Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdeongelmia

Vierailija
27.07.2016 |

Hei. Olen 21 vuotias mies ja olemme 17 vuotiaan tyttöystäväni kanssa seurustelleet vuoden. Alkuun kaikki oli lähes täydellistä ja me molemmat olimme lähes varmoja toisistamme. Muutinkin oikeastaan asumaan hänen luokseen jo parin ensimmäisen kuukauden aikana.

Puolen vuoden jälkeen suhteeseemme muuttui kun tyttöystäväni koki suuren menetyksen ja kaikki paineet ja stressi kasaantuivat. En ilmeisesti osannut olla oikealla tavalla tukena ja riitelimme hyvinkin pienistä asioista. Töiden vuoksi arkeni on melko tylsää ja rutiinin omaista kun taas tyttöystäväni on vasta nuori ja haluaisi viettää nuoruuttaan, jota minulla on vaikea toteuttaa. Huomasin kuinka hän alkoi viettämään enemmän aikaa puhelimellaan kavereilleen viestitellen. Pari kuukautta sitten tyttöystäväni sitten kertoi ihastuksen tunteistaan yhteen miespuoliseen kaveriinsa jonka kanssa oli alkanut juttelemaan juuri kun vaikeat aikamme alkoivat. Se oli minulle hyvin vaikea paikka ja tulin mustasukkaiseksi mikä varmaan vain pahensi asiaa. Tyttöystäväni halusi tutustua häneen paremmin ja on tavannutkin häntä muutaman kerran. He juttelevat päivittäin lähes kaikesta pitkin viestein ja tunnun välillä jääväni täysin paitsioon.

Aivan vasta sain sitten kuulla että tämä mieshenkilö oli kertonut tunteistaan tyttöystävälleni, joka tietty oli kertonut omistaan myös tälle. Olemme tyttöystäväni kanssa keskustelleet asiasta ja hän tuntee vahvoja ihastumisen tunteita tätä kohtaan, mutta kuulemma rakastaa vain minua. Hän myös kertoi kysyttyäni että tämä mies vastaa lähes täysin hänen ihannettaan niin ulkonäöllisesti kuin luonteeltakin jollaista ei ole koskaan tullut ennen vastaan (eikä keksinyt oikeastaan mitään missä olisin häntä "parempi"). Hänen viestinsä saavat tyttöystäväni sydämmen hakkaamaan ja hymyn nousemaan ja hänestä eroon joutuminen olisi kuulemma erittäin kova paikka. Tyttöystäväni ei kuitenkaan kuulemma haluaisi olla tämän kanssa yhdessä ja vaarantaa heidän erityistä kaveruutta. Tilanne tuntuu minusta erittäin ahdistavalta, enkä tiedä mitä tekisin. Rakastan tyttöystävääni yli kaiken, enkä haluaisi jättää häntä. Pelkään kuitenkin että heidän ihastumisensa ei sammu elleivät he ota etäisyyttä toisiinsa, mikä ei kuulemma tule kuuloonkaan. Tyttöystäväni on puhunut paljon eroamisesta ja on epäselvä siitä mitä haluaa. Koska hän on nuori, haluaa hän viettää vapaata ja itsenäistä elämää ilman rajoitteita, muttei haluaisi kuitenkaan päästää minusta irti. Pettänyt hän ei ole.

Vinkkejä mitä minun pitäisi tehdä? Yritänkö hyväksyä sen että tyttöystäväni kokee kovempaa vetoa läheistä kaveriaan kohtaan ja yritän pysytellä hänen kanssaan yhdessä jos vaikka tilanne raukeaisi? Vai olisiko vain parasta päästää irti vaikka niin kovasti se sattuukin? Hän on useasti sanonut että kunpa olisi tavannut minut muutaman vuoden myöhemmin jotta olisi voinut nauttia nuoruudestaan enemmän, mutta ei halua päästää minusta irti koska pitää minua hyvänä tulevana aviomiehenä ja lapsien isänä.

Kommentit (6)

1/6 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelihän on oikeastaan jo valitettavan selvä, sillä tyttöystävä vaikuttaa mielessään valinneen jo ihastuksensa unelmamiehekseen. Sitä en ymmärrä, miksi hän roikottaa sinua noin julmasti mukana, etenkin kaiken sanomansa jälkeen (ei keksi mitään, missä olisit ihastusta parempi).

Tiedän, että on kova paikka päättää parisuhde, mutta sinun kannattaa todella miettiä seuraavia asioita:

A) tyttöystäväsi pitää sinua "kakkosvaihtoehtona", ja on kanssasi vain koska sattuu olemaan jo kanssasi.

B) jos suhteenne jatkuu, hän todennäköisesti ajattelee silti tätä toista.

C) hukkaat aika paljon aikaa ja energiaa suhteeseen, jossa sinua ei arvosteta kuten parisuhteessa tulisi arvostaa

D) tämä on toki henkilökohtaista, mutta oma kokemukseni on, että noin paha vertailu ja tylyt sanat saavat aika apeaksi, jopa masentuneeksi. Pitkällä aikavälillä me voivat vahingoittaa itsetuntoasi. Tunnetko olosi mukavaksi suhteessa?

E) olet nuori ja samoin tyttöystäväsi. Tunteita tulee ja tunteita menee, etkä voi pakottaa toista olemaan kanssasi (eikä sinun pitäisi antaa toisen jäädä suhteeseen vain velvollisuudentunnosta). Voit yhtä hyvin käyttää aikasi etsimällä jonkun, jolle sinä olet se ykkönen!

Tsemppiä tunteiden parissa. Jos ero ei ole sinulle vaihtoehto, se edellyttää, että pystytte keskustelemaan avoimesti ja kohtaamaan ongelmat. Tilanne voi vaatia paljon pohdintaa yhdessä, mutta myös itsenäisesti. Olisiko teidän mahdollista silloin vielä panostaa toisiinne ja löytää se kipinä takaisin? Koetteko olevanne vahvempia yhdessä, vaikeuksista huolimatta? Vai olisiko helpompaa aloittaa puhtaalta pöydältä jpnkun toisen kanssa?

Nullius in verba.

Vierailija
2/6 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi vaikuttaa lutkalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä lassukkanimimerkki Roadwalker näitä mainostettuja asiantuntijoita? :D

Vierailija
4/6 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi on törkeä. Jos ei tule kuuloonkaan olla olematta tekemisissä tämän ihastuksen kanssa (jestas!! Miten kehtaavat!) niin ero taitaa olla äärimmäisen todennäköisesti edessä.

Vierailija
5/6 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ihastuvat läpi koko elämänsä. On täysin normaalia ihastua johonkin ihmiseen vaikka on itse parisuhteessa. Ne ketkä muuta väittävät joko valehtelevat, tai ovat tunnetasolla kuolleita.

Jotkut kipuilee salaa, toiset nauttii tunteesta, jotkut pettää, toiset eroavat... Sinun tapauksessa lisähaasteita tuo se, että tyttyöystäväsi on niin nuori. Ihastuksia tulee ja menee, ja tunne-elämä kehittyy. Sanoisin ettei sinun kannata vastustaa jos tyttöystäväsi haluaa lähteä, sille ei oikein voi mitään.

Vierailija
6/6 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy lakata olemasta kiltti ja opetella käyttäytymään kuin mies joka kunnioittaa itseään. Mies joka kunnioittaa itseään ei anna kohdella itseään noin. Vaikka se sattuukin helvetisti, ole kova ja heitä tyttö ulos elämästäsi. Sen jälkeen ala kehittää itseäsi miehenä:

1. Ala kehittää itsessäsi kykyä olla halutessasi sosiaalisissa kanssakäymisissä henkisesti dominoiva

2. Kehitä itseäsi fyysisesti urheilemalla ja voimailemalla

3. Pyri nostamaan sosioekonomista statustasi opiskelemalla tai etenemällä työelämässä

Nainen ei halua kilttiä miestä, vaan voimakkaan miehen jolle on ihana antautua. Mitä voimakkaampi ja dominoivampi olet, sitä enemmän naiset ihailevat sinua. Sitä vähemmän joudut sietämään kuvailemasi kaltaista pompotusta.

Nykyinen parisuhteesi on varmuudella tuhoon tuomittu, käännä katseesi tulevaisuuteen ja siellä odottavien naisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme