Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies haluaa erota pitkä avioliitto takana.

Vierailija
28.07.2016 |

Olen ihan sekaisin ja vietän aikaa paljon puhelimessa ystävien kanssa.Mieheni pettänyt minua törkeästi pitkään. Ja yrittänytr kaikkeni suhteen eteen ilmeisesti tuloksetta. Ja olen aivan rikki. lasten vuoksi en viitsi puheluita sisällä puhua. Kävelen ulkona ja jutellen. Jonkun aikaa puhuin. leikkikentän laidalla joka ei kenenkään pihaa lähelläkään. Sitten kävelin talon päätyyn puhuen kävellen koko ajan omaa kotia kohden.jolloin eräs rouva tuli huutamaan. Että jos on vaikea elämäntilanne ei silti tarvitse kävellä . Ihmiset nukkuu ja pitää tällä ilmalla ikkunoita auki. Tämä kyseinen rouva tullut taloon edellisen vaimon tilalle.Kyseisen rouvan etu tai takapihan kohdalla en ole puheluita käynyt. Mutta toki saattanut kauempaa kuulla jotain. Itse olen aina ajatellut muita ja kyseinen rouvakin osallistunut illanviettoihin seinänaapurissa jossa useamman kerran viikonloppuisin kuulunut hälyä kun mennyt viikonloppuna työhön. Nyt hävettää jos kertovat asiasta miehelle joka vielä ei ole muuttanut pois. kehtaanko jäädä asumaan tähän yhtiöön enää ollenlaan. Eiköhän tämän tiedä nyt koko naapurusto.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä naapuri. Ei kannata välittää. Tsemppiä!

Vierailija
2/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pettänyt törkeästi ole iloinen, että pääset mokomasta niljakkeesta eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää asia vaivaa muo nyt melkein enemmän kun avioero vaikka tuntuu et kuolen kun jään yksin. Ja oonhan mä nyt monta päivää ja iltaa puhunut ulkona. mut en kyllä kyseisen asunnon pihaalueen tuntumassa. Mutta onalta pihalta voinut kyllä kuulla. Kun esim etupihalla oon puhunut. Muo hävettää nyt valtavasti.

Vierailija
4/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vaikuttaa naapureista, että olet jatkuvasti puhelimessa. Onko sinulla kuuluva ääni?

Vierailija
5/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä häpeä. Naapurisi on tunteeton akka.

Vierailija
6/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että hävettää, vaikkei tarvisi. Käy sanomassa tuolle naiselle, että anteeksi kun olen häirinnyt, on vaikea tilanne elämässä (kuten olet ilmeisesti kuullut) ja on ollut apua ystäville juttelemisesta. Et tarkoittanut häiritä, et huomannut, että puheesi voi kuulua niin selvästi naapuriin. Näin sinun ei tarvitse häpeillä asiaa, on sitten sen naapurin oma asia mitä miettii, eikä siihen voi vaikuttaa kertooko eteenpäin vai ei. Usein se auttaa, että kohtaa sen häpeän, pistää se paloiksi ja pääsee siitä ylitse. 

Vierailija
7/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää asia vaivaa muo nyt melkein enemmän kun avioero vaikka tuntuu et kuolen kun jään yksin. Ja oonhan mä nyt monta päivää ja iltaa puhunut ulkona. mut en kyllä kyseisen asunnon pihaalueen tuntumassa. Mutta onalta pihalta voinut kyllä kuulla. Kun esim etupihalla oon puhunut. Muo hävettää nyt valtavasti.

Vahingosta viisastuu. Varsinkin iltaisin ja yöaikaan, kun muuten on hiljaista, voi puhelimessa puhuminen kantautua naapureiden avoimista ikkunoista sisään aika helpostikin.

Vierailija
8/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä häpeä turhaan toisen ihmisen asiatonta käytöstä. On oikeus puhua puhelimessa tuollaisista asioista, ulkona, pihalla, myös rivitalossa ja kerrostalossa. Naapuri itse syyllistyy kyttäämiseen. Tuollaisesta kipeästä asiasta puhumisesta huomauttelu on selvää vittuilua, että haluaa vaan pahoittaa sun mielen (varmaan naapurin omat traumat nousi pintaan). Älä nyt välitä mitä naapuri sanoo tai tekee. Sun mies on toiminut väärin, sun ei tarvitse hävetä. Sun ei tarvitse hävetä sitä että miehesi on valehtelija. Mies on toiminut väärin ja häpäissyt itsensä. Naapuri kuulostaa sekopäältä, pysy vahvana ja haistata moiselle pitkät. Kertokoon vaikka koko maailmankaikkeudelle juorunsa, nolaa itsensä siinä. Fiksut ihmiset ymmärtää, tyhmillä ei ole väliä. Voimia!

Vierailija
9/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se vaikuttaa naapureista, että olet jatkuvasti puhelimessa. Onko sinulla kuuluva ääni?

Kirjoitustyylistä voi jo päätellä, että on. Ihminen joka iltakausia kaakattaa omia henkilökohtaisia asioitaan puhelimessa ulkona, ei voi olla kovin huomaavainen äänenkäytönkään suhteen.

Vierailija
10/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahingosta viisastuu. Varsinkin iltaisin ja yöaikaan, kun muuten on hiljaista, voi puhelimessa puhuminen kantautua naapureiden avoimista ikkunoista sisään aika helpostikin.

MITÄ SITTEN?! apua, kuoleeko sun korvat vai mitä? etkö pysty tuntemaan sen verran empatiaa että annat kovia kokeneen naisen puhua puhelunsa?  Nuo "vahingosta viisastuu" neuvot on vaan neuvoja joilla käsketään ihmisten vaieta puhumasta vaikeista asioista.. haista paska

Vierailija
11/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyylistä voi jo päätellä, että on. Ihminen joka iltakausia kaakattaa omia henkilökohtaisia asioitaan puhelimessa ulkona, ei voi olla kovin huomaavainen äänenkäytönkään suhteen.

