Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naisella voi olla huono itsetunto?

Huonoitsetuntoinen mies
26.07.2016 |

On totta, että naisilla on paljon ulkonäköpaineita, mutta onhan miehilläkin nykyään niitä paljon. Naisia kuitenkin kehutaan paljon ja he saavat paljon huomiota miehiltä. Miehet sen sijaan eivät saa huomiota naisilta eikä suurin osa saa koskaan kehuja ulkonäöstään. Minä olen huonoitsetuntoinen mies enkä ymmärrä miten naisilla voi olla huono itsetunto. Toisaalta en ymmärrä myöskään miten jollain miehellä voi olla hyvä itsetunto.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulukiusattu ja miesten kusettama. Ei siihen muuta tarvita.

Vierailija
2/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehellä voi olla huono itsetunto? Pikkupojasta asti pelkkiä kehuja ja kannustamista. Kiusanteko muille kuitataan "pojat on poikia"-naureskelulla. Joka paikassa selitetään miten miehet ansaitsevat paremmat palkat kun vain ovat parempia jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sinä aloittaja olet kehunut naista? Niinpä.

Vierailija
4/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä

Vierailija kirjoitti:

Miten miehellä voi olla huono itsetunto? Pikkupojasta asti pelkkiä kehuja ja kannustamista. Kiusanteko muille kuitataan "pojat on poikia"-naureskelulla. Joka paikassa selitetään miten miehet ansaitsevat paremmat palkat kun vain ovat parempia jne.

Äiti paapoo. Pojat saa erityiskohtelua edelleen. Kavereita on. Välttää tyttöjen draamat.

Miten miehellä voi olla huono itsetunto?

Vierailija
5/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset luovat itselleen ongelmia kuten niitä ulkonäköpaineita. 

Vierailija
6/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto rakentuu lapsuuden välittämisestä.

Vierailija
7/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli kyllä ala-arvoisen tyhmä kysymys. Kannattaa joskus olla uhriutumatta automaattisesti.

Vierailija
8/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kehuta paljon enkä saa huomiota miehiltä. Kertaakaan ei ole tultu baarissa iskemään. Seksiä en ole harrastanut 4 vuoteen. Vaikka olen NAINEN.

Vierailija
9/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ainakin jo isä haukkui lapsena lihavaksi ja ja vertaili muihin, kuten äitinikin. Jos ei ulkonäköä niin sitten ainakin kaverini oli fiksumpi - äitini esim. toivoi, että kaveri olisi ollut tyttärensä, enkä minä.

Sitten otin miehen, joka oli komea, koska laihduin, mutta hänkin haukkui minua. Ei kehunut,ettei pissi nouse päähän. Äitikin muuten sanoi, ettei minusta koskaan tule mitään.

Niin, että mistä se itsetunto olisi pitänyt rakentaa? Miten se rakennetaan ja milloin?

Vierailija
10/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa miten? Vaikka niin että kuuntelee kahdeksan vuotta erilaisia haukkumanimiä pojilta koulussa, on syrjäytynyt ja yksinäinen ja tuntee ettei kukaan halua seuraasi. Kotona ei mitään näkyvää välittämistä. Siinä on hyvä alku huonolle itsetunnolle.

Vierailija
11/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ä

Vierailija kirjoitti:

Äiti paapoo. Pojat saa erityiskohtelua edelleen. Kavereita on. Välttää tyttöjen draamat.

Tuo kaikki romuttuu siinä 15-20v iässä kun huomaa, että minulle ei ole suotu seksuaalielämää. Muut kertovat pikkuhiljaa sellaisia juttuja kaveriporukoissa joista sinä et tajua mitään ja mitä et tule ikinä kokemaan. Baarissa olet kuin ilmaa kun komeammat kaverisi seurustelevat ja tanssivat naisten kanssa. Keräät puoli vuotta rohkeutta, viimein lähestyt jotain naista ja hän katsoo sinua kuin halpaa makkaraa. No ei sentään käskenyt painua vittuun. Sen jälkeen oikeastaan kaikki on nähty ja voikin suosiolla unohtaa pariintumisen ja seksielämän loppuiäksi.

Vierailija
12/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huono itsetunto pitkään sen jälkeen kun rakastamani mies rakastui toiseen ja lähti. Eikö se ole ihan inhimillistä? 

En myöskään tiedä ketään aikuista ihmistä (edes naista) joka olisi onnistunut jotenkin elämään täysin pumpulissa.

13/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti ne pojat, jotka päivä toisensa jälkeen ja vuosi toisensa jälkeen (kolmannelta ylä-asteen loppuun) ahdistelivat minua seksuaaliusesti mm. puristelivat rintojani ja työnsivät kättään jalkoväliini, repivät paitaani nähdäkseen rintani ja vetivät housujani alas nähdäkseen onko minulla jo karvoitusta, pääsivät vaikuttamaan itsetuntooni. Vielä pahemmin vaikutti se, että opettajat ohittivat sen vain sillä, että sellaisia ne pojat on/rakkaudesta se hevonenkin potkii. Että haistapa kuule paska.

Vierailija
14/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko jotkut oikeasti noin idiootteja että täytyy tällaistakin kysyä? Oikeastiko joidenkin kuva todellisuudesta on niin vääristynyt, että luulevat tosissaan joka ikisen naisen elämän olevan pelkkää ruusuilla tanssimista ja kehuja? Ettekö muka ole kouluaikananne nähneet niitä kiusattuja tyttöjä vai ettekö vain halunneet kiinnittää huomiota muihin kuin suosittuihin? Vain suositut ovat ihmisiä ja naisia ilmeisesti.

Vierailija
15/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ä

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaikki romuttuu siinä 15-20v iässä kun huomaa, että minulle ei ole suotu seksuaalielämää. Muut kertovat pikkuhiljaa sellaisia juttuja kaveriporukoissa joista sinä et tajua mitään ja mitä et tule ikinä kokemaan. Baarissa olet kuin ilmaa kun komeammat kaverisi seurustelevat ja tanssivat naisten kanssa. Keräät puoli vuotta rohkeutta, viimein lähestyt jotain naista ja hän katsoo sinua kuin halpaa makkaraa. No ei sentään käskenyt painua vittuun. Sen jälkeen oikeastaan kaikki on nähty ja voikin suosiolla unohtaa pariintumisen ja seksielämän loppuiäksi.

Että yhyy vaan koska sinä ja sinun ongelmat on aina pahimpia ja muiden, erityisesti naisten, ongelmat ei ole mitään? Naisten pitäisi vain olla aina tyytyväisiä vaikka mitä paskaa olisi satanut niskaan koko elämän ajan, koska "olet nainen niin kaikki hyvin automaattisesti". Sun kaltaiset ihmiset vituttaa yli kaiken. Sukupuoleni takia en ole saanut mitään hienoa, omilla ansioilla ne vähäisetkin asiat on tulleet.

Vierailija
16/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko laittaa esimerkin tällaisesta paikasta, jossa vaaditaa miehille "paremmat palkat kun vain ovat parempia jne."

"Pojat on poikia" asenne on totta. Itseänikin syytettiin joskus koulussa pahanteosta, jota en ollut tehnyt, sukupuoleni takia. Tyttöjä ei koskaan epäillä mistään pahanteosta näin kärjistetysti sanottuna.

Mitä tulee kehuihin ja kannustamiseen lapsesta saakka, niin onko olemassa jotain todisteita siitä, että tyttöjä/naisia kehuttaisiin vähemmän?

Ensimmäinen vastaaja mainitsi koulukiusaamisen. Poikia kiusataan enemmän koulussa kuin tyttöjä. Ainakin tämän mukaan http://www.minedu.fi/export/sites/default/OPM/Julkaisut/2008/liitteet/o…

Vierailija
17/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat näitä jänniä kommentteja, jotka luettuaan ei voi kuin ihmetellä, millaiset laput silmillä kirjoittaja kulkee, kun ei ole huomannut, miten erilaisia naisia maailmassa on. Tänään palvelin työssäni alkoholisoitunutta, haisevaa ja likaista keski-ikäistä naista, joka oli pukeutunut liian pieniin ja rikkinäisiin vaatteisiin. Hänenkin elämänsä on varmaan vain yhtä kohteliaisuutta joka suunnalta, eikä lainkaan minkäänlaista paheksuntaa, väheksyntää, mitätöintiä tai itsetunto-ongelmia. Hänen elämänsä tuskin on ollut helppoa. Eikö hän ole nainen?

Vierailija
18/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Kummasti ne pojat, jotka päivä toisensa jälkeen ja vuosi toisensa jälkeen (kolmannelta ylä-asteen loppuun) ahdistelivat minua seksuaaliusesti mm. puristelivat rintojani ja työnsivät kättään jalkoväliini, repivät paitaani nähdäkseen rintani ja vetivät housujani alas nähdäkseen onko minulla jo karvoitusta, pääsivät vaikuttamaan itsetuntooni. Vielä pahemmin vaikutti se, että opettajat ohittivat sen vain sillä, että sellaisia ne pojat on/rakkaudesta se hevonenkin potkii. Että haistapa kuule paska.

Tämä viesti olisi voinut olla minun kirjoittamani. Uskomatonta miten opettajat todella kulkivat vain ohi vaikka makasin maassa kolmen rintojani kourivan pojan alla ja totesivat juurikin että rakkaudesta se hevonenkin potkii. Näin Espoossa 80- ja 90-luvun taitteessa.

19/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Tämä viesti olisi voinut olla minun kirjoittamani. Uskomatonta miten opettajat todella kulkivat vain ohi vaikka makasin maassa kolmen rintojani kourivan pojan alla ja totesivat juurikin että rakkaudesta se hevonenkin potkii. Näin Espoossa 80- ja 90-luvun taitteessa.

90-lukua Helsingissä. En ole montakaan lausetta vihannut niin kamalasti.

Vierailija
20/45 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Niin kuin sanoin, poikia kiusataan enemmän kuin tyttöjä, vaikka kiusaaminen onkin erilaista. Kyllä sitä poikien kokemaa kiusaamistakin vähätellään koulussa. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/03/70-luvulla-poikien-piti-kestaa-… ja tuota samaa tapahtu omilla kouluaikoinakin (2000-luvun alussa) jonkin verran.