Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2799)

Vierailija
2781/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loin mielessäni sellaisen mallin, että ihminen on ohut kuori joka on täynnä verta. Jos tulee haava, verta vuotaa pois ja jos se loppuu, ihminen kuolee. Ajattelin että vaikka olin veistänyt muutamanikin kerran puukolla sormeen jne, niin kai minussa on verta sentään jäljellä ainakin silmien tasolle asti. Eli ei vielä ollut hätäpäivää.

Vierailija
2782/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään, että aikuinen ei esimerkiksi kiusaa toisia ja muutenkin aikuiset kohtelevat anoa tosia hyvin. Siis että aikuinen ei koskaan kohtelisi toisia huonosti. Miten väärässä olinkaan :-( .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin suojelusenkwleiden olevan tosia. Nyt keski ikäisenä tajusin että mistä minä tiedän kuka mun perään katsoo jos katsoo.

Vierailija
2784/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme"

Noin siis kuulin pienenä vaikka se on "hellikäämme".

Ei niinkään uskomuksia, mutta kun olin kaksi luokka-astetta edempänä pikkuveljeäni ja opin koulussa englantia ensimmäisenä niin tuli tehtyä kaiken maailman käännöskukkasia jos pikkuveli kysyi tai pelattiin jotain peliä ja hän ihmetteli mitä tuo tarkoittaa tai mitä tuo sanoi.

Sama juttu myös monissa laulujen sanoissa kun kuuli jotain ihan omaa verrattuna mitä oikeasti sanottiin.

Tää  "häntä helli käärme" on niin ihana! En ole kovinkaan perillä käärmeiden hellimisvieteistä, mut ylisöpöinen ajatus. Kiitos tästä, sai hyvälle tuulelle ja nauramaan ääneen!

Eikös siinä lääketieteen symbolissa caduceusissa ole käärmeet siipien alla. Eli ei laulun käärmetulkinta  kauas heitä.

Kyllä, ja tiesin sen. Varmaan kun äitini oli sairaanhoitaja ja pienestä pitäen innolla tutkin hänen opiskeluaikaisia kurssikirjojaan. Ja sen takia minusta oli ihan luontevaa, että sairasta karhunpoikaa hellii juuri käärme, joka symboloi lääkintätaitoa. Ainakin luontevampaa, kuin jokin sellainen verbimuoto kuin "hellikäämme", jota kukaan ei koskaan oikeasti käytä. Olin yli kahdenkymmenen, kun asian oikea tila valkeni minulle, ja olin niin järkyttynyt, että piti mennä kirjastoon lastenlaulukirjasta tutkimaan, miten ne sanat oikein menevät (silloin ei vielä ollut mitään nettiä).

Niitä kirjoja lukiessani tein myös silmän toiminnasta vähän vääriä päätelmiä. Kuvahan heijastuu verkkokalvolle ylösalaisin, mutta minä tulkitsin asian niin, että maailma oikeasti on juuri toisin päin kuin näemme sen. Olemme vain niin tottuneita asiaan, että emme huomaa sitä. Näin mm. väitin kivenkovaa veljelleni.

Veljeni puolestaan luuli, että kaikki, mitä mainoksissa sanotaan, on totta, ja pelkäsi, kun meillekin ostettiin Andy-pesuainetta. Mainoksessa kun sanottiin, että "Andy suorastaan räjäyttää lian pois". Se räjähdys siis pelotti.

Vierailija
2785/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkään, että aikuinen ei esimerkiksi kiusaa toisia ja muutenkin aikuiset kohtelevat anoa tosia hyvin. Siis että aikuinen ei koskaan kohtelisi toisia huonosti. Miten väärässä olinkaan :-( .

Itsekin joskus uskoin ja oikeastaan toivoin, että vain lapset ovat idiootteja. Jossakin vaiheessa tosin aloin pelkäämään, että olen totaalisen väärässä. Ja nyt olen ollut jo vuosikymmeniä siinä käsityksessä, että oli todella lapsenuskoinen. Ne, jotka silloin mukulana olivat idiootteja, ovat sitä myös aikuisena. Mutta, ehkä vähän eri tavalla kuin silloin joskus. Pahuus kehittyy jos mikä.

Vierailija
2786/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että kaikki maitohampaat tippuu kerralla ja sit joutuu hetken syömään soseruokaa ennen kuin rautahampaat kasvaa.

Sama!! Olin ilmeisesti nähnyt jonkun vanhan ihmisen tekarit.

Sit luulin, että isä tuntee esim. Kekkosen ja Abban jäsenet henkilökohtaisesti, koska oli rehtori ja kävi joskus työmatkoilla Ruotsissa.

