Aurinkorasvaa EI TARVITSE!
Ihmisen iho kestää kyllä aurinkoa sen minkä kestää. Jokaisen ihon tulisi kyetä olla auringossa ilman rasvaa ainakin sen 10-20min. En ymmärrä tätä nykymeininkiä että aurinkoa vältellään kuin syöpää ja joka välissä ollaan sitä rasvaa laittamassa vaikkei edes ottamalla otettaisi sitä aurinkoa. En jaksa uskoa että elämälle välttämätön ja tärkein asia olisi ihmiselle oikeasti joku vihollinen. Ei, auringossa ei tarvitse maata monta tuntia putkeen ja voivotella sitten kun on iho palanu ja melanooma kolkuttelee jo ovella, MUTTA aurinkoa ei pidä missään nimessä myöskään vältellä!! Ja ihan oikeesti - kenen mielestä vitivalkoinen iho on muka kaunis? Toki on poikkeuksia - joku lumikkityylinen uskomattoman kaunis ja hoikka nainen voi ehkä näyttää hyvältä erittäin vaalealla iholla, mutta......... noh, tarvitseeko enempää edes sanoa?
Kommentit (57)
Ja alapeukattajat jo sieltä saapuivatkin oikein mukavasti. Kertokaas mikä tässä nyt sit meni tunteisiin? ap
En käytä aurinkorasvaa edes aurinkoa ottaessani. Kerran olen palanut ja silloin tein mustalla alustalla töitä 10h.
Ei se ravun punainenkaa kovin nättiä ole...
Vierailija kirjoitti:
Tämä aurinkokammo on aurinkovoideteollisuuden masinoimaa.
Juuri näin! ap
Minun mielestäni vitivalkoinen iho on kaunis.
Ne aurinkorasvat sitä syöpää aiheuttaa, ei aurinko. Ei sitä vain ymmärretä kun vuosikausia on toitotettu päinvastaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta kenenkään iho ei sellaiseksi muutu siinä 10-20minuutissa. Jos sen jälkeen iho ei kestä niin siirtyy sitten varjoon. ap
Niin siis otitko huomioon, että otsonikerroksen ohentuessa altistumme liialle auringonsäteilylle..? Eli liika on liikaa ja se otsonikerroksen menetetty suoja on korvattava jollakin..! Tyhmä on se joka ei aurinkovoidetta ymmärrä käyttää.
Mulla oli aikanaan ongelmana se, että muutuin auringossa punaiseksi ja taas takaisin valkoiseksi. Ongelma korjaantui ympärivuotisella D-vitamiinin syönnillä, en ole palanut sen koommin, enkä käytä aurinkovoiteita.
Vierailija kirjoitti:
Ne aurinkorasvat sitä syöpää aiheuttaa, ei aurinko. Ei sitä vain ymmärretä kun vuosikausia on toitotettu päinvastaista.
Jos näin on, niin miksi ihosyövät ovat niin yleisiä juuri sillä vanhusväestöllä, joka ei ole aurinnorasvoja koskaan käyttänyt kun niitä ei heidän aikanaan vielä ollut?
nyyh kirjoitti:
Niin siis otitko huomioon, että otsonikerroksen ohentuessa altistumme liialle auringonsäteilylle..? Eli liika on liikaa ja se otsonikerroksen menetetty suoja on korvattava jollakin..! Tyhmä on se joka ei aurinkovoidetta ymmärrä käyttää.
Miksi esimerkiksi minä, joka en koskaan pala, käyttäisin rasvaa? Eikö tällä huikealla aurinkorasvalla juuri yritetä estää sitä palamista? Vai onko siinä ihmevoiteessa jotain muuta huikeaakin mitä se sitten tekee? Kuten estää vanhenemista sun muuta väitettyä paskaa :D uskokoon ken tahtoo! ap
En itsekään mielelläni laita aurinkorasvaa mutta jos mennään rannalle missä ei ole mahdollista olla varjossa niin laitan kyllä lapsille aurinkorasvaa. Ja näillä helteillä on pakko käydä rannalla jos ulos tahtoo mennä, kaikkialla muualla on aivan liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin, mutta kenenkään iho ei sellaiseksi muutu siinä 10-20minuutissa. Jos sen jälkeen iho ei kestä niin siirtyy sitten varjoon. ap
Mulla menee suorassa auringonpaahteessa välillä 11-14... :(
Mulla on kesäisin yleensä väljää, ilmavaa ja vähintään olkapäät peittävää vaatetusta päällä..
Mä palan vaikka olisinkin varjossa, pakko siis käyttää rasvaa jos en halua olla punainen. Palanut iho on myös kipeä. Ja että syön aamupalan ulkona auringossa ja loppupäivän kuljen varjoja pitkin.
Olen kerran käyttänyt aurinkorasvaa tuon hysterian takia ja sain siitä niin kammottavan allergisen reaktion, ettei ole tehnyt mieli kokeilla toista kertaa. Suojaudun vaatteilla ja varjolla. Eikä se rasva edesauta rusketusta.
Vierailija kirjoitti:
nyyh kirjoitti:
Miksi esimerkiksi minä, joka en koskaan pala, käyttäisin rasvaa? Eikö tällä huikealla aurinkorasvalla juuri yritetä estää sitä palamista? Vai onko siinä ihmevoiteessa jotain muuta huikeaakin mitä se sitten tekee? Kuten estää vanhenemista sun muuta väitettyä paskaa :D uskokoon ken tahtoo! ap
Palaminenhan tosiaan on ainoa vaara auringossa. Muuten aurinko ei mitään myrkkyä ole. Jos ei pala, ei tarvitse aurinkorasvaa.
Vähän hassu argumentti tuo "iho kestää sen vartin", koska jos aurinko paistaa ja menen ulos, luultavasti olen siellä kauemmin kuin sen 15 minuuttia. Eikä iho ja aurinko tiedä, otatko sitä aurinkoa nyt ihan tosissaan vai oletko vain lasten kanssa Särkänniemessä, koska samalla tavalla se porottaa päin näköä. Minä palan aina, jos en ole muistanut laittaa rasvaa, ja vaikka nyt jollain ihmeen kaupalla todistettaisiin, että palaminen ei aiheuta syöpää, niin onhan se hirveä kutina, kesiminen, kipu ja possunpunainen iho ihan kamalaa. Eikä sitä aurinkoa vältellä tarvitse, hattu päähän, aurinkorasvaa iholle ja/tai kevyet mutta herkästi palavat kohdat peittävät vaatteet ylle niin hienosti menee.
Otin eilen aurinkoa kaksi tuntia ja naamani paloi. Ei tarvi aurinkorasvaa juu ei...
Riippuu ihotyypistä. Oma iho ruskettuu helposti ja palaa harvoin joten harvoin käytän aurinkorasvaa. Suomen kesässä en oikeastaan ollenkaan, etelänreissuilla ainoastaan.
Tämä aurinkokammo on aurinkovoideteollisuuden masinoimaa.