Muita äitejä, jotka jo odottavat koulun alkua?
Minä odotan. Alakouluikäiset lapset, joilla liikuntaharrastus kesätauolla ja kaverit ties missä. Kesä oli ihana kun olimme kaikki lomalla ja tehtiin mitä mieleen juolahti. Vaan nyt olemme miehen kanssa töissä ja pojat tappelee taukoamatta.
Ja se ruuanlaitto! Voi halleluja! Pidän ruuanlaitosta, se on ollut aina mukavaa touhua. Vaan nyt kun pitää tehdä kotona oleville lapsille ruuat päiväksi ja illaksi, välipalat, aamupalat, meille aikuisille ruuat töihin kun lounasravintolat kesätauolla. Kun tulen töistä, aloitan pyykinpesun ja ruuanlaiton. Ja sitähän riittää.
Ja joo, tiedän että valitan turhasta ja pienet on murheet (onneksi on). Mutta onhan se ihan juhlaa kun lapset saavat koulussa ruuan ja toinen ip:ssä välipalan, lounasruokalat aukeavat ja illalla energiaa puretaan treeneissä.
Tiedän jo että saan ryöpyn "huono äiti, laiska äiti, elämä on valintoja, jotkut on kotona aina" -viestejä. Vaan sen kun laittakaa, pahaa oloa tekin puratte ;)
Mulle tämä nyt on jotenkin poikkeuksellisen raskasta kun talokin tässä rakennettiin ja projektia pukkaa taukoamatta ja töissäkin pitää käydä.
No niin. Valitusvirsi vuodatettu. Koulut ja arki alkakoon!!!!!
Kommentit (8)
En odota. Olen äiti ja ammatiltani opettaja. Voisko sun mies laittaa välillä sitä ruokaa?
Ja tosiaan se ruoanlaitto. Tuntuu ettei muuta hdi tehdäkään. Kokkaan, tiskaan ,haen kaupasta lisää ruokaa, pyykkään ja siivoan.
Joo odotan. Olen kyllästynyt ja väsynyt äitipuoli. Lapset ovat olleet äidillään vain reilun viikon tänä kesänä. Äidillä on alkoholiongelma.
Vierailija kirjoitti:
En odota. Olen äiti ja ammatiltani opettaja. Voisko sun mies laittaa välillä sitä ruokaa?
Kyllähän se voisi, mutta ei sitä kukaan söisi. Ei kuulu hänen toimenkuvaansa tässä perheessä. Hoitaa kyllä imuroinnit, lattioiden pesut, pölyjen pyyhinnän ja paljon muuta.
ap
odotan myös innolla, että lapsi saa päiviin aktiviteetteja. Katsoin lukujärjestystä tänään ja päivät näyttävät kohtuullisilta, kun vasta ensimmäiselle luokalle menee. Läksyjä ei ehkä vielä tarvitse niin yhdessä tehdä ja seurata, kun aineita oli vain muutama. Liikuntaa on kyllä ekaluokkalaisilla kovin vähän: tiistaisin 2 tuntia. Pakko saada poika johonkin liikuntaharrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se voisi, mutta ei sitä kukaan söisi. Ei kuulu hänen toimenkuvaansa tässä perheessä. Hoitaa kyllä imuroinnit, lattioiden pesut, pölyjen pyyhinnän ja paljon muuta.
ap
Eli jos sinä lähtisit, sun lapset kuolisivat viikossa nälkään? Lapsenne ovat jo kouluikään ehtineitä, joten miehelläsi on ollut vuosia aikaa opetella lapsiperheen perusruuat.
Joo, omaani. Alkaa vasta syyskuun alussa. Olen lomaillut koko kesän, nyt on levännyt. Ysiluokkalainen ei kuulemma erityisemmin odota omaansa, ja joutaisi minunkin puolestani olemaan vielä kotona :) kivaa on ollut.
Odotan rnsi viikkoa. Lapsilla jumppaleiri. Koulun alku näyttää taas kamalalta. Kävin katsomassa kasiluokkalaisen lukkarin ja töitä on luvassa! Huh, huh.