Vierailija
2787/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Luulin vielä tänään, että Hello Kitty -hahmo on kissa, mutta sitten löysin jutun vuodelta 2014, jossa sanottiin, ettei olekaan. Ennen tätä luin Wikipediasta, ettei hahmo ole kissa ja sitten googlasin: Hello Kitty ei ole kissa.

Tuossa jutussa perusteltiin sitä muun muassa sillä, että hahmo kulkee kahdella jalalla. Kulkevat esim. Aku Ankka ja Mikki Hiirikin ja silti Aku on ankka ja Mikki on Hiiri.

Kuinka monella jalalla ankat sitten yleensä kulkevat?

Vierailija
2788/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikille laitetaan jossakin vaiheessa tekohampaat, ja että kaikilla aikuisilla on sellaiset, ehkä jotain parikymppisiä lukuunottamatta. Lapsuudessani noin melkein kyllä olikin. En ymmärtänyt, miksi niitä hampaita pitäisi harjata, kun kohta on tekohampaat kuitenkin. 

Ja luulin, että jos jalka tai käsi amputoidaan, niin siihen jää näkyviin luu ja lihaksia.

Vierailija
2789/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että

-Aku Ankan Iines on LINES, en sitten uskonut millään et siinä on iso ii eikä l

-Kirka ja Kisu Jernström ovat sama ihminen 

-kaikki afrikkalaiset tulevat onnelisiksi, kun lähetystyöntekijät käy käännyttämässä heidät kristinuskoon

-Suomi on maailman suurin ja kehittynein (n. 1975!) maa koska pinta-ala näytti kartalla niin isolta

Vierailija
2790/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin lapsena, että vain Suomessa (koko maailmasta) on lunta, pakkasta ja alkoholisteja.

luulit?

Vierailija
2791/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuvittelin että tietokone on nimensä mukaisesti kone joka tietää kaiken ja siltä voi kysyä jos ei tiedä jotain.

Vanhemmat oikaisivat minua kertomalla että tietokone ei tiedä itse mitään vaan ihmisten pitää syöttää ensin koneeseen kaikki se tieto mitä siltä voi sitten kysyä.

Selityksessä ei ollut järjen häivääkään. Mitä ihmeen järkeä on se syöttää tieto lainkaan koneeseen - jos kerran tietää jo miten asia on niin eihän sitä enää miltään koneelta tarvitse kysyä.

Aivan turha laite jos minulta kysytte.

Vierailija
2792/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotiaaksi asti uskoin että perussuomalaisetkin on ihmisiä.

Eli olet huomenna aloittamassa jo seiskaluokalla.

Vierailija
2793/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että muste on peräisin mustekaloista.

Niin se ennen olikin sulkakynien aikaan, ja seepian väri on saanut nimensä ruskean seepian musteen mukaan, kun taas mustekalan muste on sinimustaa.

Vierailija
2794/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ett aikuiset on luotettavia. 2

Vierailija
2795/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että lapsia on mahdollista saada vasta kun häät on pidetty. Ja nimenomaan kunnon hääjuhlat. Olin lapsi 70- luvulla.  Naapurissa asui ylsinhuoltaja tyttärensä kanssa. Ajattelin hänenkin ensin pitäneen häät, ennenkuin sen tyttären sai. No, häitä ei ollut pitänyt, mutta muuten kyllä oli ollut hauskaa. 

Vierailija
2796/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa täällä nämä kommentit! 😂

Vierailija
2797/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin pienenä kun makuuhuoneessa oli ihan pimeää ja huoneen yläkulmat näytti ihan mustilta. Olin vakuuttunut et meillä oli tulipalo ja et ne huoneen nurkat oli jo ihan hiiltyneet.

Vierailija
2798/2799 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin ala-asteikäisenä, että naudan- ja sianliha, jauhelihanakin, on kallista ja hienoa ruokaa, jota syödään lähinnä ravintoloissa tai juhlissa ja vain hyvin varakkailla on siihen varaa arkiruokana.

Meillä kotona syötiin aina pelkkää hirvenlihaa vähän kaikissa eri muodoissa, ja luulin että niin tekevät kaikki muutkin tavan tallaajat. Usein myös jänistä ja kalaa, mutta hirvenliha ja peruna oli se perusruoka.

Vierailija
2799/2799 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin että suomi on maailman kantakieli, ja kaikki muut kielet ovat kehittyneet siitä

Sitten siinä 2-5-vuotiaana luulin että nukkuessa lohikäärme tulee ja syö varpaat jos niitä ei pidä peiton alla :D Näin lohikäärmeistä painajaisia aika usein, epäilemättä tuo uskomus johtui siitä.

Oletko sukua Ior Bockille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme