Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, koulut alkaa taas kohta ja arki koittaa perheessä.

Vierailija
28.07.2016 |

Loma tekee terää itse kullekin ja lapset uppavat siihen täysin. Ei siinä mitään, mutta onhan tuo lasten loma liian pitkä putkeen vietettäväksi.
Kaikilla ei ole mummoloita, tai muita sukulaisia, joissa lapset voisivat viettää osan lomastaan vanhempien ollessa töissä.

Tämä on ikuisuuskysymys, mutta eikö lasten kesäloma voisi olla lyhyempi ja osa kesälomasta otettavista päivistä sijoitettaisiin pitkin vuotta? Onko kukaan samaa mieltä kanssani?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma voisi olla pidempi. Koulussa on paljon turhaa opiskelua.

Vierailija
2/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se auttaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hankalaa se on löytää talvellakin hoitajaa, jos niitä ei ole kesälläkään. Kannatan pitkää kesälomaa lapsille. He tarvitsevat sen.

Vierailija
4/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sijoitettaisiin pitkin vuotta? En todellakaan haluaisi olla jatkuvasti miettimässä lasten lomapäiviä pitkin vuotta. Syyslomakin pitäisi poistaa. Aiheuttaa vanhemmille hankaluuksia, kun pitää kuitenkin olla töissä, ja syksyn sateissa mitään muutenkaan voi tehdä.

Kesäloma on hyvä nykyisellään, mutta voisihan se olla pari ekaa viikkoa ja pari vikaa viikkoa jotain ohjattua toimintaa koululla, jonne kaikki oppilaat voisivat mennä, jos lomalla ei muuta toimintaa järjesty.

Vierailija
5/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta loma on hyvä näin.

Vierailija
6/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen samaa mieltä. Pienten koululaisten kanssa ongelmaa mihin laittaa kun ei vielä yksin pärjää. Alkaa olla jo vähän kiukkua ilmassa ja ulkona ei muka mitään tekemistä??? Hakeudutaan sisään. Tyttö oli päivä leireillä alku lomasta 3vkoa mutta ei nekään ilmaisia ole. Eli mielestäni kesä loma on liian pitkä. Lapset alkaa kyllästyttää ja vanhemmilla stressiä että mihin lapset.

Vierailija
7/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuota alkukesälle järjestettyä toimintaa useimmiten tarjolla tai aina voi hankkia ulkopuolisen hoitajan, jos mummoja ei ole käytettävissä. Kesäloma nykyisellään on ihan sopivan mittainen. Ei näillä keleillä mitään jaksaisi kuitenkaan opiskella. 

Vierailija
8/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen samaa mieltä. Pienten koululaisten kanssa ongelmaa mihin laittaa kun ei vielä yksin pärjää. Alkaa olla jo vähän kiukkua ilmassa ja ulkona ei muka mitään tekemistä??? Hakeudutaan sisään. Tyttö oli päivä leireillä alku lomasta 3vkoa mutta ei nekään ilmaisia ole. Eli mielestäni kesä loma on liian pitkä. Lapset alkaa kyllästyttää ja vanhemmilla stressiä että mihin lapset.

meinaatko, että kouluajan pidentäminen on ilmaista? Ihan samallalailla sinä maksat siitä, kun kesäleireistä.

Vierailija
9/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Monessa maassa lomat onkin jaettu tasaisemmin pitkin vuotta. Esimerkiksi pääsiäislomaan olisi helppo sijoittaa päiviä, kun monet vanhemmat ottavat silloin lomaa työstään ja lapset koulusta lomareissun takia.

Vierailija
10/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset alkaa kyllästyttää? Freudilainen lipsahdus? :D 

Vaikka nyt vanhemmille tuleekin stressiä niin lapset ovat lomansa ansainneet. Vanhempien homma se näin yleensäkin on miettiä lasten asiat hyvissä ajoin valmiiksi. 

Vierailija
11/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että koulun kesäloma tulee vanhemmille yhä edelleen yllätyksenä, kun niitä ei osata ennakoida yhtään.

Vierailija
12/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap:n kanssa samoilla linjoilla. Monessa maassa lomat onkin jaettu tasaisemmin pitkin vuotta. Esimerkiksi pääsiäislomaan olisi helppo sijoittaa päiviä, kun monet vanhemmat ottavat silloin lomaa työstään ja lapset koulusta lomareissun takia.

Tämä. Meillä yleensä talviloma pääsiäisen tienoilla. Lapsilla voisi olla lomaa molemmat pääsiäisviikot ja koulu loppuisi vasta pari viikkoa myöhemmin kesäkuussa.

Vierailija
13/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että koulun kesäloma tulee vanhemmille yhä edelleen yllätyksenä, kun niitä ei osata ennakoida yhtään.

Jep, sama homma sen joulun kanssa. 

Vierailija
14/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Meillä yleensä talviloma pääsiäisen tienoilla. Lapsilla voisi olla lomaa molemmat pääsiäisviikot ja koulu loppuisi vasta pari viikkoa myöhemmin kesäkuussa.

Ööh, mites se talvilomaviikko sitten? Entä se toinen pääsiäisviikko? Kukas lasten kanssa silloin on? Ojasta allikkoon mentäisiin tolla tavalla.

Vierailija
15/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talviloma on sitä varten, ei siihen kesälomaa tarvitse sotkea. Itse pärjäisin loistavasti ilman pääsiäisvapaita. 

Vierailija
16/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhemmat vääntää töitä ympäri vuoden niin pienellä palkalla, että ei ole varaa edes lapsenlikkaan?

Vierailija
17/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin eri mieltä. Saisi olla pidempikin. Voin sanoa että sullakin ääni kellossa muuttuu, kun sun lapset kasvaa. Se on pieni aika kun ne hoitajaa tarvitsee.

Poikani ovat 12 ja 14v.

Ei koulujen loma-aikaa säädellä pikku koululaisten takia.

Vierailija
18/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talviloma on sitä varten, ei siihen kesälomaa tarvitse sotkea. Itse pärjäisin loistavasti ilman pääsiäisvapaita. 

Talviloma on helmikuussa lapsilla, eli pikkasen eri kuin pääsiäisen ajankohta. Sitäpaitsi, lomia jakamalla matkoja saisi halvemmalla, eikä joka paikassa olisi niin ruuhkaa.

Vierailija
19/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän matkustavaistenko takia tarvitsisi koko lomasysteemiä rukata uusiksi? Lapset kasvavat äkkiä ja huomaatkin ap, että he ovat kesän töissä ja " evvk teidän kanssa matkustaa".

Vierailija
20/39 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatettava idea. Olen aina ihmetellyt, miksi lasten kesäloma on Suomessa niin pitkä, kun sitä voisi hieman jakaa pitkin vuotta.

Pääsiäinen olisi hyvä ajanjakso pidemmälle lomalle minunkin mielestä. Jatkoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän