Vuokranantaja väittää että en ole
Maksanut kaikkia vuokria kokonaan 2 vuoden aikana kuulemma on jäänyt puuttumaan 254e
Jos tilaan tiliotteet niin voinko vaatia vuokranantajaa korvaamaan ne kun kaikki on kunnossa (ovat maksullisia)
Vuokranantaja ei pysty sanomaan miltä kuukaudelta ja vuodelta vuokraa puuttuu. Itse tiedän varmaksi että olen kaikki maksanut.
Jätin irtisanomisen tänään onneksi ens kuussa pääsee pois.
Kommentit (20)
Etkö voi tulostaa tiliotteita verkkopankista?
Oletko siis itse jo nähnyt nettipankista, että maksusi ovat ok? Eihän niistä voi uupua jokin vesimaksun korotus tms?
Kyllä se vuokranantaja on velvollinen kertomaan tarkan ajankohdan koska on jäänyt maksamatta.
En osaa vastata, mutta ota yhteyttä Vuokralaisten keskusliittoon, taitaa olla uusi nimi Vuokralaiset nyt. http://www.vuokralaiset.fi/
Mun nettipankki ei näytä viimevuoden tiliotteita vai teenkö jotain väärin? Nordea siis kyseessä..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis itse jo nähnyt nettipankista, että maksusi ovat ok? Eihän niistä voi uupua jokin vesimaksun korotus tms?
Kaikki ovat ok! Maksan aina joka kuukausi laskun. Ei ole mitään korotuksia.
Ap
Vuokranantajan pitää lähettää/antaa sinulle selkeä lasku, jossa näkyy mitä on jäänyt maksamatta ja milloin. Tämän laskun perusteella sinä voit sitten omalta osaltasi selvittää, onko jotain jäänyt oikeasti maksamatta.
Ilman tuollaista laskua sinun ei tarvitse eikä kannata selvittää yhtään mitään.
Jospa kysymys onkin vesimaksun korotuksesta tai autopaikasta. Onko sinulla vakisaunavuoro? joskus nekin veloitetaan osakkeenomistajalta. Entä pesutupa, jonka taloyhtiö kirjaa huoneistokohtaiseksi, joka näkyy osakkeenomistajalla velkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikissa vuokra-asunnoissa joissa olen asunut on ollut kerran vuodessa vuokran tarkistus (eli korotettu hieman vuokraa). Olisiko sulta voinut jäädä tällainen huomaamatta?
Niin tai näin, vuokranantajan täytyisi tosiaan pystyä kertomaan että milloin maksua on jäänyt suorittamatta.
Minulla väittivät aikanaan että joskus 3-4v aiemmin olisi jäänyt kokonaan joku vuokra maksamatta. Pyysin sitten lisätietoa kun ainakin tiliotteista katsomalla vuokria oli maksettu joka kuukaudelta. Meni muutama viikko ja tuli vastaus että hups, olikin ollut jonkun muun (pois muuttaneen) vuokra joka oli maksamatta eikä minun. Oli vaan ollut samankokoinen asunto ja samansuuruinen vuokra. Jostain ihmeen syystä nuo olivat merkanneet sen minulle.
Tämä oli (tietenkin) pieni isännöintitoimisto jossa nuo taisivat ihan itse hoitaa vuokravalvontaa yms.
Onko sinulla jäänyt maksamatta sauna-, pesutupa-, autopaikka jne. jonka on esim. talohuolto laskuttanut as.oy puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kysymys onkin vesimaksun korotuksesta tai autopaikasta. Onko sinulla vakisaunavuoro? joskus nekin veloitetaan osakkeenomistajalta. Entä pesutupa, jonka taloyhtiö kirjaa huoneistokohtaiseksi, joka näkyy osakkeenomistajalla velkana.
Ei ole mistään tälläisestä kysymys. Väittää että olen maksellut vuokraa osissa ja joissain kuussa on sitten muka jäänyt saldoa auki.
Kyse on kaupungin vuokra-asunnosta. Sieltä siis tuli lasku mikä pitää maksaa heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kaikissa vuokra-asunnoissa joissa olen asunut on ollut kerran vuodessa vuokran tarkistus (eli korotettu hieman vuokraa). Olisiko sulta voinut jäädä tällainen huomaamatta?
Niin tai näin, vuokranantajan täytyisi tosiaan pystyä kertomaan että milloin maksua on jäänyt suorittamatta.
Siis sieltä tulee aina lappu minkä mukaan maksan vuokran sillä summalla mitä lapussa lukee.
ei ole autopaikkaa eikä saunaa yms. Vesimaksu on aina eritelty laskussa
Ap
No oletko maksanut vuokran joskus osissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mistään tälläisestä kysymys. Väittää että olen maksellut vuokraa osissa ja joissain kuussa on sitten muka jäänyt saldoa auki.
Kyse on kaupungin vuokra-asunnosta. Sieltä siis tuli lasku mikä pitää maksaa heti.Ap
Ei tuollainen todellakaan riitä. Reklamoit ja vaadit erittelyä laskuun, kuten tässä ketjussa on jo todettu. Lisäksi voit pyytää selvitystä, miksi näihin väitettyihin vuokranmaksun laiminlyönteihin ei ole puututtu asianmukaisesti jo niiden tapahtumahetkellä, vaan vasta nyt jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on kaupungin vuokra-asunnosta. Sieltä siis tuli lasku mikä pitää maksaa heti.Ap
Reklamoi kirjallisesti ja totea, että haluat erittelyn, josta näkyy tarkasti mitä muka on jäänyt maksamatta. Sitten sen perusteella tarkastaa ja tarvittaessa pyydät tiliotteita. Jos on maksamatta maksat tietysti, mutta tarkasta että ovat laskeneet viivästyskorot oikein eikä sinnepäin hutaistu jotain. Korot per annum, 360 pv per vuosi ja 30 pv per kuukausi, ei enempää. Ota yhteyttä sinne vuokralaisina, jota joku neuvoi. Ilman kunnon eritteluähän et voi tarkastaa asiaa, joten se on saatava ja siitä,ei saa veloittaa erikseen. Pidä puolesi, tsemppiä :)
t. joskus kauan sitten minäkin olin kaupungin vuokrakämpässä, ja aika suurpiirteistä oli välillä toiminta, virheitäkin sattui ei toki mulle mutta naapureilla oli muutaman kerran.
Niin ja jos on virhe, niin pyydä maksamaan vähintäänkin omat kulut selvittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen todellakaan riitä. Reklamoit ja vaadit erittelyä laskuun, kuten tässä ketjussa on jo todettu. Lisäksi voit pyytää selvitystä, miksi näihin väitettyihin vuokranmaksun laiminlyönteihin ei ole puututtu asianmukaisesti jo niiden tapahtumahetkellä, vaan vasta nyt jälkikäteen.
Työssäni hoidan laskutusta ja perintää. Joillakin on tapana maksaa vastike/vuokra etukäteen edellisen kuukauden puolella. Yleensä käsittelen maksut seuraavan kk:n alussa. Silloin tuollainen vaje ei tule ilmi, koska maksukehotukset lähetetään edellisen kk:n viimeisen päivän mukaan ja jos henkilö on maksanut ed. kuussa jo seuraavan kk:n vuokraa, niin eihän siellä mitään vajetta silloin ole, johon voisi puuttua. Nämä tulevat ilmi vasta silloin, kun henkilö maksaakin vasta oikean kk:n puolella/jättää maksamatta kokonaan/muuttaa pois.
Edellisten ehdotusten lisäksi ehdotan näppäilyvirhettä maksaessa. Onko maksetut summat varmasti näppäilty oikein? Vastaavissa tilanteissa teen itse excel-taulukon maksuista, jolloin näkee milloin vajaus on syntynyt. Voi joutua menemään joskus vuosiakin taakse päin.
Vierailija kirjoitti:
Mun nettipankki ei näytä viimevuoden tiliotteita vai teenkö jotain väärin? Nordea siis kyseessä..
Ap
Teet jotain väärin, jos olet koko ajan ollut Nordean asiakas. Mene kohtaan tiliotteet (ei siis kohtaan tilitapahtumat). Sitä kautta saat tiliotteet viimeisen kuuden vuoden ajalta. Vuoden 2014 ja sitä vanhempia tiliotteita joudut tosin ensin hakemaan päivämäärien avulla.
Kun tulostat itse ei pitäs maksaa mitään? Ei minulla ainakaan. Sit maksaa jos pankista haet, mut esim Kelassa pääsee tulostaan ilmaseks :)