Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sanalle lesbo mitään kauniimpaa synonyymiä?

Vierailija
27.07.2016 |

Lesbot hyväksn ihan täysin mutta tuo sana lesbo on sanana jotenkin ällöttävä. Käytättekö sitä sanaa vai jotain muuta?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väärä vertaus mielestäni.  Jos tuntee seksuaalista kiinnostusta oman sukupuolensa ihmisiin, on määritelmällisesti homoseksuaali. Eli biseksuaali on täten homoseksuaali. Jos tuntee seksuaalista kiinnostusta sen toisen sukupuolen ihmisiin, on määritelmällisesti heteroseksuaali. Eli biseksuaali on täten heteroseksuaali. Mikä tässä on se faktuaalinen virhe?"

- Minusta faktuaalinen virhe on olettaa, että seksuaalinen suutautuneisuus olisi niin yksinkertaine, että se olisi aina joko tai. En osanne äkkiseltään perustella asiaa muuten kuin sanomalla, että yleisesti ottaen minusta hyvin harva asia on musta tai valkoinen, tai hyvä tai paha. kylmä tai kuuma... Sävyjä ja vivahteita, etten sanoisi ominaisuuksia on paljon enemmän  kuin mitä voimme erottaa ja -jakaa muodossa joko 0 - tai sitten 1   

Vierailija
62/90 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa päässäni miettiessä lelle. Varsinkin naiselliset ja tyttömäiset lesbot. Puheessa lesbo tai homoseksuaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lesbo on lesbo on lesbo. Sanassa ei ole mitään vikaa, negatiivinen fiilis tulee vaan siitä, että lesbo on kulttuurisesti vieläkin isompi tabu kuin homo. Nainen, joka kieltäytyy lisääntymästä ja preferoi naisia ennemmin kuin miehiä. Hui kauhia. Lesbojen halveksunta perustuu pohjimmiltaan juurikin siihen, että lauma menettää potentiaalisen lisääntyjän. Homojen kohdalla asia ei ole niin vakava, koska niin kauan kuin löytyy yksikin kykenevä mies, lauma (eli nykykielellä suku) jatkuu. Itse puhun itsestäni lesbona, en lepakkona, lebaanina tai millään muullakaan eufemismilla. Sana on kuitenkin peräisin antiikin Kreikasta, koko länsimaisen sivistyksen kehdosta, miksi sitä pitäisi hävetä."

Tähän tekee kyllä mieleni todeta, että periaatteessa voisin kuvitella, että lesbo, joka haluaisi ehdottomasti jostain syystä saada biologisia lapsia niin saattaisi ehkä, korostan sanaa, ehkä kyetä feikkaamaan ja esittämään hetkellisesti jos ei nyt ihan heteroa niin bi -seksuaalia ainakin.  (- itse en ainakaan kykene päältäpäin näkemään kenenkään seksuaalisia taipumuksia). 

Samainen lebo voi "unohtaa" ehkäisyn ja saada siten biologisen lapsen.

Mites luulette, jos mies on 100% homo (, jos sellaisia siis on olemassa)  niin onnistuuko teeskentely yhtä hyvin, tai pystyykö hän jopa salaamaan isäksi tulonsa yhtä menestyksekkäästi vaikka potenttiaaliselta äidiltä, kadoten maasta, ennenkuin lapsi on ensimmäistäkään parkua päästänyt. Vai onko vaara, että miehen "siemenet menevät hukkaan"? Vai ollaanko vain iloisia, että yksi ori siittää tarvittaessa lauman naisia?  - Mistä sitä ennen tiedettiin varmaksi kuka on kenenkin lapsi kun oletettiin, että miehen tehtävä on hankkia leipää ja rahaa kodin ulkopuoleta ja yhä edelleen se tuntuu olevan monella uskomus tai toive Vai voiko mies haaveilla vain ryhtvänsä kodin hengettäreksi vaimonsa palkalla?        

Vierailija
64/90 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikä-Reetta

Vierailija
65/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikaystävän isää lainaten; pimpatityttö.. :D

Sekö 50-vuotias akka myös?

Pimpatinainen?

Vierailija
66/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on trauma sanaa "lesbo" kohtaan. Olin todella poikamainen ja mummo aina nojasi kohti ja rähisi, että " Ne pitää sua sellaisena saaaaaasssstaisena lessssssbona". Muistan miten sylki lensi naamalle, kun tämä mässäili sanalla LESSSSBO.  Homoksi itseäni sanon. 

Vierailija
67/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se korrekti ilmaisu ole seksuaalirajoitteinen tai seksuaalivammainen.

Vierailija
68/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Väärä vertaus mielestäni.  Jos tuntee seksuaalista kiinnostusta oman sukupuolensa ihmisiin, on määritelmällisesti homoseksuaali. Eli biseksuaali on täten homoseksuaali. Jos tuntee seksuaalista kiinnostusta sen toisen sukupuolen ihmisiin, on määritelmällisesti heteroseksuaali. Eli biseksuaali on täten heteroseksuaali. Mikä tässä on se faktuaalinen virhe?"

- Minusta faktuaalinen virhe on olettaa, että seksuaalinen suutautuneisuus olisi niin yksinkertaine, että se olisi aina joko tai. En osanne äkkiseltään perustella asiaa muuten kuin sanomalla, että yleisesti ottaen minusta hyvin harva asia on musta tai valkoinen, tai hyvä tai paha. kylmä tai kuuma... Sävyjä ja vivahteita, etten sanoisi ominaisuuksia on paljon enemmän  kuin mitä voimme erottaa ja -jakaa muodossa joko 0 - tai sitten 1   

Fyysisesti sukupuolia on kaksi, mies ja nainen. Ns. biseksuaali (bi = kaksi) on seksuaalisesti kiinnostunut KAHDESTA sukupuolesta. Kun on samasta sukupuolesta, se on homoseksuaalisuutta, kun toisesta, se on heteroseksuaalisuutta. Miksi on väärä tulkinta sanoa, että biseksuaali on sekä homo- että heteroseksuaali?

Vierailija
69/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppinella

Vierailija
70/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, joka jankkaat että biseksuaali on sekä homo-että heteroseksuaali. 

Ensinnäkin, määritelmäsi homo- ja heteroseksuaaleista oli vähän vajaa.

Homoseksuaali on henkilö, joka tuntee vetoa ENSISIJAISESTI/PELKÄSTÄÄN samaa sukupuolta olevaan. Hetero taas ENSISIJAISESTI/PELKÄSTÄÄN vastakkaista sukupuolta olevaan.

Voiko mielestäsi sanoa, että biseksuaali tuntee vetoa enimmäkseen pelkästään miehiin, mutta enimmäkseen pelkästään myös naisiin? Biseksuaali on biseksuaali. 

Musta on musta ja valkoinen on valkoinen, mutta harmaa ei ole musta ja valkoinen vaikka koostuukin molemmista väreistä. 

Toivottavasti nyt ymmärsit! 

Vierailija
71/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta lesbo on sanana ihan riittävän kaunis. Sillä on lisäksi historiallis-kultturillinen tausta (Sapfo, Lesbos). Ei ole mitään oikeaa tarvetta muuhun. Sama sanajohdos on käytössä monissa kielissä.

Täysin samaa mieltä.

Uskon, että se, että jotkut pitävät 'lesboa' vastenmielisenä sanana johtuu osittain siitä, että useimmat ovat koko elämänsä ajan kuullet sitä käytettävän paljon useammin negatiivisissa kuin positiivisissa konteksteissa. Ja sitten tietenkin osittain siitä, että heillä on enemmän tai vähemmän ongelmia oman lesbofobiansa kanssa (lesboilla sisäistetyn, heteroilla tavallisen). Siitä tulee tuokin, että 'lesbon' tilalle ehdotellaan täällä haukkumanimiä ja sitä erittäin kliinisen kuuloista 'homoseksuaalia' (jota monet homot ja lesbot nykyään kritisoivat ja jota käyttävät tavallisessa puheessa oikeastaan vain heterot, jotka eivät ehkä tunne homoja/lesboja eivätkä osaa suhtautua meihin luontevasti). Sori vaan, mutta jos joku puhuu 'homoseksuaaleista', se on mulle ja monille muille varoittava merkki. Se on vaan jotenkin niin dehumanisoiva ja sen takana on paljon synkkää historiaa.

Kyllä mä siis toisaalta ymmärrän ainakin joidenkin epämukavat tunteet 'lesboa' kohtaan, koska olin ennen itse samanlainen. Vielä vuosi sitten en pystynyt edes kuiskaamaan sitä itsekseni kun olin yksin kotona, se oli niin pelottava ja outo sana. Mutta tajusin, että se johtui vain noista yllä olevista syistä, harjoittelin sen sanomista, ja nyt se on mielestäni kaunis sana eikä mulla ole mitään ongelmia käyttää sitä.

