Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-ryhmä alkaa kerätä tietoa asiakkaiden ostoksista

Vierailija
27.07.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001228059.html

Must jotenkin tuntuu, että mun asiakkuuteni alkaa vähenemään näissä kaupoissa. Vaikka tiedänkin itse oikein hyvin mitä ostan eikä minulla mitään salattavaakaan ole, niin en ihan tykkää, että kauppa alkaa tarkoituksella tallentamaan tietoa ostoksistani. Saati, etä alkaisivat sitten mun nimellä lähettää mulle ostoksiini liittyviä mainoksia. Jotakin rajaa ja yksityisyyden suojaa kuitenkin!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdennettu mainonta ei vain toimi. Tällä viikolla voin tehdä äyriäisiä ja ensi viikolla lihaa jne. Tai ostaa paistinpannun, mutta turha minulle on enää lähetellä paistinpannumainoksia sen jälkeen kun olen sen jo ostanut ;)

Lisäksi eipä ole Ääs korttia. Plussakortillakin ostan vain tarjoukset ja lähiCittari on kyllä vajonnut niin alas, etten siellä juuri koskaan käy. Paskin Cittari missä olen koskaan käynyt.

Sinkkumies

Ne voi lähettää sen paistinpannumainoksen 2 vuotta edellisen oston jälkeen, kun tietävät että normaalikäytöllä se pannu alkaa olla loppu.

Vierailija
42/45 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa :) Pelätään kauppojen tietojen keräämistä ja sitten itse vapaaehtoisesti pelataan jotain Pokemon Go peliä, jossa annetaan jopa omat paikkatiedot jonku käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja- ja tupakkaostoksia tehdessä ei kannata korttia vilauttaa.

Vierailija
44/45 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että kaikilla korteilla on tehty tuota jo siitä lähtien, kun kortit tulivat. Ja ihan kaikkea muutakin seurantaa, mitä haluavat ja voivat.

Nehän ovat tehneet. Minulla on tuo S-ryhmän lappu, josta tuosta kerrotaan. Alunperin keräsivät tietoja lähinnä kuitin loppusumman perusteella (sait mainoksia sieltä, mistä ostit eniten). Vappuna 2014 siirtyivät keräämään tietoja tuotetasolla (samaa mitä plussakortilla, eli jos ostat usein Valion maitoja, saat niistä tarjouksia) Sokoksista, Emotioneista, Sokoksen verkkokaupasta, Prisman verkkokaupasta sekä Kodin Terran verkkokaupasta.

Tuoteryhmätasolla (ostit niin ja niin paljon maitoa maaliskuussa) kerättiin tuosta lähtien S-marketeista, Prismoista, Saleista, Alepoista, Kodin Terroista, S-Raudasta ja ABC:lta tehdyt ostot. Muista bonustoimipaikoista (Sokos-hotels esim) kuitin loppusummasta.

1.9 alkaen kaikista muista (+Marks&Spencer) kerätään tietoa tuotetasolla, paitsi hotellit, ravintolat ja yhteistyökumppanit, joilta kerätään vain kuitin loppusumma.

Tämä kaikki siis ihan S-ryhmältä tullutta tietoa.

Toki vakuutetaan, että vain rajattu joukko työntekijöitä käsittelee tarkkoja ostotietoja, ja että niitä käsitellään anonyymeina aina kun mahdollista.

Vierailija
45/45 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.plussa.com/Mika-on-K-Plussa/Sopimusehdot/K-Plussan-saannot/

"K-Plussa-kortinhaltija voi kieltää tietojen tuotekohtaisen rekisteröinnin, jolloin ostot rekisteröidään tuoteryhmäkohtaisesti"

S-kortissa tuo ei ole mahdollista