Mies käyttää tuhottomasti rahaa tyttäreensä
Miehelläni on aikaisemmista suhteista kaksi aikuista tytärtä, joista nuorempaa parikymppistä paapoo jatkuvasti. Mies pihistelee omista menoistaan eikä esim. halua matkustella kanssani, mutta syytää kuitenkin samanaikaisesti kuukausittain rahaa tytön tilille. Tämän lisäksi makselee tytölle ostetun auton bensat, huollot, vakuutukset, kaiken. Tytär on viime vuoden sisällä käynyt muutaman kerran kotimaan sisäisillä reissuilla, ja mies on joka kerta maksanut hänelle hotellit, kerran jopa lennot, vaikka tytöllä tosiaan on se auto. Tytär itse ei pyydä mitään, mutta ei kyllä kieltäydykään miehen ostamista asioista. Ja samaan aikaan mies on lähes nolon pihi ja minä saan kotona kuunnella mutinaa siitä, miten kaikki maksaa.
Tänä kesänä oli tarkoitus lähteä johonkin reissuun, mutta mies halusikin sitten tehdä töitä läpi kesän. Nyt kuulin tuolta vanhemmalta tyttäreltä, että miehellä on ex-vaimonsa kanssa tarkoituksena hankkia nuoremmalle tyttärelle asunto. Keskusteltiin asiasta miehen kanssa ja hän myönsi että näin on. Tilanne on absurdi, sillä edes meillä itsellämme ei ole omaa asuntoa vaan asumme vuokralla. Miehen mielestä sillä ei ole väliä, eikä hänellä ole tarvetta omalle asunnolle. Ymmärrän kyllä, että miehellä on oikeus tehdä rahoillaan mitä haluaa, mutta tämä tuntuu kuitenkin samalla ikävältä.
Mitä mieltä olette, pitäiskö vaan antaa olla? Tiedän, että mies rakastaa minua, mutta samalla koen, ettei hän ole oikein valmis sijoittamaan meidän tulevaisuuteemme.
Kommentit (10)
Mies saa laittaa rahaa omaan lapseensa niin paljon kuin haluaa. Sinä kateellinen kurppa voisit aikuistua.
Tienaa omat rahasi, sinulla on ollut siihen pidempään aikaa.
Kai sinullekin perintöä jossain vaiheessa tippuu? Vai pitäisikö isäsi käyttää rahat esim. uuteen naiseensa?
Miksi hän suosii kuopusta noin räikeästi?
Eihän ap tässä ole miehensä rahoja itselleen haluamassa, silti osa kommenteista niin väittää. Missään ei sanota, että ap haluaisi miehen maksavan heille asunnon tai kustantavan matkat yksin. Kysehän on siitä, ettei mies halua niitä omalta osaltaan mahdollistaa eli maksaa omaa osuuttaan. Todellakin ymmärrän aloittajaa. Ei tuo ole reilua myöskään toista tytärtä kohtaan
Onko miehelle sanottu toisen tyttären suosimisesta? Toivittavasti vanhempi tytär osaa pitää huolta siitä, että nuo otetaan myöhemmin huomioon (ennakkoperintöä, kun saa noin valtavia summia kuin asunto?).
Onko niillä eri äiti vai miksi tuo räikeä eriarvoisuus?
saa kai isä laittaa lapseensa vaikka kaikki rahansa jos tahtoo! ja varsinki jos ovat isän omia rahoja eikä teidän yhteisiä tms. ei kuulu sulle oikeestaan yhtään vaikka miten ottais päähän
Niinhän sse on että äiti rakastaa lapsiaan yli kaiken samoin mieskin omia lapsiaan ja sitten tulee nainen tai mies. Mies panee vielä oman äidinkin naisen edelle.
Itse en katselisi moista miestä kauaa. Ymmärrän että omiin lapsiin haluaa sijoittaa, etteivät ihan katuojiin joudu, mutta jos aletaan hankkia lapsille autoja ja omistusasuntoja ja oma henk koht elämä on köyhää kitsastelua, ei sekään ole oikein. Kyllä minä haluaisin mieluummin tehdä lomamatkoja oman rakkaani kanssa sen sijaan että niillä rahoilla millä mentäisiin lomalle maksettaisiin tyttären omistuskämppää.
Uskon, että sua harmittaa, ja syystä. Silti mun myötätunto on enemmän sen vanhemman siskon puolella, siitä täytyy tuntua tosi pahalle noin räikeä suosiminen.