Saakohan uudessa työpaikassani ilmaista kahvia? Onko olemassa työpaikkoja joissa ei saa?
Eli siis että olisi jokun kahvikone josta saa ottaa ilmaiseksi / tehdään kahvinkeittimellä kahvia josta saa ottaa vapaasti. Menen töihin valtavaan, erittäin tunnettuun maineikkaaseen yritykseen. Mitä veikkaatte? Olen tällä hetkellä töissä pienemmässä yrityksessä ja siellä on kahvikone josta saa ottaa kahvia ja kaakaota ja teetä ja cappuccinoa yms mielinmäärin ilmaiseksi :)
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Kaverin työpaikalla saa jopa olutta, siideriä yms. ilmaiseksi. Tosin sitä on tarkoitus juoda lähinnä perjantaina työajan jälkeen, ja harvoin kuulemma porukka innostuu jäämään.
Meillä on toi sama systeemi :)
Yhdessä työpaikassa oli niin, että toimiston naiset sai firman puolest kahvit, mutta rekkamiehet ei. Niitä kahvipaketteja sitten salakuljetettiin sinne miesten puolelle eli käytännössä saivat hekin kahvinsa.. Mutta helvetin epäreilu järjestely!
Edellisessä työpaikassa oli kahvikoneet.
Nykyisessä työpaikassa meidän lounasravintola kuskaa meille kärrin kahvia ja teetä kahdesti päivässä. Vähän tyhmältä se tuntuu, kun ei saa itse päättää milloin kahvinsa juo. Siinä mielessä oon kahvikoneen kannalla (ja kenenkään ei tarvii keittää!)
Oon ruokakaupassa myyjänä ja jokasessa kaupassa missä oon työskennelly on ollu ilmanen kahvikone mistä saa myös kaakaota ym. Ja kahvimaitokin jääkaapissa oli ilmanen
Olin yhdessä maailman suurimmista elintarvikefirmoista töissä (konttorilla) ja kahvista piti maksaa. Oli tosin tuettua kahvion toiminta ja kahvit + lounas oli tosi edulliset.
Nyt olen startupissa ja kahvit teet yms. ilmaisia. Meille tulee myös iso hedelmälaatikko ja pari kertaa kk. käydään joko firman piikkiin yksillä tai joku käy hakemassa kaljaa, siideriä ja viiniä toimistolle.
Näillä on yllättävän iso vaikutus moraaliin.
Pääsin kerran käymään Skypen toimistolla ja niillä on siellä ilmainen aamiainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen valtiolla, noin 10 vuotta on ollut nyt talon tarjoamat kahvit, sitä ennen pidimme omaa kahvikerhoa. Nyt talo tarjoaa kahvin, teen, kaakaon, sokerin, suodatinpaperit ja maidon. Se on kiva. kahviautomaattia olemme toivoneet, kun välillä kahvinkeittoon ei ole aikaa, mutta ei kuulema kuraportaalle kuulu. :D Ei sitä noin rumasti sanottu, mutta ymmärsimme kyllä. Pääkonttorilla on hienoja automaatteja, muttei kukaan koskaan näytä niitä käyttävän.
Narinari-valivali. Jos olisin työnantajasi lopettaisin kahvin ja muiden törppeiden ostamisen siihen - siinäpä keräilisit taas ansaitsemaasi kahvikerhoa kasaan
Älä ole tuollainen! :D Minähän sanoin, että on kiva, että firma toimittaa. Mutta tosiaan, kun on usein töissä yksin ja kahvia ei ehdi keittämään, niin sen kupillisen ehtisi just automaatista ottaa joskus. Toisaalta ymmärrän, että niistä koneista on kuluja, kun pitää huoltaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairaaloissa on hoitajilla kahvikassa johon hoitajat tuovat rahaa ja sitten niillä rahoilla ostetaan kahvi.... Sitten lääkärit ryöstävät sitä hoitajien kahvia.
Mutta kahvimaito haetaan talon piikkiin jääkaapista.
Tai rinnasta.
Uudessa työpaikassa on kyllä tärkeämpiäkin jännitettäviä asioita kuin se, joutuuko kahvista maksamaan ;)
Navetassa maidot talon piikkiin suoraan tankista, kahvia tuovat työntekijät vuorotellen.
Viimeiset työvuoteni olin työpaikkani juomavastaavana eli hankin kahvit ja teet sekä laadin kahvilistat. Maidot saimme ruokalasta. En muista enää, paljonko kupillinen maksoi, mutta pieni se hinta oli.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä ollut työpaikassa missä olisi ollut ilmaista kahvia! Yleensä se on hoidettu niin että on lista kahvinjuojista ja jokainen tuo 1kahvipaketti/kk ja niistä sitten keitellään. Itse en juo kahvia joten sinänsä ihan sama, mutta ilmaista kahvia en ole kyllä missään nähnyt. :D
Anttilassa, ainakin 9 vuotta sitten, työntekijät saivat juoda kahvia niin paljon, kun haluavat. Muuten Itäkeskuksen Anttila oli erinomainen työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Julkisella puolella harvoin saa. Yksityisellä on vaihdellut. Monesti isoissa ei ole saanut, mutta viime aikoina se on muuttunut. Toisaalta sekin on koettu, että ilmaiset kahvit poistetaan.
