Relove Töölöntorilla...Onko kokemuksia?
Onko teillä kokemuksia Relovessa myymisestä? Meneekö tavara hyvin kaupaksi? Mitä kannattaa viedä myytäväksi? Millaista hintatasoa olette pitäneet käytetyillä merkkivaatteilla? Rekin vuokrahinta on 100e/14 päivää, joten ei varmaan kannata ihan parin euron kamaa edes viedä myyntiin, mutta meneekö kalliimmat tavarat sitten oikeasti kaupaksi? Millainen taso mielestänne muuten verrattuna muihin kirppiksiin/second hand-paikkoihin?
Mulla on ihan perusvaatetta, kuten Tommy Hillfigeriä, Henri Lloydia, Marc'O Poloa, Gantia...Eli ei mitään luksuslaukkuja ja kenkiä. Onko sopiva paikka?
Kommentit (59)
Töölön asukkina ja kirppisfriikkinä suosittelen ennemmin Kampin kirpputoria.
Kaiken kokenut kirjoitti:
Olin pertynyt tähän kun tänään kävin.
Entisessä asuinmaassani Sveitsissä kirppareilta löytyi joka kerta merkkivaatteita, mm.
Moncler, Prada, Loro Piana ja Missoni olivat suosittuja vaatemerkkejä ja kengissä Bally ja Tod's. Joskus muutamalla frangilla!
Helsingissä ei ole oikein merkkivaatteita kirppareilla, ainoastaan ylihinnoiteltuja Gantin vaatteita ja ketjuvaatteita. Vinkkejä tälläisistä saa antaa!
Mieluiten pieniä kokoja, olen kokoa 32-34.
Vierailija kirjoitti:
Entisessä asuinmaassani Sveitsissä kirppareilta löytyi joka kerta merkkivaatteita, mm.
Moncler, Prada, Loro Piana ja Missoni olivat suosittuja vaatemerkkejä ja kengissä Bally ja Tod's. Joskus muutamalla frangilla!
Helsingissä ei ole oikein merkkivaatteita kirppareilla, ainoastaan ylihinnoiteltuja Gantin vaatteita ja ketjuvaatteita. Vinkkejä tälläisistä saa antaa!
Mieluiten pieniä kokoja, olen kokoa 32-34.
Kävin just ja ostin Hanna Sarenin jakun(50€) ja Makian ihan uudenveroiseb parkatakin (80€).Ihana See by Cloen laukku (100€)ja hame oli ja parissakin rekissä Annen(30-40€) farkkuja ja hameita sekä Samujin aivan ihana takki(150€).Tosi hyväkuntoisia huiveja Burberry ja Mulberry ja ikkunassa LV:n pochette pitkällä hihnalla(550€).
Mun mielestä ihan tasokasta.Kaikki luksustuotteet,kuten kaulahuivit,oli ihan uuden veroisia.Ihan kunnollista laatutavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten pieniä kokoja, olen kokoa 32-34.Kävin just ja ostin Hanna Sarenin jakun(50€) ja Makian ihan uudenveroiseb parkatakin (80€).Ihana See by Cloen laukku (100€)ja hame oli ja parissakin rekissä Annen(30-40€) farkkuja ja hameita sekä Samujin aivan ihana takki(150€).Tosi hyväkuntoisia huiveja Burberry ja Mulberry ja ikkunassa LV:n pochette pitkällä hihnalla(550€).
Mun mielestä ihan tasokasta.Kaikki luksustuotteet,kuten kaulahuivit,oli ihan uuden veroisia.Ihan kunnollista laatutavaraa.
Kävin siis Töölöntorin Relovessa.5 Kulmassa en ole vielä käynyt.
Näitä luettuani olisi tässä kai helpompi pussittaa vaatteet laitten ne Uffin keräykseen? Miten noin kalliiksi on tullut kirppiksellä myynti??! Alkuperänen tarkoitus kirppiksillä on halpuus-ajat on muuttuneet :( .Oli mielessä Re Loveen viesti,mutta ei kyllä tuolla hintatasolla myyntiin. Joku toinen paikka etsintään ellei Re Love kehitä jotakin hieman vähemmän kallista ansaintasysteemiä.Muutoin on viihtyisä paikka!
Sit jos Torissa, Facessa tai Huutiksessa myy itse tuotteet niin joutuu näkemään hirveen mittailu- ja kuvienkäsittelyvaivan.
Vain luonnonvalossa saa hyviä kuvia, pimeänä vuodenaikana kelvollinen kuvausaika on vain muutaman tunnin päivässä. Huonokuvaiset tuotteet eivät liiku.
Torissa ja Huutiksessa kuvien määrä on ainakin rajattu viiteen.
Sit Facessa, Torissa ja Huutiksessa tingataan alihintaan ja ollaan vailla maksuaikaa.
Toki html-koodilla voi liittää Huutiksessa lisää kuvia tekstikentän yhteyteen (huutokuva.nettiä käyttäen), mutta sekin on jotenkin työlästä.
Hei
Onko mitään Valtterin (?) Kirppiksen vastaavaa?
Siinä rahasta ei ole välistä vetäjiä, kun sai ystävän kanssa nököttää oman kirppispöydän takana ja pulista päivän kuulumiset.Tunnelma Vallilan konepajoilla oli rento ja ystävällinen. En ole mikään kirppariaktiivi,mutta siellä oli mukava piipahtaa.
Relove on ihan kusetusta. En missään nimessä suosittele ko. puljussa myymistä, ostamista voi kukin sitten arvioida sen mukaan että minkälaista bisnestä haluaa tukea.
Relovella on todella huono palvelu. Minulla ja ystäväni on erittäin huonoja kokemuksia myyjänä, ostajana kokemus oli ok
Myin kolmatta kertaa Relovessa, tosin Punavuoren Fredan liikkeessä. Aikaisemmilla kerroilla All Inclusive - konsepti sekä myynti ovat mielestäni toimineet moitteettomasti. Ostajana olen jo jonkun aikaa kiinnittänyt huomiota siihen, että Reloven All Inclusive - palvelun hinnoittelee käytetyt vaatteet aika korkealle. Olen itse pettynyt siihen, että kaksi isoa kestokassillista tavaraa vieneenä myynti viikossa on ollut ainoastaan 24 myytyä vaatetta, merkit ovat ok, olivat kauden/tulevan kauden vaatteita, yksikään ei ollut rikki tai näkyvästi kulunut eikä myöskään mitään tätivaatteita joten tavaran laadussa ei pitäisi olla vikaa.
Annoin myös luvan kaikkiin aleihin. En niinkään tarvitse sitä extra rahaa, mutta on harmi jos ei tavara löydä oikealla hinnalla sopivaa ostajaa, vaan palautuu takaisin. Taidan kokeilla seuraavalla kerralla hinnoittelua itse, tykkäsin vaan tästä helppoudesta ettei tarvitse itse silittää, hinnoitella ja säätää. Ei mene ihan heti kokeiluun uudestaan.
Reloven hinnat on ihan naurettavan korkeat! Tässä taannoin kävin Stockan pisteessä ja vaatteita olisi saanut huokeammalla hinnalla Stockmannin omilta osastoilta. Relovet ovat kauniisti sisustettuja ja laitettuja liikkeitä. Vaatteet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ja jos merkkien perään on, niin merkkivaatteita löytyy. Mutta. Hinnat. Jos esim. Mangon tai Onlyn t-paita maksaa 20€, Zaran puuvillainen, arkimekko 40 € tai jopa 70€, on hinnoittelussa jtn vikaa.
Noilla hinnoilla, kyseisten merkkien vaatteista, halvemmaksi tulee ostaa ne uutena. Mielestäni kierrätyksen idea on ekologisuuden lisäksi myös se, että tuote on huokeampi kuin uusi. Etenkin, kun kyseessä ei ole ns. vintagests tai luxusmerkistä.
Vierailija kirjoitti:
Reloven hinnat on ihan naurettavan korkeat! Tässä taannoin kävin Stockan pisteessä ja vaatteita olisi saanut huokeammalla hinnalla Stockmannin omilta osastoilta. Relovet ovat kauniisti sisustettuja ja laitettuja liikkeitä. Vaatteet pääsääntöisesti hyvässä kunnossa ja jos merkkien perään on, niin merkkivaatteita löytyy. Mutta. Hinnat. Jos esim. Mangon tai Onlyn t-paita maksaa 20€, Zaran puuvillainen, arkimekko 40 € tai jopa 70€, on hinnoittelussa jtn vikaa.
Noilla hinnoilla, kyseisten merkkien vaatteista, halvemmaksi tulee ostaa ne uutena. Mielestäni kierrätyksen idea on ekologisuuden lisäksi myös se, että tuote on huokeampi kuin uusi. Etenkin, kun kyseessä ei ole ns. vintagests tai luxusmerkistä.
Ihan samaa olen ihmetellyt. Tosin olen aikaisemmin itse myynyt Reloven kautta vaatteitani ja todennut, että vaatteiden hinnat on pakko pitää korkeahkoina, koska viikkomaksu rekkeineen maksaa jo aivan liikaa Relovessa. Lisäksi provikka on korkea. All inclusivena myyminen on jo aivan liian kallista.
Nythän aukesi Tampereella. Onko kokemuksia?
Tampereen Relove oli todellinen pettymys. Nukkaantunutta vanhaa neuletta ja kulahtaneita kolttuja. Hinnat olivat todella kalliit ja en nähnyt kyllä mitään luksusmerkkejä myynnissä. Samat merkit ja vastaavat vaatteet olivat kadun toisella puolella Uffissa arvoisillaan hinnoilla hinnoiteltu. En ollut ainoa joka vaatteita hypisteli hieman hämmentyneenä. Ennustan että ei pysy kauan pystyssä tuolla meiningillä Tampereella.
Minulla on aika paljon kokemusta juuri Töölön Relovesta. Olen suht säännöllinen asiakas, vaikka useimiten ostoksia teen vain ihanassa kahvilassa. Minusta konsepti on erittäin toimiva!
Ostajana hieman arvostelen hinnoittelua. Halpisketjujen vaatteet on hinnoiteltu yläkanttiin laatuun nähden ja laadukkaat vaatteet ylittävät reippaasti oman budjettini. Ei se toisaalta kokonaan huono juttu ole, ainakin turhat heräteostot karsiutuu. En edes pysähdy nukkavierujen remppavaatteiden äärellä, vaan minua kiinnostaa hyväkuntoiset, laadukkaat vaatteet. Niihin olen valmis myös panostamaan, jos vaate on mieleinen ja tarpeellinen. Olen ostanut mekon häihin 90 e, kashmirpaidan 60 e, vekkihameen 15 e, jne.
Itse olen myynyt 2017 omalla hinnoittelulla, jolloin tilitys oli 450 e (- rekkivuokra) ja vuonna 2019 all inclusive, jolloin tilitys 500 e, mistä olin hyvin hämmästynyt, koska todellinen myynti oli yli 1000 e! Mukana oli takkeja, mitkä varmaan osittain srlittää hyvää myyntisaldoa, mutta ehkä Relove myös tietää paikan hintatason minua paremmin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kumpaankin myyntikertaan.
Laitan kiertoon hyviä vaatteita, joita voisin itsekin vielä pitää, jos olisivat sopivaa kokoa tai sitten ihan vain siitä syystä, että lempivaatteet vaihtuvat ja kaappitila rajoittaa. Kuitenkin haluan välillä myös päivittää omaa tyyliäni.
Itse second handin arvostajana toivoisin, että hinnat pysyvät kohtuullisina ja huonolaatuisia vaatteita ei edes kaupiteltaisi eteenpäin. Olen tehnyt kirppareilla mahtavia löytöjä ja toivon hyviä löytöjä myös muille, jotta käytetyn tavaran arvostaminen pysyy korkealla ja jokainen voi myös hieman leikkiä omalla tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aika paljon kokemusta juuri Töölön Relovesta. Olen suht säännöllinen asiakas, vaikka useimiten ostoksia teen vain ihanassa kahvilassa. Minusta konsepti on erittäin toimiva!
