Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMASUJEN keskiviikkopino

01.03.2006 |

1. RV

2. Oireista

3. Muuta

1. 8+3

2. Eilen lisääntyi kuvotus yllättäen keskellä päivää, yleensä on illalla jos on.

3. Tänään se sitten tapahtui, oli vaihdettava löysät housut!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ei hajut ällötä?

Vierailija
2/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 9+6

2. Oireet on kadonneet, mahtavaa! Ainoastaan vähän väsyttää. Minua ällöttää jotkut hajut - kuten mieheni naaman haju, ihan oikeasti! :)

3. Käytin eilen äitiyshousuja - maha on turpea pallo ja tosi herkkä, se ei kärsi yhtään puristusta.

Esikoinen oppi eilen ryömimään :)

Meillä on uusi harrastus. Teimme eilen (siis minä katsoin ja mies teki) tv-tason. Se onnistui tosi hyvin ja on tosi hyvännäköinen, taidamme tehdä seuraavaksi pöydän ja kirjahyllyn. Säästää kauheasti rahaa ja ne on " custom made" eli mittatilaustyötä, me kun ei koskaan löydetä sopivia kalusteita kohtuuhintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pahoinvointi tuli tänne eilen ja tänään on jatkunut. Ihan edelleen " inhimillinen" olo, että tässä koneella pystyy istumaan, mieluummin kyllä makaisin sohvalla (onneksi mies laittaa esikon kohta päikkäreille niin menenkin sinne!). Oksennusta ei vielä ole tullut, mutta eiköhän sekin tästä.

Päivään liittyy kuitenkin hyviäkin uutisia: Ensinnäkin pian 1v esikoinen nukkui viime yönä eka kertaa koko yön! Tai siis - heräsi kyllä välissä kerran, mutta nukahti sitten itsekseen. Yay! Tämä on siis meidän taloudessa eka kerta. Vuosi tulee täyteen 8.3.

Ja toinen hyvä uutinen, tai mistä sitä vielä tietää: Ultra on tänään illalla. Vähän huolestuttaapi että näkyykö siellä vielä mitään, periaatteessahan sykkeen pitäisi näkyä 6:nnen viikon loppupuolelta alkaen, mutta laitteesta se kai lähinnä riippuu. Toivottavasti on tarpeeksi tarkat välineet. Tämän pahan olon alettua en kyllä ole miettinyt että mitäs jos siellä onkin kesken mennyt - ei tunnu siltä...

Mutta palailenpa sen tiimoilta myöhemmin tänään, tai siis vasta illasta.

Coe rv 6+2

Vierailija
4/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 9+2

2. Ei enää väsytä, mutta kuvottaa edelleen ja on kypsää kun pitäis oikeasti syödä koko ajan että pysyy pahoinvointi asioissa. Alkaa mielikuvitus loppua, kun ei pelkkää leipääkään koko ajan viitsi syödä eikä neljää lämmintä ateriaa päivässä.

3. Olen toki itsekin vähän turvoksissa ja paino on noussut pari kiloa, mutta ei kyllä ole ollu tarvetta vaihtaa tavallisia farkkuja mihinkään muihin. Te, joilla on ennestään lapsia, missä vaiheessa olette joutuneet siirtymään varsinaisiin mammavaatteisiin?

Aurinkoista päivää,

ketsup ja papu

Vierailija
5/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv nyt 7+1

Väsyttää kovasti edelleenkin mutta ehkä on paranemaan päin =)

Välillä iskee oksetusolo mutta onneksi ei ole tarvinnut oksentaa.SE kestää onneksi vain muutaman minuutin tuo pahaolo.Ihmeellistä kun edellisissä raskauksissa koko aikaista krapulaa kärsin.

Huomenna neuvola,kiva mennä..

Äitinikin tuli yllättäen tänne toissapäivänä (ei asu suomesssa)

joten kiva kun seuraa on ja saan rauhassa mennä huomenna neuvolaan.Odotan kovasti jo ultraa :)

Wades & Natika

Vierailija
6/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri ultrasta... Pieni syke näkyi jo ja saimme mukaan kolme kuvaakin. Suuri helpostus! Alkion koko vastasi viikkoja 7+0 eli päivä enemmän kuin mitä mulla nyt on kuukautisista (6+6). Nyt rauhallisin mielin eteen päin:) Mukavaa viikkoa kaikille ja Coelle onnea ultraan!

Bluewish

Vierailija
7/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että meidän poika on huono nukkuja kun vasta 5kk iässä nukkui eka kerran läpi yön :D

Viimeksi siirryin mammavaatteisiin pikkuhiljaa viikoista 12 lähtien, ja nythän mulla on sitten jo viikolla 10 mammahousut käytössä, taitaa lopussa jo tulla kyllästyminen niihin. Maha on vaan tosi herkkä eikä kestä mitään puristusta, vaikka ei iso olekaan vielä. Onneksi nykyajan mammahousut näyttää ihan " oikeilta housuilta" niin kukaan ei arvaa mitään... ;)

Pitääkin rueta netistä etsimään pikkuhiljaa mammavaatteita, viimeksi ei ollut kuin yhdet housut ja muutama paita niin kyllä oli kurjaa!

Vierailija
8/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Bluewishille ultrasta löytyneestä sykkeestä! Ja coelle kanssa peukkuja, että teilläkin kaikki menee hyvin :)

Eiliseen kyssäriin liikunnasta: Harrastan samaan tyyliin kuin ennenkin raskautta eli liian vähän. Käyn kerran viikossa jumpassa ja yritän tehdä 1-2 kävelylenkkiä viikossa(onnistuu vaihdellen). Pitäisi lisätä toinen jumppa tai sitten uintia tuohon viikko-ohjelmaan kun jostain vaan löytyisi aikaa! Esikoista odottaessa jouduin jättämään liikunnan rv 22 alkaen supistelujen takia kokonaan pois ja se oli kyllä ahdistavaa kun ei edes kävelylle päässyt. Sitten ihan lopussa kun sai taas alkaa elää normaalia elämää niin kävin uimassa ja olin niin fiiliksissä! Typy siis syntyi täysiaikaisena kuitenkin.

Ketsup: Kiva saada sut meidän " gradupiiriin" . Koitetaan tsempata toisiamme! Mulla on tavoitteena saada työ tehtyä ennen syyskuun puoliväliä, mutta olen aika laiska opiskelija joten saa nähdä jääkö gradun viimeistely loppuvuodelle. Teen siis tilaustyönä sitä joten työ on oltava valmis vuoden loppuun mennessä. Tänään olen ollut reipas ja kirjoittanut jo yhden sivun :) Tuosta vielä kun ketsup haaveilit jatkavasi kirjoittelua mammalomalla vauvan hoidon ohessa eli yhden lapsen kokemuksella voin sanoa, että helppoa se ei ole mutta pidän sitä ihan mahdollisena! Jos lapsi nukkuu hyvin päikkäreitä ja itsellä on tarpeeksi tahtoa niin onnistut varmasti. Mikäli lapsi onkin vaativa ja koliikkinen yms niin sitten voi olla gradun miettiminen mahdottomuus eli tilanteen mukaan!

Omassa navassa ei muutoksia, pahoinvointia on ollut tänään ja eilen aika vähän. Kiva siis! Ja olen ehkä vähän entistä pirteämpi ;)

Nyt takas työn pariin,

S-I ja Lumikukka 9+1

Vierailija
9/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 8+3

Oksentaminen vaan pahenee.. Kuvotusta on ollut jo ennen kuin saimme varmuuden raskaudestakaan. Ensimmäinen oksu tuli samana aamuna kun tein raskaustestin. Siitäkin jo arvasin testin tuloksen. Joka päivä tulee siis vähintään kaksi oksua. :( Yäk! Kaikki hajut kuvottaa. Varsinkin yhden työkaverin hajuvesi!! Nyt ei kyllä ole samaa kuin viime kerralla, että graavilohi ällöttäisi. Siihen olisi oikeastaan himo! :) Samoin mulle maistuu suolakurkut ja Aromat-suola! Kaikki makea taas ällöttää..

Väsymykseen kävin eilen apteekista hakemassa Multivita 2+:aa, odottelen innolla, että vaikuttaisi asap. Ulkolen, syön hedelmiä ja muutenkin monipuolisesti. Väsyttää vaan koko ajan..

Töissä olo on siis tuskaa! Kun meinaa nukahtaa rattiin töihin tullessa, ja joutuu juoksemaan pöntölle vähän väliä kakomaan. Ihme kun eivät vielä ole tajunneet!

Äitiysvaatteita en ole vielä kaivanut, vaikka maha turvottaakin ja pömpöttää. Niihin kun ehtii kyllästyä niin nopeasti. Toisaalta nyt se kai olisi oikea aika käyttää viime kerrasta jääneitä mustia samettihousuja ja farkkuja. Kun tuntuu, että mustaa paksua samettia ei viitsi keväämmällä jalkaansa vetää..

Vierailija
10/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas pitkästä aikaa. En ole jaksanut koneella olla oikein yhtään, kipeänäkin oon ollu vaihteeks. Lauantaina olin kuumeessa, nyt on vuosituhannen pahin nuha :( Ei vaan sitte enää nostakaan kuumetta näköjään, että vois hyvällä omallatunnolla jäädä töistä pois. Onneksi tänään vasta kolmeen meno ja vain kuusi tuntia. Josko sen jaksais.

Pahoinvointia ei ole ilmennyt, ei edellisissäkään kolmessa sitä sanottavammin esiintynyt. Väsymystä toki taitaa vielä löytyä, kunhan tästä toetaan niin näkee sitten onko mennyt suurin väsy ohi jo.

Minulla ei raskaudet pahemmin ole näkyneet, tilava ja leveä lantio ja taaksepäin kallitunut kohtu lienevät syynä. Väljillä tavallisilla housuilla olen aika hyvin pärjännyt. Viimeksi kun olin raskaana niin vielä kuukautta ennen synnytystä ei meidän perhekerhon täti ollut huomannut mitään :o

Ens viikon maanantaina on sitten eka neuvola, toivottavasti saan lääkärin ajan niin, että syke jo kuuluisi...

Sanna ja salamatkustaja rv 8+1

Vierailija
11/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo suht normaali, väsyttää, mutta sitä on tehnyt jo kuukauden päivät. Huonoa oloa ei ole pahemmin ollut, mutta ei ollut ekassakaan joten en sitä edes odota. Eilen kyllä spinningissä ei meinannut jaksaa polkea ja mahaan rupesi koskemaan, tosin ylävatsaan, joten en usko että välttämättä edes liittyy raskauteen.

Liikunnan harrastamisesta: käyn kerran viikossa spinningissä ja kerran pelaamassa sulkapalloa. Muuten ulkoilen päivittäin lasten kanssa pari tuntia. Ja kerran viikossa vauvauinnissa, vaikka eihän se varsinaisesti mitään liikuntaa olekaan. Noi aktiviteetit riittävät minulle mainiosti, ei tämän väsymyksen kanssa enempää jaksaisikaan. Spinningin vaihdan odottavien äitien vesijumppaan sitten kun en jaksa enää käydä.

Onnea Coelle ja muille ultraan menijöille. Itsehän jouduin perumaan eilisen ajan ja uutta en sitten varannutkaan, koska kohta jo np-ultraan menossa. Pitää nyt vain malttaa ja jaksaa odottaa sitä rauhassa.

Nyt lepäämään ennen kuin lapset heräävät :)

Kati 9+3

Vierailija
12/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV

2. Oireista

3. Muuta

Heippa kaikille lokamasujen odottajille! Olen uusi tulokas, la 24.10 tienoilla luulisin..eka neuvola-aika vasta ensi viikolla.

1. 7+1(+-pari pv)

2. Pahoinvointia ollut nyt vajaan viikon. Kertaakaan en oo viel oksentanu, mutt etoo..Väsymystä ilmassa aikalailla, olo on tosi voimaton, vetelin 10 tunnin yöunet ja parin tunnin pystyssä olon jälkeen vielä tunnin jatkounet siihen päälle. Sillon tällön vihloo alavatsasta, etenkin jos on istunut pidemmän aikaa. Myös päänsärkyä lähes päivittäin.

3. Paprika pistää närästämään mulla..kahvi ei uppoo kuten ennen. Lihaa eli kunnon pihviä tekee mieli, liekö raudanpuutetta? Varhaisultraan aattelin ehkä mennä tässä lähipäivinä...

Vierailija
13/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. RV : 6+4

2. Oireista : Koko ajan nälkä. Päätä särkee (ei kyllä varsinaisesti johdu raskaudesta vaan mulla yleinen vaiva muutenkin). Tissit taas enemmän arat. Maha kasvaa, sille ei voi mitään.

3. Muuta : Eilen siis laitoin sähköpostilla " Meille tulee vauva" -kortteja tutuille ja tänään on puhelin ollut kuumana, kun monet ovat soitelleet. Pääasiassa on tullut (hieman ihmetteleviä) onnitteluja, mutta pari on suoraan kysynyt, että onko järkee purkaa lapsia tuohon tahtiin. Plääh. No, jokaisen oma asia kai se on montako tekee. Mun omat vanhemmat on ainoot, jotka ei oo kommentoineet asiaa mitenkään. Ovat varmaan järkyttyneitä. No, kaipa ne kaikki ajan kanssa sopeutuu uutiseen.