Meillä kaupunkikonserni (johdon käyttämä termi) päätti kuntaliitoksen jälkeen yhtenäistää kahvikäytännöt. Me terveysalan suorittajaportaassa työskentelevät oltiin aina maksettu kahvipaketit itse ja mm.keskusviraston pomot ja muut valkokaulusvirkamiehet olivat saaneet kahvit työnantajan piikkiin. Kun tämä kävi ilmi, saatiin mekin ilmaiset kahvit. Luultavasti niitä ei haluttu pomoilta pois niin ne piti sitten meillekin antaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.
Mä olen ollut kahdessa matalapalkka-työssä ja molemmissa on ollut ilmainen kahvi, kaakao ja tee (feissarina ja pikaruokaravintolassa). Ja sijaisena yläasteella opet ostavat kahvipaketit mutta kahvimaidon tarjoaa koulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvia, kaakaota ja teetä saa ilmaiseksi. Työpaikka Hesburger.
Eikö hanalimua? Luulisi että se on edullisempaa kuin kaakao.
Soodavettä kyllä, limuja ei. En tiedä onko takana joku sellainen logiikka, että kuumia juomia harvemmin särvitään litratolkulla, mutta jos henkilökunta janoonsa joisi limsaa, niin sitä voisi äkkiä mennä tosi isojakin määriä. En tiedä, tällainen veikkaus tuli mieleen. Ilmainen kahvi on kyllä työn hyviä puolia, tykkään tällaisista pienistä kädenojennuksista muuten aika tarkasti säädellyssä ketjussa. :)
T. Toinen heseläinen
Vierailija kirjoitti:
Oon ruokakaupassa myyjänä ja jokasessa kaupassa missä oon työskennelly on ollu ilmanen kahvikone mistä saa myös kaakaota ym. Ja kahvimaitokin jääkaapissa oli ilmanen
Olen myös ruokakaupassa myyjänä ja kahvia saa sen vuoksi ilmaiseksi, koska meillä on kahvia myynnissä kupeittain. Muissakin paikoissa kahvia saa ilmaiseksi (koska aina tulee hävikkikahvipaketteja, joista voi keittää kahvia), mutta sitten voi olla kielletty ottaa maitoa vaan se pitäisi maksaa.
Sanon myös meillä käyville siivoojille, että kahvin voi ottaa, koska olen varma, että heillä ei ole mitään työsuhde-etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soodavettä kyllä, limuja ei. En tiedä onko takana joku sellainen logiikka, että kuumia juomia harvemmin särvitään litratolkulla, mutta jos henkilökunta janoonsa joisi limsaa, niin sitä voisi äkkiä mennä tosi isojakin määriä. En tiedä, tällainen veikkaus tuli mieleen. Ilmainen kahvi on kyllä työn hyviä puolia, tykkään tällaisista pienistä kädenojennuksista muuten aika tarkasti säädellyssä ketjussa. :)
T. Toinen heseläinen
Mäkissä taas oli toisin päin. Hanalimuja sai juoda rajoituksetta, mutta kahvi maksoi (tosin se sai puoleen hintaan). Kahvikonetta puhdistettiin harvoin ja kahvi oli aina kamalan makuista siitä koneesta.
No, mä sain siitä vuosien limujen juonnista hampaisiin eroosion, että oli puolensa ja puolensa sillä hyvällä edulla. Toki oli pakko töissä juoda, esim. keittiössä on kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen heseläinenMäkissä taas oli toisin päin. Hanalimuja sai juoda rajoituksetta, mutta kahvi maksoi (tosin se sai puoleen hintaan). Kahvikonetta puhdistettiin harvoin ja kahvi oli aina kamalan makuista siitä koneesta.
No, mä sain siitä vuosien limujen juonnista hampaisiin eroosion, että oli puolensa ja puolensa sillä hyvällä edulla. Toki oli pakko töissä juoda, esim. keittiössä on kuuma.
Juu, ja vedenjuonti oli kielletty, pakko oli limsaa vetää? :)
Kaikissa toimistotöissä missä olen ollut on tarjolla ollut ilmaiset kahvit yms. Nyt kun olen opettajana niin oli yllätys, että kahvista pitää maksaa eikä talo tarjoa :o
Olen kaupungin työntekijä ja maksetaan itse kahvit. Meitä on työyhteisössä 26 henkeä ja jokainen tuo 2 kahvipakkaa kerran kuussa tai maksaa kahvista 15 centtia/kuppi. Ei kallista siis.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa toimistotöissä missä olen ollut on tarjolla ollut ilmaiset kahvit yms. Nyt kun olen opettajana niin oli yllätys, että kahvista pitää maksaa eikä talo tarjoa :o
No mietihän kuka se opettajan työnantaja on ja mistä ne kahvirahat tulisi.
Olen ollut koko ikäni matalapalkka alalla ja aina on kahvit yms kuuluneet työsuhde etuihin. Pienissä ja suurissa paikoissa, aina.