Ei 'lesbo' itsessään ole millään tavalla huono tai 'kuvottava' sana, vaikka se ehkä siltä tuntuisikin omien negatiivisten assosiaatioidenne  ja ennakkoluulojenne takia.

Vierailija
72/90 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset ramppaa lesbobaareissa lesboilemassa. Silti ne on heteroja. Niin tää maailma muuttuu koko ajan. Sillon kun ite oli nuori niin lesbot oli ja sitten ei käyty lesboilemassa tai joku alko olemaan lesbon kanssa. Sen lisäks on sitten nää vaimot ja jollain on monta vaimoa ja sormuksia ostellaan ja rahaa menee niihin vaikka ne nyt ostaa halvinta. Kaverina voi olla oikeita lesboja mut niille ne ei kerro sekoiluistaan. 

Vierailija
73/90 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lebiaani.

muistutan kuitenkin, että sanaa homo voi käyttää myös naisista

Vierailija
74/90 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisen kehityshäiriön omaava henkilö

Vierailija
75/90 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol joku oikein etsimällä etsi 3 vuotta vanhan ketjun lebsoista, ihan että pääsee vaan haukkumaan kun itellä on niin paha olla.. Onhan se niin kiva lytätä muita! Kypsää.

Vierailija
76/90 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta lesbo on sanana ihan riittävän kaunis. Sillä on lisäksi historiallis-kultturillinen tausta (Sapfo, Lesbos). Ei ole mitään oikeaa tarvetta muuhun. Sama sanajohdos on käytössä monissa kielissä.

Täysin samaa mieltä.

Uskon, että se, että jotkut pitävät 'lesboa' vastenmielisenä sanana johtuu osittain siitä, että useimmat ovat koko elämänsä ajan kuullet sitä käytettävän paljon useammin negatiivisissa kuin positiivisissa konteksteissa. Ja sitten tietenkin osittain siitä, että heillä on enemmän tai vähemmän ongelmia oman lesbofobiansa kanssa (lesboilla sisäistetyn, heteroilla tavallisen). Siitä tulee tuokin, että 'lesbon' tilalle ehdotellaan täällä haukkumanimiä ja sitä erittäin kliinisen kuuloista 'homoseksuaalia' (jota monet homot ja lesbot nykyään kritisoivat ja jota käyttävät tavallisessa puheessa oikeastaan vain heterot, jotka eivät ehkä tunne homoja/lesboja eivätkä osaa suhtautua meihin luontevasti). Sori vaan, mutta jos joku puhuu 'homoseksuaaleista', se on mulle ja monille muille varoittava merkki. Se on vaan jotenkin niin dehumanisoiva ja sen takana on paljon synkkää historiaa.

Kyllä mä siis toisaalta ymmärrän ainakin joidenkin epämukavat tunteet 'lesboa' kohtaan, koska olin ennen itse samanlainen. Vielä vuosi sitten en pystynyt edes kuiskaamaan sitä itsekseni kun olin yksin kotona, se oli niin pelottava ja outo sana. Mutta tajusin, että se johtui vain noista yllä olevista syistä, harjoittelin sen sanomista, ja nyt se on mielestäni kaunis sana eikä mulla ole mitään ongelmia käyttää sitä.

Ei 'lesbo' itsessään ole millään tavalla huono tai 'kuvottava' sana, vaikka se ehkä siltä tuntuisikin omien negatiivisten assosiaatioidenne  ja ennakkoluulojenne takia.

Miksi homoseksuaali on dehumanisoiva sana ja millaista synkkää historiaa siihen liittyy? Olen aina luullut sen olevan ihan neutraali sana mutta täytynee opetella pois siitä.

Vierailija
77/90 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis. Toisaalta en koe tarvetta käyttää termejä. Jos kerron jollekulle että pidän naisista siinä mielessä niin kerron että pidän naisista siinä mielessä. Lesbo sanassa en koe tai näe mitään outoa.

Vierailija
78/90 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, biseksuaalisuus tarkoittaa sitä, että henkilöllä on sekä heteroseksuaalinen että homoseksuaalinen orientaatio.

Vierailija
79/90 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ite en yhtään tykkää siitä ku jos toisii sanotaan lesboks tai homoks koska se ainakin mun mielestä kuulostaa väärältä

Vierailija
80/90 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillun väärinkäyttäjä eli hukkaan heitetty PILLU.

-Joorma