Saakohan uudessa työpaikassani ilmaista kahvia? Onko olemassa työpaikkoja joissa ei saa?
Eli siis että olisi jokun kahvikone josta saa ottaa ilmaiseksi / tehdään kahvinkeittimellä kahvia josta saa ottaa vapaasti. Menen töihin valtavaan, erittäin tunnettuun maineikkaaseen yritykseen. Mitä veikkaatte? Olen tällä hetkellä töissä pienemmässä yrityksessä ja siellä on kahvikone josta saa ottaa kahvia ja kaakaota ja teetä ja cappuccinoa yms mielinmäärin ilmaiseksi :)
Kommentit (96)
Kahvia, kaakaota ja teetä saa ilmaiseksi. Työpaikka Hesburger.
Vierailija kirjoitti:
Kahvia, kaakaota ja teetä saa ilmaiseksi. Työpaikka Hesburger.
Eikö hanalimua? Luulisi että se on edullisempaa kuin kaakao.
Olen ollut paikoissa, joissa kahvi on ilmaista. Nykyään pitäisi joka kahvikupista maksaa 20snt/kahvi. Maksan Kerran kuussa 20snt/pvä. Työpaikassani tämä on lähinnä periaatteellinen, eikä sitä vahdita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.
Puhelinmyynti taitaa sit olla tosi hyvä palkkasta hommaa koska jokaisessa firmassa missä olen ollut on ollut kahvikoneet. Ja ihan ilmaiset.
Puhelinmyyntipuljuihin on vaikeaa saada porukkaa töihin ja henkilökunnan vaihtuvuus on suurta. Pitäähän sinne jotenkin yrittää houkutella työntekijöitä.
Ei mulle oo yhdessäkään työhaastattelussa kerrottu firman plussaksi ilmaista kahvikonetta, esitelty ohimennen kun olen paikan saanut. ;) Ja tuskin joku kahvikone hirveästi ratkaisee jääkö puhelinmyyjäksi vai ei..
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla ja ei ole ilmaisia kahveja. Jokainen kahvia juova tuo kahvipaketin kerran kuussa. Ja pitää olla Juhlamokkaa tai työkaverit katsoo kieroon. Kahvinkeitin on työnantajan ostama.
Valtiolla itsekin ja ylläolevan lisäksi meillä tarjotaan ulkopuolisille kokousvieraille työntekijöiden kahviringin kahvia ja maitoa
Mulla on ollut 4 työpaikaa, yhessä on ollut työntekijöillä omat kahviporukat ja he siis maksoivat itse kahvisa. Kyseessä oli iso useamman tuhannen työntekijä yritys.
Nykyisessä paikassa on kahviautomaatti, normikahvivinkeittimet + suodattimet ja porot, maidot, teet, sokeit ja hunajat työnantajan tarjoamana. En itse juo, mutta otan silloin tällöin hunajaa. Maksullnen limpsakone ja välipala-automaattikin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut sellaisessa työpaikassa, jossa olisi joutunut maksamaan kahvista, tosin olen miesvaltaisella alalla töissä. Nykyisessä duunissa tulee kahvin lisäksi vielä välipalatkin sellaisesta hedelmäkorifirmasta. 😃
Meillä sama juttu. Pieni it-alan yritys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valtiolla ja ei ole ilmaisia kahveja. Jokainen kahvia juova tuo kahvipaketin kerran kuussa. Ja pitää olla Juhlamokkaa tai työkaverit katsoo kieroon. Kahvinkeitin on työnantajan ostama.
Valtiolla itsekin ja ylläolevan lisäksi meillä tarjotaan ulkopuolisille kokousvieraille työntekijöiden kahviringin kahvia ja maitoa
Näin meilläkin kunnalla, mutta nyt loman jälkeen otan thermosin töihin ja suljen sen lukittavaan pukkarikaappiini. Maksakaa te muut pienistä palkoistanne vierailijoidenkin sumpit, mä en ryhdy siihen enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen isossa talossa töissä ja meillä on ilmaiset automaattikahvit. Automaatista saa myös erikoiskahveja sekä kaakaota ja jotain muuta en nyt muista mitä. Ennen meillä oli omat keittimet, kun se kahvi olisi parempaa, mutta ne kiellettiin tulipaloriskiin vedoten.
Tiedolla olet sinäkin? :-D
Edellisessä työpaikassa oli kahvikone. Nykyisessä julkisella tuodaan itse vuorollaan kahvipaketteja. Paljon mieluummin tuon itse kahveja kuin juon sitä kahvikoneen pas...aa. olkootkin ilmaista.
Mä en kyllä käsitä että tästä aiheesta on pitänyt tehdä avaus tänne. Kaipa se sulle perehdytyksen aikana selviää?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla niin että matalapalkka-aloilla kahvi maksetaan itse ja parempi palkkaisissa se on ilmaista.
Ei täällä mun työpaikalla ole todellakaan mikään huikea tulotaso. Itsellänikin on niin minimaalinen palkka, että hyvä kun toimeen tulee. Täällä on työpaikkaruokala, josta toimihenkilöt saavat kaksi kuppia kahvia päivässä ilmaiseksi. Kuitataan puumerkillä listaan.
It-alalla en ole kyllä törmänny maksulliseen kahviin/teehen paitsi asiakkailla käydessä. En tosin juo kahvia joten aivan sama vaikka maksaisikin.
Omissa keittimissä on palovaara jos jäävät päälle joten ne on osassa työpaikoista kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietysti valtiolla ja kunnissa pitänee maksaa omat kahvit. Poikkeuksia toki on.
ollessani töissä ravintolassa kahvista piti maksaa. Jos palkasta meni ruokaraha, sai samaan rahaan juoda kahviakin, mutta ellei, niin maksoi erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen valtiolla, noin 10 vuotta on ollut nyt talon tarjoamat kahvit, sitä ennen pidimme omaa kahvikerhoa. Nyt talo tarjoaa kahvin, teen, kaakaon, sokerin, suodatinpaperit ja maidon. Se on kiva. kahviautomaattia olemme toivoneet, kun välillä kahvinkeittoon ei ole aikaa, mutta ei kuulema kuraportaalle kuulu. :D Ei sitä noin rumasti sanottu, mutta ymmärsimme kyllä. Pääkonttorilla on hienoja automaatteja, muttei kukaan koskaan näytä niitä käyttävän.
Narinari-valivali. Jos olisin työnantajasi lopettaisin kahvin ja muiden törppeiden ostamisen siihen - siinäpä keräilisit taas ansaitsemaasi kahvikerhoa kasaan
Julkisella puolella harvoin saa. Yksityisellä on vaihdellut. Monesti isoissa ei ole saanut, mutta viime aikoina se on muuttunut. Toisaalta sekin on koettu, että ilmaiset kahvit poistetaan.
Meillä maksetaan 30 euroa per vuosi kahvimaksua ja maitoa käyttävät saman verran maitomaksua. Sitten on kahvivastaavaa, joka laahaa niillä rahoilla kahvipaketteja ja sokeritoppia keittokomeroon, ja maitovastaava, joka huolehtii maitojen kuskaamisesta. Teetä juovat eivät maksa mitään (paitsi maitomaksua, jos maitoa käyttävät), he tuovat sitten itse teepussinsa.
t. opettaja
Työskentelen suuressa yksityisessä hoiva-alan yrityksessä. Firma tarjoaa kahvit, teet ja maidot. 5v sitten vielä vietiin aina itse kahvia tai teetä kuka mitäkin joi