Minä uskon Hel -Nycciä
On se kauheaa, kun joku kertoo rehellisesti elämästään, ja vain siksi, että se on vähän poikkeavaa niin kaikki hyökkäävät kimppuun.
Hel -Nycin tarina on aivan uskottava. Tottakai kuka tahansa vähän muuntelisi faktoja yksityisyydensä suojaamiseksi.
Jos ihmiset ovat kateellisia, ei se oikeuta tuollaiseen ilkeyteen.
Kommentit (115)
Paskan jankkaajat ilmestyivät heti ketjuun. Minun kuvani näistä on pihan juoruämmä, kyttyräselkäinen, kyömynenäinen, syylänaamainen vanhapiika, joka hakkaa hulluna refreshiä, että pääsisi todistelemaan taas yhteen viestiin jotain ja olemaan tärkeä. Mutta minäpä olen asunut jenkeissä, mutta minunpa mieheni on rahoitusalalla, mutta tehän olettekin keskiluokkaa, minun tutkintoni sen sijaan diipadaaaaapaaa... aaaaaarrggghhhh. Te huonosti kirjoittavat, mukaterävät keskinkertaisuudet, ette te kiinnosta. :D
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa vähän etäisyyttä omiin tunteisiimme, asumme sitten Nykissä tai Vantaalla. Jos joku meistä tuottaa mielenkiintoista, hauskaa jopa hieman provosoivaakin teksiä, se on usemmiten ihan ok. Mutta se, että itse alkaa ylireagoida toisen oletetuista tai todellisista jutuista, kertookin enemmän reagoijasta kuin alkoperäisestä kirjoittajasta. Minusta on hassua, jos joku alkaisi keksiä juttuja asuinpaikastaan, mutta en minä siitä ala hermostua, kohotan vain olkapäitäni ja käännyn muiden asioiden puoleen.
Tämäkin Hellun omaa tarinointia.
Hänelle on tärkeää, että hän saa jatkaa juttujaan kenenkään puuttumatta. Hän toivoo, ettei kukaan asetu häntä vastaan vaikkei uskoisikaan. Hän ei jaksaisi riidellä palstalla vaan mielummin satuilisi rauhassa, kyllähän hänen juttunsa saattavat ensin upota uusiin käyttäjiin.
Vierailija kirjoitti:
Paskan jankkaajat ilmestyivät heti ketjuun. Minun kuvani näistä on pihan juoruämmä, kyttyräselkäinen, kyömynenäinen, syylänaamainen vanhapiika, joka hakkaa hulluna refreshiä, että pääsisi todistelemaan taas yhteen viestiin jotain ja olemaan tärkeä. Mutta minäpä olen asunut jenkeissä, mutta minunpa mieheni on rahoitusalalla, mutta tehän olettekin keskiluokkaa, minun tutkintoni sen sijaan diipadaaaaapaaa... aaaaaarrggghhhh. Te huonosti kirjoittavat, mukaterävät keskinkertaisuudet, ette te kiinnosta. :D
Mitäh?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi nyt olla Hel - Nyc?
21 on tosiaan sitä itteään eli helnyytä.
Pitäisikö Hel - Nycistä olla huolissaan? Tuo viesti 21 vaikutti jo aika sekaiselta. ... tyyliin että ambulanssi ja osasto voisivat olla tarpeellisia. Oikeasti?
Olen kerran yrittänyt ao nimimerkin kanssa keskustella asia-aiheesta, argumentaatio päättyi 1 h aikana absurdiin tilanteeseen. Eli ihminen linkitti tutkimustietoa antaen olettaa, että en tajuaisi minkä tasoista ( olen lisensiaatti koulutukseltani, eli tuttua aihepiiriä). Se ärsytti, ohitin, huomautin tahallisesta väärinjohdattelusta, ja lopputulemana oli jankkaava ja nk räkäisy päin kasvoja -reaktio. Päätinkin, että en halua jatkossa keskustella ao nim.merkin kanssa.
Uskoako tarinaa, en pidä sitä tärkeänä, uskot jos uskot tai olet uskomatta. Itse en ole miettinyt sitä, mutta lievästi epäilen tapakulttuurin puutteiden takia.
T. Mieheni muuten on kansainvälisesti rahoitusalalla myös, tosin ei NY :)
Hel - Nyc, se on ymmärrettävää jos ei tunnu kivalta, että ihmiset eivät usko. Mutta kun kerrot totta elämästäsi, ei sillä ole väliä mitä joku muu ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa Hel-Nycin kirjoittelussa se, kuinka "todistelee" höpöjuttujaan sen jälkeen, kun joku kyseenalaistaa tai suorastaan paljastaa mahdottomiksi.
Minä en montaa HEL-NYC -ketjua ole lukenut, mutta itseäni ihmetyttää se, miksi ulkosuomalaisten pitäisi aina todistaa olevansa totta ja miksi heitä niin aggressivisesti kyseenalaistetaan. Se tuntuu niin pikkumaiselta. Ihan kuin suomalaisia ei asuisi pilvin pimein ulkomailla. Itse en asu, enkä sen takia tässä kirjoita. Aika moni täällä saisi provohuuteluja peränsä, jos kirjoittasi ihan tavallisesta elämästään Suomessa.
HEL-NYC -hahmosta ei olisi koskaan tullut niin suurta haloota, jos mammat eivät itse olisi ruokkineet sitä tarinaa kyselyillään ja haastamisellaan.
Ei kukaan epäile ulkosuomalaisia, ihan muut jutut ne oli, joita ihmiset eivät uskoneet. Ulkomaillahan asuu paljon suomalaisia. Valehtelijan tunnistaa helposti.
Muistatteko sellaisen mamman, joka oli vähän helunan tyylinen jankkaaja, kertoi asuvansa Belgiassa, välillä Hollannissa. Hel-nycin harjoitteluversio? Vai oikea ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpa vähän etäisyyttä omiin tunteisiimme, asumme sitten Nykissä tai Vantaalla. Jos joku meistä tuottaa mielenkiintoista, hauskaa jopa hieman provosoivaakin teksiä, se on usemmiten ihan ok. Mutta se, että itse alkaa ylireagoida toisen oletetuista tai todellisista jutuista, kertookin enemmän reagoijasta kuin alkoperäisestä kirjoittajasta. Minusta on hassua, jos joku alkaisi keksiä juttuja asuinpaikastaan, mutta en minä siitä ala hermostua, kohotan vain olkapäitäni ja käännyn muiden asioiden puoleen.
Tämäkin Hellun omaa tarinointia.
Hänelle on tärkeää, että hän saa jatkaa juttujaan kenenkään puuttumatta. Hän toivoo, ettei kukaan asetu häntä vastaan vaikkei uskoisikaan. Hän ei jaksaisi riidellä palstalla vaan mielummin satuilisi rauhassa, kyllähän hänen juttunsa saattavat ensin upota uusiin käyttäjiin.
Tuo piirre, että taitaa menettää ihan aidosti hermonsa ajoittain, kun häntä ei uskota, tai kun kyseenalaistetaan hänen stereotypiansa onnellisen elämän aineksista. Ei pysty jättämään kyseenalaistajia omaan arvoonsa.
(jotain samanlaista olen havainnut joissakin Auerin puolustajissa täällä)
Joo, ei kyse ollut millään tavalla ulkomailla asumisesta. Kyllä ne olivat lukuisat muut tarinan osat jotka olivat aivan epäuskottavia. Ja jäi monta kertaa kiinni ristiriitaisuusista ja väitteistä, jotka olivat aivan mahdottomia. Viimeksi eilen kertoi aivan mahdottomia asioita ns. miehensä opiskeluista.
Siitä kun jäi kiinni niin siitä tämä meltdown alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa Hel-Nycin kirjoittelussa se, kuinka "todistelee" höpöjuttujaan sen jälkeen, kun joku kyseenalaistaa tai suorastaan paljastaa mahdottomiksi.
Minä en montaa HEL-NYC -ketjua ole lukenut, mutta itseäni ihmetyttää se, miksi ulkosuomalaisten pitäisi aina todistaa olevansa totta ja miksi heitä niin aggressivisesti kyseenalaistetaan. Se tuntuu niin pikkumaiselta. Ihan kuin suomalaisia ei asuisi pilvin pimein ulkomailla. Itse en asu, enkä sen takia tässä kirjoita. Aika moni täällä saisi provohuuteluja peränsä, jos kirjoittasi ihan tavallisesta elämästään Suomessa.
HEL-NYC -hahmosta ei olisi koskaan tullut niin suurta haloota, jos mammat eivät itse olisi ruokkineet sitä tarinaa kyselyillään ja haastamisellaan.
Ei minua ainakaan haittaa, että helnycistä on tullut haloo, päinvastoin, Mielenkiintoisimmasta päästä sisältöä täällä.
Ja kuten joku muukin jo kommentoi, ulkosuomalaisuudessa sinänsä ei ole mitään todistelemista tai epäuskottavaa, kysymys on pikemminkin siitä, kuinka, mitä ja millä tavalla sitä kertoo.
Mulla jäi kesken se aamun ketju, ja "yllättäen" oli jo suljettu. Oliko se "treffipalstan tessa" mahdollinen hel-nyc vai ei? 😮
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, eikö tämä viesti ole muiden mielestä jo huolestuttava?
Herättää aina myötähäpeää kun palstan terävimmät kynät luulevat aivan toisia henkilöitä helnykiksi tai mungoksi yms. kirjoittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan epäile ulkosuomalaisia
No kyllä aika monessa ketjussa ruvetaan tivaamaan yksityskohtia, ja jos niitä ei anneta, alkaa epäilyt. Ihan joku niinkin yksinkertainen lause kuin "Asun Keski-Euroopassa ja meillä täällä..." saa heti jonkun haastamaan "Ai ihan Keski-Euroopassa. Et satu tietämään maan nimeä?"
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kyse ollut millään tavalla ulkomailla asumisesta.
Eikö? Eikö kukaan vaatinut todisteita, minkä jälkeen hän ilmeisesti esitteli photoshopatun kuvan kotikulmiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan epäile ulkosuomalaisia
No kyllä aika monessa ketjussa ruvetaan tivaamaan yksityskohtia, ja jos niitä ei anneta, alkaa epäilyt. Ihan joku niinkin yksinkertainen lause kuin "Asun Keski-Euroopassa ja meillä täällä..." saa heti jonkun haastamaan "Ai ihan Keski-Euroopassa. Et satu tietämään maan nimeä?"
No monesti epäillään provoista. En ole kenenkään huomannut reagoineen sen kummemmin
Minua kiinnostaa Hel-Nycin kirjoittelussa se, kuinka "todistelee" höpöjuttujaan sen jälkeen, kun joku kyseenalaistaa tai suorastaan paljastaa mahdottomiksi. Viisastelunsa ja mielipiteensä eri aihepiireistä ei sinänsä kiinnosta. Ehkä asiaan vaikuttaa juuri tuo, että on paljastunut satuilijaksi, niin vaikea ottaa ns. vakavasti ihan asiallisiakaan kirjoituksiaankaan, jos siis kirjautuneena kommentoi.