Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juotte kahvia?

Vierailija
28.07.2016 |

Uudella työpaikalla tullut kiinnitettyä huomiota miten yleistä järjetön kahvin kiskominen on. Joillakin selvästi jo pahasti riippuvuuden puolella, ja sekös vasta hienoa onkin. Mukava kuunnella avautumista siitä miten päähän koskee kofeiinin puutteen takia ja siitä miten jotkut tarvitsevat kahvia päästäkseen normaaliin mielentilaan.

Sitten minua pidetään outona kun kahvi maistu, silti tulen usein kahvitauolle seuraksi. Miksi te juotte kahvia? Piristykseksi, sosiaalisen vaikutuksen vuoksi vai ihan riippuvuuden takia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on hyvää. Nuorempana join jotain 2-3 l päivässä, nyt riittää 2-3 isoa mukia.

Vierailija
2/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain vähän, espresson päivässä suunnilleen, mutten koskaan töissä. Oikeassa kohtaa päivää se piristää hetkeksi ja on hyvää, kun on hyvä kahvikone ja hyvät pavut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuu hyvälle ja piristää. Juon vain kaksi kuppia päivässä, en ihan joka päivä edes.

Vierailija
4/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuoa aamuisin kahvit sänkyyn. Iltapäivällä juon toisen kupin, jos kahvin kanssa on jotain hyvää.

En pidä kahvin mausta. Ehkä sen takia saan silmät aamuisin auki.

Vierailija
5/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi yleensä maistuu hyvälle, mutta luultavasti se on tapa, joka sitä saa juomaan.

Kahvissa en huomaa mitään piristävää vaikutusta. Voin juoda kahvia 21.00 ja mennä nukkumaan 22.00. Eikä se aamullakaan oikein tunnu piristävän muuta kuin henkisesti. Työpäivinä juon kahvia 2-5 kuppia ja viikonloppuina 0-2 kuppia/päivä.

Vierailija
6/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kahvista, ja koska olen juonut sitä koko aikuis-ikäni olen kofeiiniriippuvainen. En polta enkä juo ollenkaan alkoholia, olkoon kahvi minun paheeni. Siitä on minulle ja ympäristölle paljon vähemmän haittaa kuin muista riippuvuuksista.

Vierailija
7/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kahvin mausta. Syöpähoitojen aikaan kaikki maistui pahalta, en saanut syötyä oikein mitään ja join muutaman kuukauden ainoastaan vettä. Lopulta paha olo alkoi helpottaa ja eräänä aamuna keitin itselleni kahvit. Se maku oli jotakin sanoinkuvaamattoman taivaallista!

Osin kahvin juonti on tietysti myös opittu tottumus. Juon joka aamu ison mukillisen (en sen enempää päivän aikana), jonka avulla herään hyvin uuteen päivään.

Vierailija
8/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvää! Mä juon kaksi mukillista maitokahvia (puolet maitoa, puolet kahvia) lounaan jälkeen. Aamulla juon teetä.

Vierailija
9/9 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Maistuu hyvältä

- Piristää

- Tapa/tottumus

- Hyviä muistoja kahvinhetkistä (mummolassa, brunssit ystävien kanssa, poikaystävän tuoma kahvimuki sänkyyn...)

- Breikki arkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä