Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Body Shaming ja ulkonäön arvostelu osa2

Vierailija
26.07.2016 |

Alan yhä vankemmin uskomaan, että tämä on isossa määrin naisten ongelma ja naiset on syy miksi toiset naiset kärsii huonosta itsetunnosta. Varmasti on miehiä jotka tuota harrastaa, mutta vähemmälle huomiolle tuntuu jäävän se, että naiset tekevät tätä ihan itse eikä siihen miehiä tarvita.

http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/naista-haukuttiin-shortsi…
Tällä kertaa ilkkujina ja naureskelijoina 2 naispuolista työntekijää kaupassa, sitä ennen Playboy malli joka laittoi kuvan alastomasta naisesta ilman lupaa maailmanlaajuiseen levitykseen pilkaten tuntematonta naista. Vastaavia juttuja tuntuu näkevän jatkuvasti jossa pilkkaaja on nimenomaan nainen.
Miehiä kuitenkin tunnutaan syyttävän tästä ilmiöstä ennemmän, mutta onko kukaan tullut ajatelleeksi naisten roolia tässä koko asiassa.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täälläkään paljon muuta tehdä kun haukutaan toisia naisia, haukkujina toiset naiset, miehet saa myös osansa.

Vierailija
2/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekevät sitä, olet oikeassa. Miehet vain tekevät sitä paljon suoraan, julkisilla paikoilla. Minulle on sanottu rumasti kadulla, kaupassa jne. keskellä kirkasta päivää, yleensä miehiä, kaksi kertaa nainen. Miesten lukumäärää en edes osaa sanoa, sen verran monta on ollut. Yöllä sanojat olivat kaikki miehiä. Naiset sitten puhuvat selän takana enemmän ja nykyään käyttävät molemmat tietysti somea. Jos tuo haukkuminen tapahtuu somessa, uhri ei itse edes välttämättä näe sitä, mutta jos joku kadulla metrin päästä katsoo sinua vino ilme kasvoillaan ja sanoo läski, niin sen kyllä yleensä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei olu kukaan nainen koskaan haukkunut, mutta miehet kyllä.

Vierailija
4/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei oo kadulla/julkisella paikalla ikinä kukaan nainen sanonut, että oon ruma. Toisin kun miehet kadulla sanoo "hyi haha, en panis" ja miehiltä niitä rumuus-kommentteja oon kuullut. Ja kuulen kuukausittain.

Vierailija
5/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hys hys. Ei saa sanoa, että naiset ovat aivan kammottavia toisia naisia kohtaan. Se on seksismiä.

Vierailija
6/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun ja ihmettelin herjausta. Alempana oli kirjoitus, jossa miehet haukkuivat naista porsaaksi. Jäikö kommentti sinulta huomaamatta?

Palstalle kirjoittaa päivittäin useampi mies, joka herjaa naisten ulkonäköä, osaamista, koulutusta, tietoa, houkuttelevuutta, painoa, seksikkyyttä jne. ja ylistää muiden miesten tekoja.

Ikävää ja ala-arvoista käytöstä, mutta ehkä miesten vaikea tausta ja saama kasvatus selittävät tilanteen. 

Herjaaminen on noloa ja ikävää - tekipä sen kumpi sukupuoli hyvänsä. Tällä palstalla ikävimmin käyttäytyvät nykyisin miehet.

Vierailija
7/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tekevät sitä, olet oikeassa. Miehet vain tekevät sitä paljon suoraan, julkisilla paikoilla. Minulle on sanottu rumasti kadulla, kaupassa jne. keskellä kirkasta päivää, yleensä miehiä, kaksi kertaa nainen. Miesten lukumäärää en edes osaa sanoa, sen verran monta on ollut. Yöllä sanojat olivat kaikki miehiä. Naiset sitten puhuvat selän takana enemmän ja nykyään käyttävät molemmat tietysti somea. Jos tuo haukkuminen tapahtuu somessa, uhri ei itse edes välttämättä näe sitä, mutta jos joku kadulla metrin päästä katsoo sinua vino ilme kasvoillaan ja sanoo läski, niin sen kyllä yleensä huomaa.

Sanojana on yleensä mies, jonka ei oman ulkonäkönsä perusteella kannattaisi sanoa yhtään mitään. 

Vierailija
8/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on niin tyhmiä, että ne ei itse edes tajua haukkuvansa muita. Minuakin on enemmän miehet haukkuneet kuin naiset. Töissäkin oli eräs sähkömies jonka piti aina nätisti kommentoida kaikkien kuullen, että noista sun houisuista mä en tykkää ja tossa takissa sä näytät kamalan lihavalta ja muuta vastaavaa. Miehet vaan luulee että niiden jutut ei ole edes haukkumista vaan kivaa läppää.

Vierailija
9/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole ihan tutkittu juttu, kun katsottiin miljoonia negatiivisia viestejä twitterissä ja facessa mitä tuli ulkonäköön ja se tuli yleensä toiselta naiselta. Dove jonkun tälläisen tutkimuksen teki/kustansi, ehkä se juttu löytyy netin syövereistä vielä.

Vierailija
10/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin ennen, ettei tällaista tapahdu, kun en tee sitä itse eivätkä tee kaverinikaan, mutta muutaman illan vapaaehtoisena kaupungilla pyörineenä mieleni kyllä muuttui. Aivan käsittämätötä läppää tulee näistä parikymppisiltä sälleiltä, jotka jauhavat nuuskaa, kävelevät sääret längissä ja katsovat oikeudekseen huudella mitä tahansa hävyttömyyksiä naisille. Noita pitäisi suoraan sanottuna leipoa turpaan.

t. mies

Vierailija
11/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole ihan tutkittu juttu, kun katsottiin miljoonia negatiivisia viestejä twitterissä ja facessa mitä tuli ulkonäköön ja se tuli yleensä toiselta naiselta. Dove jonkun tälläisen tutkimuksen teki/kustansi, ehkä se juttu löytyy netin syövereistä vielä.

50 prosenttia naisilta, 45 prosenttia miehiltä. Viisi prosenttia ei ollut ilmoittanut sukupuoltaan eli todennäköisesti naisten prosenttiluku saattaa tuosta vielä nousta yli puoleen.

Vierailija
12/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 prosenttia naisilta, 45 prosenttia miehiltä. Viisi prosenttia ei ollut ilmoittanut sukupuoltaan eli todennäköisesti naisten prosenttiluku saattaa tuosta vielä nousta yli puoleen.

Tästä varmaan kyse: http://www.bbc.com/news/technology-36380247

Vierailija
13/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ainakin yksi Doven juttu jossa spekuloidaan kuinka tyttäret oppivat Body Shamingin äideiltään ja toisilta naisilta.

https://www.yahoo.com/style/dove-does-it-again-the-brand-that-has-relea…

Vierailija
14/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai miesten. Sinulla on kiinnostava ja naisia vähättelevä tapa tulkita asioita.

Vierailija
15/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, miesten ei voi nousta yli puoleen. Miesten voi maksimissaan noustan tasan puoleen väliin, jos käy niin epätodennäköisesti, että jokainen joka ei ole sukupuoltaan ilmoittanut ei ole mies. Mietis nyt vähän kiihkossasi.

Vierailija
16/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanojana on yleensä mies, jonka ei oman ulkonäkönsä perusteella kannattaisi sanoa yhtään mitään. 

Totta, kuten sanoin itsekin toisessa ketjussa. Muutama on ollut sen tyylinen nuori mies, että selvästikin pitävät itseään hyvän näköisenä, vaikka oikeasti eivät ole.

Vierailija
17/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on niin tyhmiä, että ne ei itse edes tajua haukkuvansa muita. Minuakin on enemmän miehet haukkuneet kuin naiset. Töissäkin oli eräs sähkömies jonka piti aina nätisti kommentoida kaikkien kuullen, että noista sun houisuista mä en tykkää ja tossa takissa sä näytät kamalan lihavalta ja muuta vastaavaa. Miehet vaan luulee että niiden jutut ei ole edes haukkumista vaan kivaa läppää.

Minulle ilmoitti joitain vuosia nuorempi entinen työkaveri, että olen lihonut. Totta. 

Minä en sanonut hänelle mitään hiusrajan siirtymisestä tai pömppämahasta.

Vierailija
18/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, miesten ei voi nousta yli puoleen. Miesten voi maksimissaan noustan tasan puoleen väliin, jos käy niin epätodennäköisesti, että jokainen joka ei ole sukupuoltaan ilmoittanut ei ole mies. Mietis nyt vähän kiihkossasi.

Siis on mies, ei ei ole mies.

Vierailija
19/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä ilmiö, enkä edes aloituksessa kiellä miestenkin osuutta asiaan, kunhan totean kuinka minun mielestä vähemmälle huomiolle on jäänyt naisten iso rooli asiassa. Jos me aidosti haluamme asiaan parannusta ei sitä yksinkertaisesti voi jättää huomiotta.

Ap

Vierailija
20/55 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia naisinsinöörejä on niin vähän. 45 + 5 on maksimissaan 50. Ei se miesten luku voi nousta yli puoleen tuolla tavalla. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi