensä äidit olivat tupakoineet raskausaikoinaan ja kaikki heidän lapsensa ovat siitä huolimatta hyvin menestyneitä. Mies ja veljensä jopa neroja ja HEL-NYC itsekin älykkyysosamäärältään keskivertoa älykkäämpi. Tuosta keskustelustahan oli lähtöisin sekin väite, että hänellä on kaksi akateemista tutkintoa arvostetusta jenkkiyliopistosta, parhain mahdollisin arvosanoin.
Yksi helnycin maneereistahan on juuri tuollainen, että yleistää omista kokemuksistaan koko ihmiskuntaan. Ja on muka yliopisto-opintoja suorittanut.
Muistuu mieleen sekin, kun esinahan väristä oli keskustelua, helnycin mielestä miesten esinahkan värissä ei ole eroja ihonvärin mukaisesti, vaan valko- ja mustaihoisilla on samanvärinen esinahka. Koska helnyc on nähnyt yhden valkoihoisen ja yhden mustaihoisen esinahkat ja niissä ei ollut eroja. Välillä epäilyttää, että josko olisi kuitenkin huumorilla kirjoittelija, mutta valitettavasti taitaa olla jossain määrin tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vapaa-aikaa olla liikaa.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Ja tuota et tietenkään sanoisi itse hel-nykille? Onko hänellä mielestäsi liikaa vapaa-aikaa tai fanaattista suhtautumista palstaan?
Ei mielestäni sen turhempaa, kuin muukaan keskustelu täällä ylipäätään.