Mammahousut ois täälläkin tarpeen, mutta niitä ei yksinkertaisesti löydy meidän tuppukylän kaupoista. Joten, pitänee alkaa surffamaan netistä jonkin sortin pökiä. Viimeksi maha näkyi jo vkolla 12, nyt varmaan vielä aiemmin.

Vierailija
14/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv:t 7+0

Oireet vähän lievittyny, siis yrjönpidättely, mutta nälkä on kyllä edelleen koko ajan.Oon yrittäny vaihtaa mahdollisimman kevyeen, esim mustikkakeittoon ja hedelmiin mahdollisimman paljon, ettei tuu liikaa painoa. Nyt jo tuntuu toi maha möhöttävän tarpeeks! just tänään täyty töissä vähän väliä korjata farkkujen jo matalalla roikkuvaa vyötärökaitaletta entistä alemmas, kun paino niin ikävästi... Onneks oli pitkä tunika siinä päällä, niin ei sentään mahamakkarat siihen palaveripöytään lötkähtäneet;) Toisaalta en panis pahakseni mammavaatteiden käyttöönottoa kun sain niitä tosiaan siskokullalta kolme kassillista. Pääosin ne on kyllä kesää varten, 3/4-housuja ja toppeja, mutta oli siellä muutamat hyvät talvihousutkin. Ja edellinen natiainen meillä syntyi tosiaan 12/03, on siitäkin ajasta sitten syksylle vaatteita.

Kyselin kanssa noita alkuraskauden ultria, mutta herran pieksut se on kallista lystiä! Siis maksatteko te kaikki noin 80 euroa siitä vai onko jossain edullisempaa ultrausta tarjolla? Mulla ei ikinä olis varaa siihen, menee ton esikon lääkäreihin jo sen verran, jollei ole kyse korvatulehduksesta (tulehduskierre alkoi 7kk vanhana ja nyt toiset tuubit tulossa ulos korvista).

Viikonloppuna häät tiedossa ja pitäis ängetä ittensä johonkin kolttuun.... yhtään ei huvittais, olo ei ole nyt semmonen iltapukuglamourhenkinen.... plaah...

Vierailija
15/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tänään kävin yksityisellä varhaisraskauden ultrassa kun olo on ollout raskauden suhteen epävarma. Viimeksi oli tuulimuna. Nyt kuitenkin kaikki oli ok eli viikkoja nyt 7+4 ultran mukaan. Ja LA olis 14.10.06. Pikkuinen oli 13 mm pitkä. Ja sydänäänetkin kuului ultran kautta. :) Menkkojen mukaan nyt olis jo ties mitä viikkoja menossa kun viimeset menkat alkoi 16.12.05. Hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin kun kierto on ollut epäsäännöllinen ja pitkä.

2. Oireet aikalailla samoja kuin esikoisesta (tyttö s.06/04). Eli kuvotusta on nyt ollut parin viikon ajan. En ole oksentanut mutta tosi huono olo on välillä. Olotila on hyvin aaltoilevaa. Syödä pitää jotain pientä kokoajan että olo pysyy hyvänä. Vatsa pullottaa jo aikalailla! Pitää vähän peitelläkin jos ei halua että joku huomaa vielä. Rinnat ei ole kipeät. Esikoisesta oli aivan tajuttoman kipeät tähän aikaan! Piti nukkuakin rintoja tukeva toppi päällä ettei olisi sattunut. Nyt vain ehkä hitusen nännien alueella jotain arkuutta. Kahvia en pysty juomaan ja teetäkin vain välillä. Tekee mieli vihreitä omenoita ym hedelmiä. Jauheliharuuat ällöttää. Leivän päälle en pysty laittamaan kinkkua tai muutakaan makkaraa. Hampurilaisaterioita kyllä tekee mieli vaikka niissä onkin jauhelihaa. ;) Tässä raskaudessa on enemmän ällöjä ruokia kuin esikoisen raskaudessa.

3. Ei olla vielä kerrottu kellekään muulle kuin yhdelle ystävä pariskunnalle. Odotetaan sinne viikoille 12-13 ja sitten kerrotaan kaikille muillekin.

