Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä odotettavissa kun nuorella alkaa 9-luokka?

Vierailija
27.07.2016 |

Muuttuuko jokin, mitä "uutta" alkaa/tulee, mitä edessä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeinen ponnistus peruskoulussa, yhteishaku

Vierailija
2/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitasot nousee, sen verran paljon oli hommia ysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hommien määrä nousee? pojan lukkarissa näkyy olevan 30h/vkossa, vai olikohan se 32...opiskelee mm 4 kieltä äidinkielen lisäksi.

ap

Vierailija
4/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hirveästi ole koulunkäynnistä välittänyt 7- ja 8-luokilla, toivottavasti ymmärrys siitä, että olisi hyvä aika alkaa välittämään niistä arvosanoista. Käytännössä mitään sen suurempia muutoksia ei tule.

Vierailija
5/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se hommien määrä nousee? pojan lukkarissa näkyy olevan 30h/vkossa, vai olikohan se 32...opiskelee mm 4 kieltä äidinkielen lisäksi.

ap

Paljon oli erilaisia lopputöitä, tutkielmia kuin mitä yläkoulussa  aiemmin yhtensä, niihin meni paljon aikaa.

Vierailija
6/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman verran siellä on hommia kuin muillakin luokilla. 

Vierailija
7/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa arvosanojen korotusprosessit. Yhteishaut. Päätös siitä, mitä haluaa ja missä haluaa seuraavaksi opiskella. Hyvien arvosanojen ylläpito jatkokoulutuspaikkoja ajatellen. Mahdollinen opiskelumotivaation lasku sekä mahdolliset suuret paineet mm. ammatinvalinnasta (mitä haluan tehdä, mitä kaverit haluaa tehdä, mitä perheeni haluaa minun tekevän). Ylipäänsä oman elämän ja tulevaisuuden suunnittelun haasteet. Saavatko opiskelijat tarpeeksi tietoa kaikista mahdollisista jatkokouluttautumismahdollisuuksista?

Vierailija
8/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on aikaa kun itse olin 9-luokalla, mutta voin kuvitella,että stressitaso nousee, jos ei voi olla aivan 100% varma siitä, että koulumenestys on niin hyvää, että ysin jälkeen pääsee haluamaansa jatko -opikselu paikkaan. - Aiemmin kulueena kesänä kävi selväksi, että kaikille ei ole selvää se, että lähilukioon tai mikä se oma (ei välttämättä sama kuin äidin tai isän) suosikki jatko-opiskelu paikka on ei pääse yhtään helpommin siksi, että sattuu asumaan ao. paikan lähellä, tai asuu muuten ns. paremmalla alueella. Niin että terveisä vaan Haukilahteen!  

Vierailija
9/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman verran siellä on hommia kuin muillakin luokilla. 

Monet alkavat kuitenkin stressaamaan arvosanoista paljon enemmän, ja opiskeluun aletaan panostaa. Otetaan tavallaan vielä se "loppukiri". Nuorille nimittäin iskee viimeistään ysiluokalla päin kasvoja se todellisuus, että pitää alkaa miettiä tulevaisuutta.

t. yläkoulun ope

Vierailija
10/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekakäyttökotibileitä, orgioita, saatananpalvontaa yms. Ihan pikkujuttuja, kyllä se siitä.

Vierailija
11/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaoppi alkaa uutena oppiaineena, tosin 9.luokkalainen on jo tottunut muutoksiin, joten ei ole iso asia. 

Keväällä annetaan viimeiset arvosanat aikaisin, eli siis kouluun panostaminen pitää tehdä hyvissä ajoin! 

Yhteishaku jännittää varmasti monia ja kuumentaa myös kotona tunteita. Pitää muistaa, että nuori tekee itse omat päätökset! Näistä  toki puhutaan syksystä kevääseen opotunneilla ja millon missäkin. Amiksesta ja lukiosta vanhat oppilaat tulevat kertomaan opinnoistaan ja saattaa olla vielä jotain vierailuja kouluihin eli aika rentoa ohjelmaa tosi paljon.

Ysiluokkalaiset ovat koulunsa vanhimpia ja saattaa olla enemmän vastuuta oppilaskunnassa ja niiden tapahtumien järjestelyissä. Omassa koulussa rinnakkaisluokat pelasivat yhteen ja kyselivät myös muilta mielipiteitä tapahtumiin. Keväällä kaikki ysiluokat osallistuivat ainakin omassa koulussani ysishown ja tanssien järjestämiseen jollakin tapaa. 

Itse muistelen 9.luokkaa vieläkin lämmöllä ja varsinkin luokkakavereita, vaikka tiet ovat eronneet. Totta kai välillä oli rankkaa ja piti muistaa panostaa kokeisiin, mutta rennompaa kuitenkin. 

T. lukion 2.luokkalainen

Vierailija
12/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitason nouseminen. Nyt viimeistään pitää skarpata, jotta välttää amikseen joutumisen

Vierailija
13/21 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielessä siirrytään kieliopista teoriaan. Täytyy osata maantietoa ja historiaa, jotta pärjää äidinkielessä. Lukemista on enemmän.

Vierailija
14/21 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntaoppi alkaa uutena oppiaineena, tosin 9.luokkalainen on jo tottunut muutoksiin, joten ei ole iso asia. 

Keväällä annetaan viimeiset arvosanat aikaisin, eli siis kouluun panostaminen pitää tehdä hyvissä ajoin! 

Yhteishaku jännittää varmasti monia ja kuumentaa myös kotona tunteita. Pitää muistaa, että nuori tekee itse omat päätökset! Näistä  toki puhutaan syksystä kevääseen opotunneilla ja millon missäkin. Amiksesta ja lukiosta vanhat oppilaat tulevat kertomaan opinnoistaan ja saattaa olla vielä jotain vierailuja kouluihin eli aika rentoa ohjelmaa tosi paljon.

Ysiluokkalaiset ovat koulunsa vanhimpia ja saattaa olla enemmän vastuuta oppilaskunnassa ja niiden tapahtumien järjestelyissä. Omassa koulussa rinnakkaisluokat pelasivat yhteen ja kyselivät myös muilta mielipiteitä tapahtumiin. Keväällä kaikki ysiluokat osallistuivat ainakin omassa koulussani ysishown ja tanssien järjestämiseen jollakin tapaa. 

Itse muistelen 9.luokkaa vieläkin lämmöllä ja varsinkin luokkakavereita, vaikka tiet ovat eronneet. Totta kai välillä oli rankkaa ja piti muistaa panostaa kokeisiin, mutta rennompaa kuitenkin. 

T. lukion 2.luokkalainen

mulla oli jo 4.luokalla

Vierailija
15/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon tän vielä selvemmin. Mulla alkoi yhteiskuntaoppi 4.luokalla

Vierailija
16/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluen juontia, tupakointia ja seksiä on luvassa.

Vierailija
17/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä varmasti 8. luokalla ja 9. luokalla kovin suurta eroa ole. Yhteishaku on merkittävä. Siinäpä se.

Vierailija
18/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huua Tuua kirjoitti:

sanon tän vielä selvemmin. Mulla alkoi yhteiskuntaoppi 4.luokalla

Sulla saattoi alkaa, mutta nykyisessä opetussuunnitelmassa alkaa vasta ysillä.

Vierailija
19/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tytöt kiinnostaa, saattaa ilmestyä haivenia ylähuuleen, päihteiden käyttö alkaa lisääntyä, mopojutut ynnä muut sekoilut.

Vierailija
20/21 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tytöt kiinnostaa, saattaa ilmestyä haivenia ylähuuleen, päihteiden käyttö alkaa lisääntyä, mopojutut ynnä muut sekoilut.

Täytyy myöntää, että en tiedä tyttäreni seks. suuntautumista ja kyllä hänellä ainakin värittömiä karvoja kasvaa huulen päällä, toivottavasti värillisiä ala kasvaa!

Mopoa ei meille tule. Muita sekoiluja en voi estää yhtä konkreettisesti.

-kasiluokkalaisen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan