Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

S-ryhmä alkaa kerätä tietoa asiakkaiden ostoksista

Vierailija
27.07.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001228059.html

Must jotenkin tuntuu, että mun asiakkuuteni alkaa vähenemään näissä kaupoissa. Vaikka tiedänkin itse oikein hyvin mitä ostan eikä minulla mitään salattavaakaan ole, niin en ihan tykkää, että kauppa alkaa tarkoituksella tallentamaan tietoa ostoksistani. Saati, etä alkaisivat sitten mun nimellä lähettää mulle ostoksiini liittyviä mainoksia. Jotakin rajaa ja yksityisyyden suojaa kuitenkin!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big data tulee.

Vierailija
2/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän noitten korttien tarkoituskin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa vain s-etukortin käytön. Eipähän seuraa sen jälkeen.

Vierailija
4/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... no ei minua ainakaan suuresti ahdistaisi, jos saamani mainonta olisi tosiaan minulle kohdennettua ja aiheista, jotka kiinnostavat, ja sitä vähemmän kiinnostavaa ei tungettaisi joka paikassa silmille kun en kuitenkaan osta.

Vierailija
5/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asioinu Lidlissä jo  kauan. Jos pitää Ässässä käydä ni korttia en näytä.

Vierailija
6/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa ollenkaan, ihan sama.

Vierailija
7/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en käy s ryhmän kaupoissa.

Vierailija
8/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itsepähän karkoittavat asiakkaansa. Tekevät Anttilat sit vähän ajan päästä.

Vierailija
9/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän keskolta on tullut jo vuosia kohdennettua mainontaa. Itsellä on vieläkin näin 24-vuotiaana äidin rinnakkaiskortti k-plussaan. Noh se saa välillä mun nimellä postia esim Anttilan tarjouksista, meikkipasseja, alennuslappuja yms. Eli kesko (silloin kun +1 sitten vielä omisti Anttilan) tietää, että mun niminen henkilö ei heiltä osta kuin meikkejä, joten lähetellään sille meikkimainoksia.

Vierailija
10/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän keskolta on tullut jo vuosia kohdennettua mainontaa. Itsellä on vieläkin näin 24-vuotiaana äidin rinnakkaiskortti k-plussaan. Noh se saa välillä mun nimellä postia esim Anttilan tarjouksista, meikkipasseja, alennuslappuja yms. Eli kesko (silloin kun +1 sitten vielä omisti Anttilan) tietää, että mun niminen henkilö ei heiltä osta kuin meikkejä, joten lähetellään sille meikkimainoksia.

Tämä. Kesko on tehnyt samaa vuosia, mutta hirveä haloo kun S-ryhmä rupee tekemään samaa.

Vierailija
11/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, K-ryhmähän tätä on tehnyt jo pitkään.

Ihan sama. Oikeastaan ihan kiva, jos saa personoituja tarjouksia.

Vierailija
12/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän se on Niinkuin googlen mainonta. Tällä viikolla googlaan lapsen kumisaappaita niin ens viikolla vauvapalstalla mulle näytetään kumisaapasmainoksia. Mutta kun mä jo ostin ne saappaat ja etsin nyt kurahousuja :D

Kesko ei ainakaan lähetä mainoksen mainosta kun olen kieltänyt, vaikka plussat keräänkin. Alkuun kokeilin....ostin pampersia ja sain pilttimainoksia, eivät osanneet mun kassakuitista lukea että meidän vauvalle tehtiin soseet itse.

Vierailija
13/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kesko on tehnyt samaa vuosia, mutta hirveä haloo kun S-ryhmä rupee tekemään samaa.

Oli siitäkin silloin haloo vaikket sitä muista. Mä lopetin silloin plussakortin käytön ja K-ketjun asiakkuuden.

Vierailija
14/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa vaihtoon vaan.

Vierailija
15/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan ne kerää tietoa asiakkaiden ostoksista.

Kohdennetut mainokset ovat pelkästään hyvä juttu, ettei tarvi katsella mitään meikki tai naisten vaatteiden mainoksia.

Kaikenlanen kehittäminen on aina hyvästä ja tähtää tehokkuuden ja tuottavuuden nostoon joka loppupeleissä on myös kuluttajan etu. Ruoka on nyt paljon halvempaa kuin 30 vuotta sitten, vaikka se ei siltä tunnukkaan.

t.mies

Vierailija
16/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon luullut että ne on tehnyt sitä jo pitkään! Ei hetkauta.

Vierailija
17/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, itsepähän karkoittavat asiakkaansa. Tekevät Anttilat sit vähän ajan päästä.

Ensinnäkin voi käyttää käteistä ilman S-korttia, ja toisekseen Lidlistä di saa kaikkea ja S on silloin selvästi paras vaihtoehto.

Vierailija
18/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli siitäkin silloin haloo vaikket sitä muista. Mä lopetin silloin plussakortin käytön ja K-ketjun asiakkuuden.

Kaikki kerää jotain tietoa, joten lopeta kaupoissa käynti. Valmista itse se, mitä tarvitset. Niin helppoa!

Vierailija
19/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hyväksyvät kyllä kaiken mutisematta. En minä vain tahdo olla olemassa minään tietokantoina yhtään missään muualla kuin valtion konttoreissa. Yksityinen sektori voi vaikka kysyä: rasti ruutuun jos hyväksyt tietojesi keräämisen ja kohdennetun mainonnan, rasti ruutuun jos et hyväksy. Se tuossa vtuttaa, että ei vaan kysytä asiakaskunnalta, ja koen sen loukkaavana.

Vierailija
20/45 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikilla korteilla on tehty tuota jo siitä lähtien, kun kortit tulivat. Ja ihan kaikkea muutakin seurantaa, mitä haluavat ja voivat.