Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saakohan uudessa työpaikassani ilmaista kahvia? Onko olemassa työpaikkoja joissa ei saa?

Vierailija
25.07.2016 |

Eli siis että olisi jokun kahvikone josta saa ottaa ilmaiseksi / tehdään kahvinkeittimellä kahvia josta saa ottaa vapaasti. Menen töihin valtavaan, erittäin tunnettuun maineikkaaseen yritykseen. Mitä veikkaatte? Olen tällä hetkellä töissä pienemmässä yrityksessä ja siellä on kahvikone josta saa ottaa kahvia ja kaakaota ja teetä ja cappuccinoa yms mielinmäärin ilmaiseksi :)

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.

Meillä työnantaja tulee tässä asiassa vastaan ja toistaiseksi ostaa kahvipaketit, suodatinpaperit ja sokerit. Palkkani on 11 e/tunti, en pidä itseäni parempipalkkaisena. 

Vierailija
82/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin työpaikalla saa jopa olutta, siideriä yms. ilmaiseksi. Tosin sitä on tarkoitus juoda lähinnä perjantaina työajan jälkeen, ja harvoin kuulemma porukka innostuu jäämään.

Työpaikallani on kaksi yli 60 v. (kohta pääsevät eläkkeelle) miestä, jotka usein ottavat olutta ja siideriä työaikanakin. Välillä ovat ihan kunnon kännissä, joskus se toinen ihan kaatuili kun oli niin humalassa. Toisella oli kerran eväinä savukaloja ja ruokajuomana pullo valkoviiniä :D. Tämä tapahtuu suuren teollisuuslaitoksen alueella, jossa on tietysti ehdoton kielto päihtyneenä olemiselle. Monesti nuo hakevat lisää olutta kesken työpäivänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ruokakaupassa myyjänä ja jokasessa kaupassa missä oon työskennelly on ollu ilmanen kahvikone mistä saa myös kaakaota ym. Ja kahvimaitokin jääkaapissa oli ilmanen

Olen myös ruokakaupassa myyjänä ja kahvia saa sen vuoksi ilmaiseksi, koska meillä on kahvia myynnissä kupeittain. Muissakin paikoissa kahvia saa ilmaiseksi (koska aina tulee hävikkikahvipaketteja, joista voi keittää kahvia), mutta sitten voi olla kielletty ottaa maitoa vaan se pitäisi maksaa.

Sanon myös meillä käyville siivoojille, että kahvin voi ottaa, koska olen varma, että heillä ei ole mitään työsuhde-etuja.

Mukavasti tehty, että siivoojiakin muistetaan.

Vierailija
84/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä valtion virastossa ei saa ilmaista kahvia, eikä mitään muutakaan kuin vain pienen palkan. Ettei veronmaksajat vain hermostu, et siellä niitä elättiläitä hyysätään, siellä ne juo meidän veromarkkoja persiisiinsä ;D.

Vierailija
85/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa 2 kuppia ilmaiseksi. Ne pitää avainlätkällä kuitata.

Sain hirveästi alapeukkuja kun kerroin miten meidän duunipaikalla on. Talo tarjoaaa 2 kuppia kahvia päivässä ja lisäkupit joutuu itse maksamaan (50s). Lisäksi jos läheisessä henkilöstöravintolassa ostaa lounaan, kuuluu siihen ilmainen kahvi hintaan. Mielestäni ihan hyvä ja toimiva järjestelmä. En minun ainakaan 7 kuppia kahvia tarvitse 8h päivän aikana juoda.

Vierailija
86/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hotellissa saa kahvia, kivenäisvettä ja limua juoda ilmaiseksi niin paljon kuin haluaa. Aamiainen maksaa meille työntekijöille 2e ja päivällinen 5e. Aamuvuorossa syön aamiaisen oikeastaan aina ja iltavuorossa tulee monesti syötyä päivällistä. Halpa hinta ottaen huomioon mitä kaikkea on tarjolla.

Vierailija
87/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahvi talon puolesta.

Vierailija
88/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksetaan, kunnalla töissä.

Vierailija
89/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valtiolla ja ei ole ilmaisia kahveja. Jokainen kahvia juova tuo kahvipaketin kerran kuussa. Ja pitää olla Juhlamokkaa tai työkaverit katsoo kieroon. Kahvinkeitin on työnantajan ostama.

Valtiolla itsekin ja ylläolevan lisäksi meillä tarjotaan ulkopuolisille kokousvieraille työntekijöiden kahviringin kahvia ja maitoa

Näin meilläkin kunnalla, mutta nyt loman jälkeen otan thermosin töihin ja suljen sen lukittavaan pukkarikaappiini. Maksakaa te muut pienistä palkoistanne vierailijoidenkin sumpit, mä en ryhdy siihen enää.

Vieraita käy sen verran harvoin, ettei se loppujen lopuksi vie paljoa. Periaate ärsyttää, mutta hyvät tavat "pakottavat" tarjoamaan.  Kaikki jotka valittavat virkamiesten palkoista, voisivat miettiä, miten omalla kohdalla toimisivat. Tai ylipäätää tän ketjun ap voisi miettiä omaa elämäänsä, jos sen suurin ongelma kahvin maksullisuus

Vierailija
90/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkufirmoissa on yleensä ilmaiset kahvit ja isoissa ei ole, vaan kahvin saa maksua vastaan kanttiinista tai työntekijöillä on taukotiloissa omia kahviporukoitaan. Kiertelen aika paljon eri yrityksissä työni puolesta.

Vierailija
91/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihku pihku daah! Meen töihin erittäin maineikkaiseen diipadaapa... Älä valehtele! Mä oon töissä erittäin, ihan oikeasti maineikkaassa suomalaisessa firmassa päällikkönä ja tollasia lusmuja, jotka noin edes ajattelee, ei sinne otettaisi töihin!

Vierailija
92/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa toimistotöissä missä olen ollut on tarjolla ollut ilmaiset kahvit yms. Nyt kun olen opettajana niin oli yllätys, että kahvista pitää maksaa eikä talo tarjoa :o

No mietihän kuka se opettajan työnantaja on ja mistä ne kahvirahat tulisi.

Kahvirahat tulee tietty samasta paikasta kuin palkkarahatkin. Mililä on töissä työnantajan tarjoamat kahvit ja teet, se on pieni kiva lisä palkkaan.

Vierailija
93/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurissa yrityksissä useimmiten on ilmaiset kahvit, mutta esim. meillä valtion virastossa työpaikka tarjoaa vain kahvinkeittimet.

Vierailija
94/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tuo kahvipaketin vuorollaan, toimii paremmin kuin kahvikassa.

Vierailija
95/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä työpaikassa oli niin, että toimiston naiset sai firman puolest kahvit, mutta rekkamiehet ei. Niitä kahvipaketteja sitten salakuljetettiin sinne miesten puolelle eli käytännössä saivat hekin kahvinsa.. Mutta helvetin epäreilu järjestely!

Edellisessä työpaikassa oli kahvikoneet.

Nykyisessä työpaikassa meidän lounasravintola kuskaa meille kärrin kahvia ja teetä kahdesti päivässä. Vähän tyhmältä se tuntuu, kun ei saa itse päättää milloin kahvinsa juo. Siinä mielessä oon kahvikoneen kannalla (ja kenenkään ei tarvii keittää!)

Aika monessa paikassa on niin että toimihenkilöt saavat ilmaiset kahvit, perusteluna on se että heidän luonaan käy paljon vieraita joille tarjotaan myös kahvia. Duunariporukat kahvittelee omissa taukotiloissaan joko niin että kukin tuo vuorollaan kahvia tai kahvikupista maksetaan vähän, esim. 20 senttiä.

Yhdessä paikassa kahvit osti ammattiyhdistys ja kahvista maksettiin oman tunnon mukaan ja kahvikassan tuotolla järjestettiin pikkujoulu.

Vierailija
96/96 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tuo kahvipaketin vuorollaan, toimii paremmin kuin kahvikassa.

Kauhee nurina jos toiset juo enemmän kahvia kuin toiset.