Ja sinun miehesi kun on käynyt kuukausia panemassa toisen naisen kanssa, niin sinä et tunne kipua, järkytystä tai tarvetta puhua ihmisten kanssa? Ai että näitä epäempaattisia negatiivisia maailman syöpiä, kuten edellisen kirjoittaja. Omassa elämässä on niin paskaa että siinä pitää piehtaroida ja toivoa muille mahdollisimman pahaa kanssa. terve! ai että mulla on mitta täynnä tuollasten ihmisten kanssa. Onneks oon päättänyt katkaista välit kaikkiin epäempaattisiin negatiivisiin paskiaisiin.

Vierailija
12/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry nettiin, niin et häiritse naapureita ja toisaalta voit selkiyttää ilmaisuasi, jotta kuulija / lukija saisi selvän, mitä ajat takaa.

Vierailija
13/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirry nettiin, niin et häiritse naapureita ja toisaalta voit selkiyttää ilmaisuasi, jotta kuulija / lukija saisi selvän, mitä ajat takaa.

Älä lyö lyötyä, please.

Vierailija
14/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ SITTEN?! apua, kuoleeko sun korvat vai mitä? etkö pysty tuntemaan sen verran empatiaa että annat kovia kokeneen naisen puhua puhelunsa?  Nuo "vahingosta viisastuu" neuvot on vaan neuvoja joilla käsketään ihmisten vaieta puhumasta vaikeista asioista.. haista paska

No sitä sitten, että koska aloittajaa omien sanojensa mukaan harmittaa ja nolottaa , että naapuri - ja ehkä useampikin naapuri - on kuullut hänen puhelunsa, niin ASIALLE EI NYT VAAN VOI ENÄÄ MITÄÄN . Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mutta jatkossa varmaan katsoo vähän tarkemmin, missä ja milloin puhuu asioista, joita ei halua muiden kuulevan.

Vierailija
15/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä sitten, että koska aloittajaa omien sanojensa mukaan harmittaa ja nolottaa , että naapuri - ja ehkä useampikin naapuri - on kuullut hänen puhelunsa, niin ASIALLE EI NYT VAAN VOI ENÄÄ MITÄÄN . Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mutta jatkossa varmaan katsoo vähän tarkemmin, missä ja milloin puhuu asioista, joita ei halua muiden kuulevan.

Kyllähän voi. 

Vierailija
16/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että todella usein joku voi kuulla mitä puhut puhelimessa/parvekkeella/lenkillä kaverin kanssa yms. Sosiaalisiin normeihin kuuluu se että jätetään ihmiset rauhaan ja annetaan puhua. Sekopää tuo naapuri joka tulee kovia kokeneelle ihmiselle huutamaan tuollaisesta. Sehän tässä hävettää, naapuri aiheutti häpeän ja nolasi ap:n. Kyllä itsekin olen kuullut vaikka sun mitä henkilökohtaisia asioita naapureiden puhuvan, mutta olen aktiivisesti kuuntelematta ja suon ihmisille heidän tarvitsemansa rauhan. Yhteisöissä kun asutaan, väkisin kuulee toisten puheita. Luulen että ap:tä tässä eniten hävettää se, että hänet kohdattiin tästä asiasta ja naapuri nolasi hänet.

Vierailija
17/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole itsestäänselvyys, että todella usein joku voi kuulla mitä puhut puhelimessa/parvekkeella/lenkillä kaverin kanssa yms. Sosiaalisiin normeihin kuuluu se että jätetään ihmiset rauhaan ja annetaan puhua. Sekopää tuo naapuri joka tulee kovia kokeneelle ihmiselle huutamaan tuollaisesta. Sehän tässä hävettää, naapuri aiheutti häpeän ja nolasi ap:n. Kyllä itsekin olen kuullut vaikka sun mitä henkilökohtaisia asioita naapureiden puhuvan, mutta olen aktiivisesti kuuntelematta ja suon ihmisille heidän tarvitsemansa rauhan. Yhteisöissä kun asutaan, väkisin kuulee toisten puheita. Luulen että ap:tä tässä eniten hävettää se, että hänet kohdattiin tästä asiasta ja naapuri nolasi hänet.

Myönnän, että voin olla väärässäkin. Päättelin vain aloittajan alla olevista lauseista, että häntä hävettäisi nimenomaan se, että naapurit ovat kuulleet hänen puhelunsa ja hänen asioistaan tietää nyt pahimmillaan koko taloyhtiö. Mutta voit olla oikeassa, että jos hän ei tietäisi, että muut tietävät, niin asialla ei olisi hänelle merkitystä. Toisaalta... jos hän ei tietäisi, hän saattaisi jatkaa henkilökohtaisista asioistaan puhumista edelleenkin tajuamatta lainkaan, että naapurit kuulevat. 

"Nyt hävettää jos kertovat asiasta miehelle joka vielä ei ole muuttanut pois. kehtaanko jäädä asumaan tähän yhtiöön enää ollenlaan. Eiköhän tämän tiedä nyt koko naapurusto."

"Mutta onalta pihalta voinut kyllä kuulla. Kun esim etupihalla oon puhunut. Muo hävettää nyt valtavasti."

Vierailija
18/18 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä naapurista. Pää pystyyn ja kohtaa häpeän tunne silmästä silmään. Olen joutunut itse tekemään niin monesti ja se on vaikeaa, mutta siihen ei kuole ja se saa sut tuntemaan itsesi vahvemmaksi jopa. Siihen jos mihin pätee sanonta, että se mikä ei tapa vahvistaa.