Ostajana hieman arvostelen hinnoittelua. Halpisketjujen vaatteet on hinnoiteltu yläkanttiin laatuun nähden ja laadukkaat vaatteet ylittävät reippaasti oman budjettini. Ei se toisaalta kokonaan huono juttu ole, ainakin turhat heräteostot karsiutuu. En edes pysähdy nukkavierujen remppavaatteiden äärellä, vaan minua kiinnostaa hyväkuntoiset, laadukkaat vaatteet. Niihin olen valmis myös panostamaan, jos vaate on mieleinen ja tarpeellinen. Olen ostanut mekon häihin 90 e, kashmirpaidan 60 e, vekkihameen 15 e, jne.
Itse olen myynyt 2017 omalla hinnoittelulla, jolloin tilitys oli 450 e (- rekkivuokra) ja vuonna 2019 all inclusive, jolloin tilitys 500 e, mistä olin hyvin hämmästynyt, koska todellinen myynti oli yli 1000 e! Mukana oli takkeja, mitkä varmaan osittain srlittää hyvää myyntisaldoa, mutta ehkä Relove myös tietää paikan hintatason minua paremmin. Olen ollut erittäin tyytyväinen kumpaankin myyntikertaan.
Laitan kiertoon hyviä vaatteita, joita voisin itsekin vielä pitää, jos olisivat sopivaa kokoa tai sitten ihan vain siitä syystä, että lempivaatteet vaihtuvat ja kaappitila rajoittaa. Kuitenkin haluan välillä myös päivittää omaa tyyliäni.
Itse second handin arvostajana toivoisin, että hinnat pysyvät kohtuullisina ja huonolaatuisia vaatteita ei edes kaupiteltaisi eteenpäin. Olen tehnyt kirppareilla mahtavia löytöjä ja toivon hyviä löytöjä myös muille, jotta käytetyn tavaran arvostaminen pysyy korkealla ja jokainen voi myös hieman leikkiä omalla tyylillä.
Jatkan vielä tähän viestiin, että olen työskennellyt urheiluvaatteiden parissa ja siksi minulla on ollut myytävänä vähän käytettyä ja laadukasta sporttivaatetta, jolla on ollut hyvä kysyntä. Muista poikkeava valikoima ehkä selittää hyvää myyntiä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten pieniä kokoja, olen kokoa 32-34.Kävin just ja ostin Hanna Sarenin jakun(50€) ja Makian ihan uudenveroiseb parkatakin (80€).Ihana See by Cloen laukku (100€)ja hame oli ja parissakin rekissä Annen(30-40€) farkkuja ja hameita sekä Samujin aivan ihana takki(150€).Tosi hyväkuntoisia huiveja Burberry ja Mulberry ja ikkunassa LV:n pochette pitkällä hihnalla(550€).
Harva ostaa uutenakaan noin kalliita vaatteita
Hyvää hommaa näyttää olevan jos vanhojen vaatteiden myynnistä saa voittoa😁
Olisiko Tori.fi vaihtoehto? Ei maksuja, ei provikoita, ei varkaita. Tiedän kyllä, että sielläkin on typeriä ostajia.
Keväällä Punavuoren Patinasta itselläni ok kokemus, 3 vko myynnillä, mikä maksoi 135€. Voittoa tuli 375€.
Aivan normi siistejä vaatteita, joitakin meikkejä yms. Minulla ei ollut kalliita merkkivaatteita.
Hinnoittelu osui kohdilleen.
Yksi mekko ja yhdet farkut olivat lähteneet "kävelemään", mutta tuo riski on otettava.
Kuitenkin sain vaatteista mukavan summan "matkakassaan".
0€ jos olisin viennyt suoraan kierrätys laatikkoon, eli pieni vaivannäkö kannatti.
Kohta taas uudestaan, kummasti sitä tavaraa kertyy nurkkiin.