Terkuin Flofer rv 7+4

Vierailija
16/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nyt alkoi rv 9. Äitiysvaatteita en vielä käytä mutta muuten tosi löysiä.Pahoinvointi on kovaa ja saattaa iskeä mihin aikaan päivästä tahansa mutta en viime raskaudessakaan oksentanut kun muutamasti ja tässä en vielä kertaakaan vaikka olo on aivan hirveä.hajut ei erityisesti tee pahaa.mitään mielihalujakaan ei ole erityisemmin.syön aina kun pystyn ja syön kyllä hyvin ja pyrinkin siihen vaikka olo on hirveä.ostan pian jotain raskausvaatteita koska mun maha kasvaa nopeesti.nukuttaa koko ajan ja nukunkin joka päivä pienet päikkärit kun poika kattoo elokuvaa.en sillei kokonaan nuku mutta lepäilen ja nyt nukuin 11h yöunet ja silti ihan voimaton olo herätessä.pojan kanssa tulee ulkoiltua kerran päivässä vaikka ei millään jaksaisi.kiva kun on silti tää poika niin ei makaile vaan sängyssä koko ajan niin kun tein kun poikaa odotin.

Vierailija
17/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 6+6 (tai pitkän kierron mukaan 5+6, mutta se selviää ultrassa piakkoin)

2. Ällötystä vähän, juustoa tekee mieli ja kaikkea missä on rasvaa ja suolaa, makea ällöttää. Mahassa tuntuu painetta ja se turvottaa, mut ihan lantiofarkuissa vetelen - ne ei paina mahaa :). Eilen sukkikset painoi inhottavasti.. Vihlaisuja tuntuu myös silloin tällöin, oisko niitä kohdunkiinnikkeiden venymisiä vai mitä olikaan?!?

3. Mulla on kamala flunssa. Pää aivan täynnä räkää ja inhottava yskä, lämpöä pikkaisen eli olen siis saikulla. Ääni ei kulje ollenkaan ja kuulostan ihan varikselta.. Mutta tätä taitaa olla nyt liikkeellä tosi paljon.

Vierailija
18/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille! Odotan meidän perheen viimeistä lapsukaista syntyväksi lokakuussa, la on tällä hetkellä 9.10. Meille on tulossa kuudes mussukka, perheestä löytyy kolme poikaa ja kaksi tyttöä, pojat vm. -93, -94 ja -95 ja tytöt vm. -03 ja -04.

Galluppiin vastausta:

1. Voi kääk, tää ei ole koskaan ollut mun vahvin juttu. Olen aina ihan sekaisin viikoista, kai se on nyt rv 8+ jotain :)

2. Hieman etova olo aamuisin, vielä ei sen pahempaa -onneksi =)

3. En läheskään joka päivä ehdi kirjoittelemaan mutta yritän kyllä. Tsemppiä jokaiselle lokamasulle ja turvallista odotusaikaa!

SaraR + tyyppi

Vierailija
19/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. rv

2. oireista

3. muuta

1. rv 8+5 (varmistu tänään ultrassa)

2. oireita ovat ympäri vuorokautinen pahoinvointi, muutaman kerran päivässä täytyy oksentaa. Mitään makeeta ei tee mieli ennemminkin oikeeta ruokaa vaan. Yritän syödä pienin väliajoin. Hajuaisti on huipussaan, väsyttää, paleltaa ja rinnat ovat kipeet.

3. tosiaankin olin tänään alavatsakipujen takia äitipolilla ultrassa, sieltä löytyi rv 8+5 vastaava elävä sikiö=) Ainut mutta oli se, et kohdun ulkopuolella oli verta. Lääkäri sanoi sen joko imeytyvän sinne tai sitten vuotavan pois mutta toki keskenmenon vaarakin on. Istukka kumminkin on kehittymässä aivan eri puolelle missä tuo veri on. Ei kai se vakavaa ole, koska en saanut mitään kontrolliaikaa, seuraava on np-ultra. Pitäis vaan uskaltaa nauttia raskaudesta...Perjantaina olis eka neuvola. Niin ja tuo alavatsakipuilu on kuulema suolistoperäistä..

Aurinkoisin terveisin

myttynen rv 8+5 (la olisi 6.10 mut kattoo muuttuuko tuo seuraavassa ultrassa)

Vierailija
20/24 |
01.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Rv 6+5

2. Pari päivää ollut parempi olo, ei ole ollut juurikaan etomista. Alkuraskauden ultrassa käytiin ja ihan oikeassa paikassa sydän jumpsutti. Ihanaa! Ainoastaan gynekologin tympeä käytös latisti tunnelmaa. Aion kyllä laittaa palautetta asiasta

3. Eipä oikein muuta, neuvolaan soittelen huomenissa ja varailen aikaa.