Miksi kumppanin pitäisi olla mahdollisimman kaunis/komea?
Kerro konkreettisia esimerkkejä siitä miten kumppanin hyvä ulkonäkö parantaa suhdetta.
Kommentit (37)
Minusta pääasia, että kumppani on seksuaalisesti viehättävä. Olen nähnyt monta hyvännäköistä miestä, jotka eivät kuitenkaan herätä minkäänlaista seksuaalista vibaa. Miehessä voi olla seksikästä joku ihan muukin kuin se, että on joku täydellisen komea pakkaus. Epätäydellisyys tuo minusta ihmiseen inhimillisyyttä, joka yhdistettynä sopivaan luonteeseen on karismaattista ja seksikästä. Minulle se, että kumppanin luonne matchaa omaani on ihan tämän seksuaalista haluttavuutta määrittävä tekijä, toki ulkonäkökin, mutta minulla on esim. ollut niin yli- kuin alipainoisiakin ihastuksen kohteita, lyhyitä ja pitkiä, hinteliä ja lihaksikkaita, hiusmalli vaihdellut, partaa ja ilman, eri värisiä hiuksia, silmiä... Ja sellaiset perinteisesti hyvännäköiseen muottiin menevät piirteet miehessä ei minua välttämättä edes kiihota, mutta sitten joku lyhyt hintelä nörtti voi persoonansa ja tiettyjen ulkonäköpiirteiden puolesta olla todella hot ja pantava.
Jostain syystä miehet ei ole vieroksuneet minuakaan, vaikka olen hiukan ylipainoinen, persjalkainen, en yleensä jaksa meikata tai pukeutua kovin ihmeellisesti, ja omaan erinäisiä muita perinteisestä kauneusihanteesta poikkeavia piirteitä. Tuntuisi hyvin riittävän, että on itse itseensä tyytyväinen ja kiinnostunut siitä toisesta.
Nykyisessäkin parisuhteessa tuntuisi intoa riittävän ja mies muhun ihan hulluna, vaikka menee varmaan av-mammonen tasoluokituksissa meikäläistä paljon korkeampaan lokeroon ulkonäkönsä puolesta. Kai se on se kaikenkattava rakkaus ja kiintymys toiseen siinä vierellä.
Minusta on typerää kuvitella, että ulkonäkö olisi joku numero 1 elämässä ja kaikken pitäisi pyrkiä samaan ihannemuottiin. Ajatuskin siitä, että kaikki ihmiset olisivat jotain ihannemallivartaloisia, pituisia ja näköisiä klooneja, oksettaa. Minusta on hienoa, että on olemassa erilaisia ihmisiä erilaisine luonteineen ja ulkonäköineen. Kumpa vaan jokainen osaisi rakastaa itseään ja arvostaa kumppanissaan muutakin kuin ulkonäköä. Loppujen lopuksi, kun toisen kanssa elää vuosikaudet niin siihen yhdessä pysymisen haluun vaikuttaa ihan muut asiat ja se täydellisenkin ulkonäön omaava alkaa tuntua tylsältä, jossei luonteet sovi yksiin saman katon alla elämistä ja seurustelua ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minun kokemukseni mukaan hyvä ulkonäkö ei ollenkaan takaa sitä että seksi on hyvää.
ei takaa huonokaan. Hyvästä on kiistatonta etua muiden muuttujien pysyessä samana.
Ne muut muuttujat eivät kuitenkaan pysy samana tilanteessa, jossa olet valitsemassa itsellesi elämänkumppania. On täysin teoreettinen tilanne, että voisit valita kahden täsmälleen samanlaisen ihmisen välillä, joista toinen olisi vain selvästi paremman näköinen.
Ehkä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän ketjun aiheen kanssa. Huomioi kysymys.
Ainakin minulla kumppanin kauneus ja haluttavuus liittyvät toisiinsa. En osaa kuvitella olevani suhteessa, jossa en pitäisi toista haluttavana. Ja jos pidän toista haluttavana, pidän häntä myös kauniina. Voi olla, että joku muu voi vilpittömästi tuntea halua kumppaniin, jonka ulkonäöstä ei välitä, mutta minä en sellaista ymmärrä.
Minusta tämä asia on aivan itsestäänselvä, mutta vissiin toisinkin voi sitten ajatella?
Todella monet miehet ovat lihavia ja haluan hoikan ja liikkuvan miehen.
Sikamiestä on ällöttävää katsoa vierellään ja hän inhottaa sängyssä, joten en edes yritä.
LAIHTUKAA, miehet!
Vierailija kirjoitti:
Olen itse kaunis, niin miksen voisi vaatia kumppanilta samaa? Mitä minä nyt geenejä tuhlaisin ruman kanssa, jos lapsia haluan. Komea ja älykäs mies löytyy onneksi jo :)
Suvullisen lisääntymisen idea ei ole tuottaa itsensä klooneja.
Esim. Koiranjalostuksessa haetaan toisesta osapuolesta niitä hyviä ominaisuuksia, mitkä toiselta puuttuu.
Esim. 2 kaunista tyhjäpäätä tuottaa kauniita, mutta tyhmiä lapsia. Kaunis tyhjäpää ja fiksu tavis voisivat tuottaa kauniita ja fiksuja, joskin toki myös rumia ja tyhmiä ja kaikkia variaatioita, josta nämä kauniit ja fiksut sitten kaiken järjen mukaan menestyisivät seuraavan polven parinvalinnassa parhaiten.
Olen varmaan outo mutta en ole koskaan halunnut ketään miestä siksi että hän on komea. Yhdellä oli miehekäs kävelytyyli, toinen tuoksui erityisen hyvältä, kolmannen ääni sai polvet pehmeiksi.
Koska komeaa miestä on kiva katsella niinäkin päivinä, kun mies muuten ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla kumppanin kauneus ja haluttavuus liittyvät toisiinsa. En osaa kuvitella olevani suhteessa, jossa en pitäisi toista haluttavana. Ja jos pidän toista haluttavana, pidän häntä myös kauniina. Voi olla, että joku muu voi vilpittömästi tuntea halua kumppaniin, jonka ulkonäöstä ei välitä, mutta minä en sellaista ymmärrä.
Minusta tämä asia on aivan itsestäänselvä, mutta vissiin toisinkin voi sitten ajatella?
Mutta miksi se on juuri se naama mikä sinuun vetoaa?
Ei sen pidä olla komea, mutta ainakin itse olin onnekas kun mun sielunkumppani on myös hyvännäköinen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minun kokemukseni mukaan hyvä ulkonäkö ei ollenkaan takaa sitä että seksi on hyvää.
ei takaa huonokaan. Hyvästä on kiistatonta etua muiden muuttujien pysyessä samana.
Ne muut muuttujat eivät kuitenkaan pysy samana tilanteessa, jossa olet valitsemassa itsellesi elämänkumppania. On täysin teoreettinen tilanne, että voisit valita kahden täsmälleen samanlaisen ihmisen välillä, joista toinen olisi vain selvästi paremman näköinen.
Ehkä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän ketjun aiheen kanssa. Huomioi kysymys.
Otsikon kysymyksessä käsittääkseni implikoidaan tilannetta, jossa kumppani valitaan ensisijaisesti nimenomaan ulkonäön perusteella. Siis otetaan kaunein tai komein, joka onnistutaan saamaan = otetaan mahdollisimman kaunis/komea.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, jos haluaa sen kumppanin myös pitää itsellään.
Paitsi tietysti jos on itsekin mallitasoinen ulkonäöltään.
Tiedän pariskuntia joissa toinen on huomattavasti paremman näköinen eikä ole jättänyt puolisoaan edes vuosien yhdessäolon jälkeenkään, eli ei ole ulkonäköön sidottu tuo asia mitenkään. Ne jotka pettää ja/tai jättää, aikoo kyllä tehdä sen olipa millainen kumppani tahansa kotona odottamassa.
Kumppanin pitää olla itselle sopiva. Kukin arvostaa erilaisia asioita ulkonäössä, voi olla että mieheni joka omasta mielestäni on hyvännnäköinen, ei ole sitä naapurin Maijan mielestä. Siksi en tajua otsikkoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikon kysymyksessä käsittääkseni implikoidaan tilannetta, jossa kumppani valitaan ensisijaisesti nimenomaan ulkonäön perusteella. Siis otetaan kaunein tai komein, joka onnistutaan saamaan = otetaan mahdollisimman kaunis/komea.
En oikein allekirjoita tätä väitettä. Kyllä tarpeeksi kusipäinen kumppani heivataan aika alkumetreillä, vaikka olisi miten komea. Itselläni oli hiljattain tällainen tilanne, että järjettömän hyvännäköinen mies oli kiinnostunut minusta, mutta oli niin ahdistava tapaus, että ei ulkonäkökään pelastanut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tosiaan takaa. Omasta mielestä komea mies oli jyystäjä. Ei mitään tajua hyvästä seksistä. Ei heittäytymistä ja huumaa
Vierailija kirjoitti:
ei pitäisikään olla. Mistäpä olet, ap, moista päähäsi saanut? Sydämen ja pään sisältö ratkaisevat.
Joopa joo. Et edes vilkaisisi jonkun susiruman törkymöykyn suuntaan, vaikka täällä esität jotain uutta Messiasta kaikessa vanhurskaudessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä, jos haluaa sen kumppanin myös pitää itsellään.
Paitsi tietysti jos on itsekin mallitasoinen ulkonäöltään.
Tiedän pariskuntia joissa toinen on huomattavasti paremman näköinen eikä ole jättänyt puolisoaan edes vuosien yhdessäolon jälkeenkään, eli ei ole ulkonäköön sidottu tuo asia mitenkään. Ne jotka pettää ja/tai jättää, aikoo kyllä tehdä sen olipa millainen kumppani tahansa kotona odottamassa.
Ulkonäköön tottuu. Kauniskin näyttää rumalta ellei ole sopiva. Ilmeet, mieliala, tasapainoisuus
Mitä komeampi mies sitä surkeampaa on seksi ollut. kai siinä pyörii oman navan ympärillä kiiltokuvaihmisillä.. enpä tiiä..